Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Csak szerintem jó ötlet a...

Csak szerintem jó ötlet a szegregált oktatás?

Figyelt kérdés

Előre leszögezném, nem vagyok se rasszista, persze ettől függetlenül vannak emberek, akiket nem szeretek, de nem a származásuk, hanem a viselkedésük miatt, ez pedig (jobbára) nem etnikumhoz kötött. Azonban egyvalami tagadhatatlan: az ember döntéseit és viselkedését nagyban befolyásolják a gyerekként szerzett tapasztalatok és a gyerekként elszenvedett atrocitások. Ide a rozsdás bökőt, hogy a rasszisták nagy része azért olyan amilyen, mert anno gyerekként sokat abuzálták őket és az akkor szerzett testi és lelki sérüléseik determinálták a későbbi álláspontjukat. Gyerekszemmel a dolog valahogy így látszik: "megvert, mert cigány". Igen, engem is gyepáltak a romák anno és én is sokáig egy radikális állásponton voltam ezzel kapcsolatban, holott a dolog valójában így nézett ki: "megvert, mert a közösségben, ahol él, ott ez a módi és az ottani viselkedésformákat hozza az iskolába."

Azáltal, ha felnőne egy generáció, akit nem bántottak az iskolában a cigányok, lenne egy olyan társadalmi réteg, aki nem úgy fog tekinteni a cigányokra, mint kiirtandó állatokra, hanem, mint leszakadt emberekre, akik, ha kérik, akkor segítenünk kell nekik. A szegregált iskolákat úgy képzelem el, hogy évkezdés előtt lenne egy pszichológiai vizsgálat, ahol a gyerekről eldöntené egy kisebb bizottság, hogy szociálisan milyen készségekkel rendelkezik, ha normális, nem verekedős és együttműködésre alkalmas, akkor mehet a "fehér" iskolába", még akkor is, ha cigány, de ennek ellenére alkalmas az ottani tanulásra, azonban, ha egy erőszakos, együttműködésre képtelen gyerek, akkor megy a "roma" iskolába. A megnevezésekért elnézést, de most hirtelen nem jut más az eszembe. A fehér iskolásoknak az lenne a motivációjuk, hogy viselkedjenek, mert mennek a roma iskolába, a roma iskolások motivációja pedig az lenne, hogy tanuljanak és szocializálódjanak és akkor mehetnek a fehér iskolába. A szülők is azon fognak lenni, hogy a gyerek a fehér iskolába kerüljön/maradjon, mert a viselkedésük alapján kerülnek elhelyezésre a tanulók, ebbe semmi rasszizmus nincs, mert származástól függetlenül kerülhet bárki bármelyikbe, csak éppen a cigányok lennének többségben a roma iskolákban, mert rájuk jellemző a roma iskolába kerülők átlag viselkedése. A cigányok egyik fő problémája, hogy (bevallásuk szerint) nincs meg a lehetőségük a nyomorúságos miliőből való kitörésre, ezáltal lenne előttük egy esély, ami valóban nem a származásuk alapján küldené őket bárhova, hanem a viselkedésük alapján, amin nyugodtan változtathatnak, mert sokuk beletörődik abba, hogy ő cigány és ezáltal úgyse mehet semmi jó helyre, szóval minek is tanulni, nem viszi semmire.

Pro: lenne egy generáció, akiknek a jövőbeli motivációikat nem befolyásolnák a gyerekként elszenvedett sérelmeik; a cigányoknak adódna egy lehetőség a kitörésre; a munkanélküli tanárokat alkalmazni lehetne az új intézményekben; sokkal motiváltabbak lennének az iskolások, az egyik fele a bennmaradásért, a másik a bekerülésért teperne.

Kontra: az új intézmények megalapítása sokba kerülne; a nemzetközi jogvédők szája éjjel-nappal habzana, mert ők ezt egy rasszista indíttatású cselekedetként fognák fel és ahol tudnék ott akadályoznák, a gyerekek viselkedését vizsgáló bizottságok meglehet, hogy részrehajlóak és/vagy nem elég kompetensek.



