Van valami értelme egyáltalán a kompetencia tesztnek?
Tehát mikor még régen 7-8 éve ilyenek voltak nekünk, mi kb letojtuk az egészet. Mondták hogy semmibe se számít bele, így úgy is álltunk hozzá, hogy annyi értelme van hogy ma nem kell tanulni. De az hogy ténylegesen jóra csináljuk meg kb senkit se motivált, mert kb feleslegesnek tartotta mindenki.
Ha az életben odáig jutottál, hogy a szövegértés fölösleges dolog, a logikus gondolkodás úri huncutság, és egyáltalán húzzon el mindenki a francba, aki nem hagy mobiltelefont nyomkodni, akkor azt kell mondjam, a magyar adófizetők nemhiába gürcöltek azért, hogy jobb emberré válj.
Ha ehhez még hozzávesszük, a kompetencia teszten csupa általad haszontalan készséget mérnek, már csak egyetlen merész gondolat hiányzik a világmegváltáshoz, nevezetesen miért is kellett iskolába járnia annyi jóbbra érdemes fiatalnak???
Teljesen megértelek.
Fölösleges volt.
3#!
Világ életemben 5ös voltam magyarból, szerettem és szeretem is, sokat olvastam és olvasok is, de amit itt értünk "Szövegértés" alatt az azt jelenti, hogy elolvasod 2-3 oldalon keresztül teszem azt a Piroska és a farkast, majd két oldal kérdést tesznek fel arról, hogy "a nagymama házában a könyves szekrény második polcának ötödik könyvének második fejezetének tizedik bekezdése milyen szóval kezdődött?" és ekkor történik meg az, hogy a diák kiakad, olvas még pár ehhez hasonló kérdést és eljut odáig, hogy nem foglalkozik vele, főleg, hogy nem is számít ez neki semmit.
A matekról pedig nem is beszélve, az mellett, hogy mindenből jó tanuló voltam, a matek kettest mindig úgy adták meg mert tudták, hogy azt nem lustaság miatt írom mindig rosszra, nem mellesleg több országban a matek még csak nem is érettségi tantárgy (Szlovákia).
Az iskoláról meg annyit, hogy valódi értelmet nem azokon az órákon tanultunk (onnan a többes szám, hogy ezt a volt osztálytársaimmal gondoljuk így) amin a tanár a könyvekből lediktált és bemagoltatott több oldalt, hanem amin beszélgettünk pl társadalom földrajzon, azokról például szinte minden egyes gondolatot megjegyeztem, de ezzel nem csak én vagyok így. Szóval szerintem mielőtt retardáltnak állítasz be mert nem értek egyet valamivel amit nem mellesleg még csak nem is szánnak komolynak (vagy ha igen hát nem valami hatásos a fellépésük), akkor előtte kérdezd meg, hogy mire is gondolok pontosan.
ma 12:09
Elég rendesen kiforgattad a szavaimat.
Nem azt mondtam, hogy magán a szövegértésnek és a többinek nincs értelme, hanem azt hogy a kompetenciamérésnek nincs. Ezt kb a legtöbben csak össze szokták csapni, mert úgyse számít semmibe se bele. A diáknak édes mindegy hogy jó lesz e vagy rossz.
Én értettem azokhoz amik benne voltak, és akkor azért jobb eredményt értem el sokkal mikor pl érdemjegyet kaprunk, de ebben kb semmi olyat nem láttam, hogy most ez nekem miért fontos. Legalább valami jó jegyet adtak volna, ha jóra megcsinálja az ember, de semmi. Így semmi ösztönzés se volt benne.
Kicsit ellent kell, hogy mondjak az előttem szólóknak.
A kompetencia mérések első sorban az iskoláknak fontosak, nem a diákoknak! Azért találták ki, hogy a pedagógusok munkájáról kapjanak képet.
Ennek ellenére a tanárok - legalább is nálunk - leosztályozzák. Konkrétan tudom, hogy idén úgy a matek, mint a magyar hihetetlen mennyiségű volt, több oldalnyi feladatot még a kitűnő, valóban értelmes gyerekek sem tudták megcsinálni időhiány miatt.
Akkor - kérdezem én - miért is van osztályzat?
A kompetencia teszt szépen tükrözi a magyar okatatás gyenge színvonalát. Minden iskolában csak a semmitmondó oktatás megy, megvetetnek a diákokkal súlyos 10 ezrekért könyveket, amelyeknek a felét nem használják. A tanárok mint az állatok, rengetegszer megaláztak már a nagy semmi miatt. Az angol tanár meg főleg, nem értem egyébként rengeteg iskolában az angol tanárral van a legtöbb baj, azok valami drogot szednek vagy mi? A matek tanár még hagyján, az se volt komplett, lefeleltem fizikából tökéletesen, mindent tudtam és 3ast ad. Nonszensz. Az osztálytársaimról se tudok szeben nyilatkozni, volt amelyik szimplán odajött hozzám és ököllel pofán vágott, a mai napig sem értem miért, én voltam a bunkó paraszt mert tanultam és nem hagytam magam, na meg baszta a csőrüket hogy csöndes visszahúzódó voltam.
Jó tanuló voltam, a középiskolai utolsó év elejére annyira kikészültem idegileg hogy iskolát váltottam, depressziós lettem, majd épp hogy átcsúsztam az érettségin.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!