A Fidesz mely 5 intézkedését, törvényét állítanád vissza, törölnéd el leginkább, amelyeket az 2010-es "trónra lépésüktől" vezettek be?
1) Trafiktörvényt.
2) Iskolákat visszaadnám az önkormányzatoknak, Klebelsberg-es intézményt megszüntetném, mert szégyen szerencsétlen nevére.
3) Oktatási támogatást nem hogy visszavinném a 2010-es szintre, de még meg is tízszerezném.
4) Választási törvényt módosítanám, Ausztriáéhoz hasonló listás szavazást vezetnék be
5) Stadionok helyett inkább a vasútvonalat kellett volna fejleszteni.
"3) Oktatási támogatást nem hogy visszavinném a 2010-es szintre, de még meg is tízszerezném. "
És miből is fizetnéd?
"5) Stadionok helyett inkább a vasútvonalat kellett volna fejleszteni."
Őszintén szólva még a stadionok fejlesztésének is nagyobb értelme van, mint a vasútba pénzt fektetni. Esetleg a forgalmas vonalakat fel lehetne újítani, a többit viszont lehetne hagyni elrohadni a fenébe. Folyamatosan olyan vonatokat látok közlekedni, amin kb több az alkalmazott mint az utas.
1) Vasárnapi zárva tartás
2) Iskolákat vissza az önkormányzatokhoz
3) Óriás stadionok helyett a meglévő sportlétesítmények (városi sportcsarnokok, uszodák) felújítása
Most csak 3 jutott eszembe :)
"És miből is fizetnéd?"
Mondjuk a sok felzárkóztató programból...
A vasutas részre: lehet, hogy igazad van, nem járok az egész országterületén vasúttal, de ahol igen az szánalmas.
"És miből is fizetnéd?"
Itt a magyar költségvetés:
Itt a felsőoktatás támogatása:
Én pl kivenném azt a 270 000 millió forintot, amit a "start-munka program"-ra költenek (86. oldal közepe), hogy 1%-kal javítsanak a foglalkoztatottsági statisztikán azzal, hogy értékes munkát nem végző embereket is elszámolnak dolgozónak, és ezt a pénzt beraknám abba a lyukba, ami a 2010-es 180 740,0 milliós felsőoktatási támogatás, és a 123 549,9 milliós 2013-as támogatás között tátong. És még maradna is pénzem a közoktatásra.
"Folyamatosan olyan vonatokat látok közlekedni, amin kb több az alkalmazott mint az utas."
Egyrészt azért, mert kritikán aluli a vasút színvonala. Másrészt azért, mert olyan drága, hogy 2 embernek már jobban megéri autóval járni. Harmadrészt pedig mert a mellékvonalakon direkt olyan menetrendet csinálnak, hogy senki ne érjen be a munkahelyére, így kihasználatlanságra hivatkozva be lehet majd zárni őket később. Ezeket mind kiküszöbölhetné egy fejlesztési csomag, illetve egy alapos átszervezés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!