2015. máj. 13. 08:37
1 2 3
 11/26 A kérdező kommentje:

#10

Egy közösségben mindig a dominánsabb viselkedés kezd el elterjedni. Szerinted az erőszakos, ostoba és lenéző viselkedés, vagy a nyugodt, összeszedett és kompromisszum kész magatartás fog érvényesülni egy olyan helyen, ahol ez a két dolog feszül egymásnak. Egy közösségben rengeteg bizonytalan elem van, akiknek az identitását befolyásolja a domináns viselkedés, mert az ilyenek azt sajátítják el, amit hatékonynak látnak a közösségen belül, lásd Pistike idomulni kezd a verekedős csoporthoz, mert ő azt látja, hogy őket sosem bántják és, hogy ők a Janik. De ez világi viszonylatokban is igaz, a japán társadalom a 19. században a hatékonyabb, nyugati normákat kezdte el meghonosítani, mert úgy ítélte meg, hogy a világban történő érvényesüléshez ez a hatékonyabb. Az osztályokban ugyan ez megy kicsiben. Ha bejön egy 2-3 fős suttyó, erőszakos gyerek (akik nem törvényszerűen kell, hogy cigányok legyenek), akkor annak az osztálynak a bizonytalan elemei elkezdenek idomulni hozzájuk és a 2-3 fős tróger csapatból szép lassan 5-6, aztán 9-10 fős gang lesz.

#9

Ahogy említettem, egy hivatásos pszichológus bizottság döntése alapján szortíroznák a gyerekeket, a viselkedésük alapján. Ezáltal a problémás elemek kiemelt figyelmet kaphatnának, miközben a többiek nem lennének korlátozva a tanulásban és a fejlődésben, ugyanis specifikus tanárok oktatnának egyik és másik iskolatípusban, a gyerek igényeihez mértem. Most attól, hogy a khmm "butább" csoportokba döntően cigányok lennének abba semmi rasszizmus nincs, ugyanis megfelelő tanárokkal a butább osztály fel tudna zárkózni. A 25-30 fős osztályok ott nem működnének, maximum 15-20 fősek lennének, így nem kellene megoszlania a figyelemnek annyira.

8#

Az nem az oktatás, hanem a segélyezési rendszer hibája. Ha meg lenne szabva, hogy a segélyt csakis a gyerek jólétére lehet elkölteni, illetve, ha a segély a gyerek tanulmányi eredményeihez mérten lenne több, akkor máris kevesebb lenne a gond, de ez megint egy másik téma.

2015. máj. 13. 10:45
 12/26 anonim ***** válasza:
3%
Te lennél a legjobban felháborodva, ha a bőrszíned miatt külön osztályba tennének!! Idióta kérdező.
2015. máj. 13. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:

Megvannak ezekre a kérdésekre a szakemberek, de a politikusok szakmai kérdésekben is dönteni akarnak a laikus többség szavazataiért.


[link]

2015. máj. 13. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
Már olvastam az interjút, amit belinkeltél, és teljesen egyetértek a benne elhangzottakkal.
2015. máj. 13. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 A kérdező kommentje:

#12

Áruld már el hol írtam én olyat, hogy bőrszín alapján szegregálnám a tanulókat? Látom gondot okoz a szövegértés, szóval belinkelem az általam leírtakat. "évkezdés előtt lenne egy pszichológiai vizsgálat, ahol a gyerekről eldöntené egy kisebb bizottság, hogy szociálisan milyen készségekkel rendelkezik, ha normális, nem verekedős és együttműködésre alkalmas, akkor mehet a "fehér" iskolába", még akkor is, ha cigány, de ennek ellenére alkalmas az ottani tanulásra, azonban, ha egy erőszakos, együttműködésre képtelen gyerek, akkor megy a "roma" iskolába. A megnevezésekért elnézést, de most hirtelen nem jut más az eszembe."

Ha szeretnéd linkeled egy nagyon jó felolvasóprogramot is, ha esetleg megfájdul a fejecskéd az olvasástól, vagy le is rajzolom neked, ha úgy könnyebben megérted.

