Magyarországon a városrendezésnél miért nem fektetnek nagyobb hangsúlyt az intermodalitásra?
Főleg a vidéki városokra gondolok.Nagyon kevésben van intermodális közlekedési csomópont.
Jó példának, ahol megvalósult az intermodalitás főleg Győrt mondanám.Talán a legjobb példa erre.
A buszpályaudvar és a vasúti pályaudvar egymás mellett van és egy aluljáró is összeköti a kettőt.Emellett a városközponthoz nagyon közel vannak.
A másik pozitív példa amit a GYSEV vasúttársaság csinált Körmenden,hasonló a győrihez, viszont Körmenden felüljárót építettek, de az eredmény ugyanaz.
Ausztriában ahány nagyobb városban jártam, szinte minden városban megvolt az intermodális csomópont.
A legtöbb magyar vidéki városban hiányzik az intermodalitás.
Vagy az buszpályaudvarokat kellene odaköltöztetni a vasút mellé vagy a vasutat a buszvégek mellé.
Márpedig úgy, hogy közel legyen a városközponthoz.A vasút költöztetése alagúton vagy rámpán lenne csak lehetséges....
Szerintem ez sokat növelne a népesség mobilitásán.
Tény, hogy sok pénzbe kerülne, de megérné és csak egyszer kellene megcsinálni.
Ausztriában is egyszer megcsinálták, nem maguktól épültek egymás mellé.
Alapvetően vasútpárti vagyok, mivel ha megfelelő a pálya, szerelvények, villamosítva van, akkor sokkal gazdaságosabb, kényelmesebb, gyorsabb és környezetbarátabb, mint a buszközlekedés.Ezt kellene támogatni.
A MÁV és a volántársaságok is állami kézben vannak.Emiatt, nem kellene őket versenyeztetni, mert csak a pénzt viszik.Egymás kiegészítőjeként kellene működniük.
intermodálisan szereted azta szót intermodalitás?:D
amúgy tökre igazad van. Respekt
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!