2015. máj. 13. 12:07
 16/26 anonim ***** válasza:
6%

Más szóval. Zárjunk össze egy rakat nehezebben kezelhető (de még normális határokon belüli) gyereket, sőt, az egész iskolákban senki más nem lesz, csak és kizárólag ilyenek. Ebből egy csodálatos norma fog kialakulni a diákok körében, elvégre, semmi, de semmi ellenpólus nem lesz. Otthon látják a rossz példát, az iskolában meg több száz ugyanolyan diák fogja körbevenni. Nagyon jó rendszer, mert esélyt sem ad a kitörésre...


És, amúgy, félévente felülvizsgálat lenne? Mert mi van, aki 7-8 éves korában normális osztályba került, de menet közben megváltoztak a körülményei? (vagy csak a kamaszodás nagyobb hatással van rá) Őt mikor akarod bezsuppolni a többiek közé?


Esetleg lehetne még osztályátlag alapján is szétszedni a gyerekeket, hogy legyenek csak kettes osztályzatú tanulók, hogy véletlenül se lássanak más példát maguk előtt.


És ehhez az egész őrülethez csapjuk hozzá a mai tanári pálya mélyrepülését, az alkalmatlan, megbecsülés nélküli, társadalmilag is lenézett tanárokat, az egészhez cseppentessünk lassan költség elvonást, keverjünk hozzá egy adag agresszív szülőt, óvatosan keverjünk hozzá sok-sok korrupciót, és voilá, máris megvalósítottad a kaszt-rendszert Magyarországon, mindössze egy generáció alatt! Előállítottál egy hadosztály embert, akinek még csak esélyük sincs kiemelkedni a nyomorból, mert gyerekként, példa, nevelés nélkül nem úgy viselkedtek, ahogy kellett volna...

2015. máj. 13. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
6%

Kérdező, az általad felvázolt rendszer működésképtelen lenne.


Először is, a kiválogatás "fehér" és "roma" iskolába már alapból rasszista színezetű, és elég nagy igazságtalanság lenne egy kisiskolást az AKKORI viselkedése miatt determinálni, hogy milyen iskolába menjen! Ugyanis nem a gyerek hibája az, ahogy viselkedik, hanem a családjáé és a környezete hatásáé. És ha berakod egy roma iskolába, akkor determinálod is ezt a viselkedést!


Az téves elképzelés, hogy majd ott fog lebegni a roma iskolában tanulókban, hogy kitörjenek onnan. Hát egyáltalán nem! A roma iskolákban ugyanis alapvetően egy tanulásellenes szubkultúra alakul ki, és akik ilyen közegben nőnek fel, tuti, hogy soha nem fognak normális honpolgárként élni, hanem bűnözők lesznek nagy eséllyel. Vannak Magyarországon ilyen roma iskolák, igaz, hogy ezek "maguktól" alakultak ki, nem direkt hozták így létre őket. Na egy ilyen iskolában pokol lehet egy tanár élete! Jah igen, szted milyen tanár menne egy ilyen iskolába tanítani?


A megoldás inkább az integrált oktatás lenne, vagyis ha sikerülne úgy elosztani a roma tanulókat a többségi osztályokban, hogy országos átlagban minden osztályban legyen kb. 3 roma (egyébként kb. annyi roma tanuló van ma az országban, hogy ha arányosan osztanánk el, tényleg kb. minden 30 fős osztályban lenne 3). Ez azért lenne jó, mert alapvetően a többségi gyerekek normáihoz alkalmazkodnának idővel (feltéve, ha elsőtől kezdve járnának ilyen osztályba), és lehet, hogy jól is tanulnának, nem verekednének, mert kénytelenek lennének úgy viselkedni, ahogy egy normális gyerek szokott. A rendszer viszont azért nem tudna működni, mert a roma családok nem egyenletesen vannak szétszórva az országban, hanem ugye régiónként változó a számuk. Távoli iskolába meg nincs pénze járatni a roma családoknak a gyerekeit, és nem is lehetne őket rávenni erre.. (sőt, sok helyen az is eredmény, ha a legtrógerebb iskolákba bejárnak egyátlalán a gyerekek).


A másik, amit még meg kell itt jegyezni, hogy ez nem csak roma probléma. Vagyis nem azért rosszak ezek a gyerekek mert romák, hanem mert szegény sorból jönnek. A mélyszegény magyar gyerekek is kb. ugyanúgy viselkednek mint a romák, szóval ez igazából nem is roma-probléma, hanem a mélyszegény gyerekek felzárkóztatásának a problémája. A te rendszered alapján tehát a szegény magyar gyerekek is "roma" iskolába kerülnének a bizottság válogatása alapján!


Azért szoktuk mégis roma-problémaként kezelni ezt a dolgot, mert a mélyszegénység leginkább a romákat érinti, így hajlamosak vagyunk összemosni és etnikai dologgá formálni ezt az inkább szociológiai problémát.

2015. máj. 13. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:
79%

Igen, én alapvetően egyetértek az előttem szólóval, le is írta nagyjából, amit akartam mondani. Főleg az elején írta jól.


Kérdező:


"A szegregált iskolákat úgy képzelem el, hogy évkezdés előtt lenne egy pszichológiai vizsgálat, ahol a gyerekről eldöntené egy kisebb bizottság, hogy szociálisan milyen készségekkel rendelkezik, ha normális, nem verekedős és együttműködésre alkalmas, akkor mehet a "fehér" iskolába", még akkor is, ha cigány, de ennek ellenére alkalmas az ottani tanulásra, azonban, ha egy erőszakos, együttműködésre képtelen gyerek, akkor megy a "roma" iskolába."



Ez nagyon nagy hülyeség, mert ahogy az előttem szóló írta, a gyerekek viselkedése 6-7 évesen az nem az ő hibájuk, hanem a környezet befolyása miatt alakul úgy. Lehet, hogy egy rossz gyerek jó közegbe kerülve nagyon jól tanulna, mert jó kognitív adottságai vannak. Senkinek semmi joga nincs ezt a lehetőséget elvenni tőle. Te pedig beraknád egy "roma" iskolába az ilyen gyereket, ahol rosszabb oktatást kapna, és biztos, hogy rossz felé vinnék el a többi gyerekek!?


Senkinek semmi joga erre! Inkább az a probléma ma Magyarországon, hogy a rendszer magától is alapvetően így működik! Inkább arra kéne törekedni, hogy egy olyan oktatási rendszert hozzunk létre, ahol alapból a jóra nevelik a gyereket, nemhogy még mi hozzunk létre szegregált iskolákat, ahol biztosan soha nem fog jól tanulni és normálisan viselkedni egy gyerek sem.


Kérdező, ha szegregált iskolákat hoznál létre, csak azt biztosítanád, hogy bűnözőket nevelnél, olyan gyerekeket, akik semmilyen módon nem alkalmasak a normális emberek közötti életre, beilleszkedni a társadalomba. Vagyis azt érnéd el, ami ellen küzdeni akarsz!


Pont az a baj, hogy a magyar oktatási rendszer már most is szegregált.

2015. máj. 13. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 A kérdező kommentje:

#16

Lennének ott olyanok, akik idővel ki akarnának törni, nekik ott is lenne a lehetőség rá, csupán tanulniuk kell és tisztességesen viselkedni. Eleve nem is úgy gondoltam, hogy a komplett 12 évnyi tanulásukat kelljen szegregáltan tölteniük, hanem 5. osztálytól 12.-ig, mondjuk ezt elfelejtettem leírni, ezért elnézést kérek. Azalatt a 4 év alatt, amíg vegyesen lennének megtudnák, hogy a 4. év végétől kezdve már a viselkedésük alapján kerülnek tovább, 4 év pedig azt hiszem egy nem értelmi fogyatékos gyerek számára elegendő idő arra, hogy megbarátkozzon ezzel a ténnyel és felkészüljön rá.

#17

Az elnevezésekért már elnézést kértem, mert reggel nem jutott hirtelen más az eszembe, de ha akarod az egyik iskolát nevethetjük Mágikus Egyszervű Sulinak a másikat meg Varázslatos Szivárvány Iskolának. " átlagban minden osztályban legyen kb. 3 roma" - ahogy azt fentebb írtam, az a 3 fő fogja lehúzni az osztályt, csak az esetek kisebb mértékében fog a deviáns kisebbség alkalmazkodni a többségi viselkedési normákhoz, fordítva működik ez, lásd a domináns viselkedésformák és a bizonytalan elemek. Azt meg egy szóval sem írtam, hogy ez kifejezetten roma probléma lenne, én csupán azt írtam, hogy a cigányokon belül nagyobb az ilyen problémák aránya.

#18

Nem alakulnának ki bűnözőtelepek, legalábbis a mostaniaknál durvábbak biztosan nem, ugyanis nem az elkülönítés, hanem a felzárkóztatás lenne a célja az ilyen intézményeknek, ellenben a börtönökkel, ahol csak az elzárás a cél. Azáltal, hogy a problémás elemekkel ks csoportokban dolgozhatnak speciális tanárok, a gyerek érezné, hogy figyelmet kap, ugyanis a deviáns viselkedés egyik oka a figyelemhiány és -vágy, azáltal, hogy foglalkoznának vele nem kellene küzdenie a figyelemért, mert megkapja ingyen. A roma és úgy amblokk a leszakadt iskolákkal is az a probléma, hogy összezárnak 30-35 gyereket meg egyetlen alulfizetett tanárt és puff, várják a csodát, de az ilyen helyeken csodák nem történnek. Max. 15 fős csoportokkal dolgoznának különleges nevelőtanárok, akiket felkészítettek ilyen feladatokra, ellenben a hagyományos tanítókkal, akiknek nem mondták és nem tanították módszertanórán, hogy ilyenkor mi a teendő. Igen, ez sokba kerülne, de 12-16 éven belül megtérülne és egyeseknek itt a probléma, mert ők nem akarnak ennyit várni és nem látják a hasznot, amit ez hozhat. Az első évek kemények lennének az biztos, de idővel dinamikusabban haladnának, a bevezetése után pedig 20 évvel már nem is lenne szükség ilyen szegregált oktatásra, mert sokkal kisebb lenne a különbség a tanulók viselkedése és szokásaik között.

2015. máj. 13. 17:46
 20/26 anonim ***** válasza:
5%

Ezek a szegregált iskolák akkor is lebutított iskolák lennének, vagyis akik ilyenekben tanulnak, nem kapnák meg azt a színvonalú oktatást sem, amit a "normál" iskolákban megkapnak a gyerekek.


Milyen jogon válogatnád meg, hogy melyik gyerek menjen egy ilyen iskolába és melyik nem? Mert akit ilyen gyógyiskolába küldesz, szándékosan tönkreteszed az életét. Csak azért menjen valaki ilyen iskolába, mert 6-7 évesen rosszul viselkedik? Ennek a különválogatásnak semmilyen alapja nincsen. Mint mondtam, attól, hogy egy kisgyerek rosszul viselkedik, jó közegben lehet, hogy ez megváltozna és jól tanulna.


Egy osztályban pedig 3 nehezebb sorsú gyerek nem züllesztene le mindenkit, ennek sincs semmi alapja. Inkább fordítva működne, a többségiek normáihoz alkalmazkodnának. De ennek az a feltétele, hogy elsőtől kezdve járjanak a többségiekkel egy osztályba. Ha mondjuk harmadiktól vagy ötödiktől vagy nyolcadiktól rakod be azt a 3 rossz gyereket, akkor tényleg negatív hatást érnének el (de még ekkor sem biztos), de ha a kezdet kezdetén együtt nevelik a többségiekkel őket, akkor a többségiek integrálni fogják őket (legalábbis nagyobb valószínűséggel).


Egy problémát nem lehet elkülönítéssel megoldani, az elkülönítés, a szegregáció inkább okozza a problémát. Inkább integrálni kell. Tudom, hogy ez az "integráció" szó manapság szinte pejoratív, de azért, mert rosszul csináljuk.

2015. máj. 13. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!