Magyarországon a baloldaliak körében miért jellemző, hogy a sikeres embereket akarják büntetni?
Az élet minden területén.
"Adóztassuk meg a rohadt diplomásokat , meg a rohadt burzsujokat".
"Ne engedjük a szegregációt az iskolákban, semmi esetre se"
A szegregáció azért kellene, hogy a gyenge, rossz viselkedésű tanulókat ellehessen választani, a normálisan viselkedni tudótól és tanulni akarótól.
Emellett adózás terén is igyekeznek azokat az embereket büntetni, akik sikeresek és sokra vitték.
Nekem például bőven átlag feletti a fizetésem, az egész az én érdemem, kapcsolatok, mágnás apuka nélkül értem el.
Erre ők elvennék a fizetésem egy részét és nem az egészségügyre meg a Hold felszín szerű, kráteres utakra vagy közbiztonságra költenék, hanem tutujgatnák belőle a sikertelen rétegeket, akik főleg a saját hibájukból olyanok, amilyenek, mivel nem akarnak változtatni.
Itt van például az autókra kitalált adó, tipikus balos logikával lett megalkotva.
"Büntessük azokat, akiknek modern, környezetbarát,de nagy teljesítményű autója van"
Például, akinek 20 éves Opel Astrája van, az kevesebbet fizet a kocsijára, mint én, akinek 2007-es évjáratú Passatja.
A teljesítménye, hengerűrtartalma az enyémnek nagyobb, de sokkal környezetbarátabb,igaz nagy teljesítményű common rail-dízelmotoros.
Szerintem úgy kellene adóztatni, hogy a minél környezetszennyezőbb járműveket kellene adóztatni.
Minden általam ismert adóelmélet szerint a jövedelemfüggő adóztatás a gazdaság periodikusság-kompenzálásának a legfőbb eszköze. Nem arra való, hogy büntessen / kedvezményezzen bizonyos rétegeket, hanem arra, hogy a diverzifikált elvonások által a gazdasági felfutás és torpanás átmeneteit tompítsa (munkanélküliség stabilizálása, válságkezelés beruházások és transzferek által... stb.). Olvass és tanulj. Abba nem halsz bele.
Az adóztatásnak az a baja, hogy politika lett ebből is; évtizedek óta nincs egyetlen józan ember sem a székek közelében (mindegy, hogy jobb vagy baloldali). Ez - természetesen - közvetlen következménye annak, hogy mindkét szavazóbázis olyan, amilyen...
Sikeres vagy? :) Óhohó... majd elmúlik. :P
Magyarországon az állam túl nagy.Sokkal kisebbre kellene csökkenteni.
Állami volántársaságokra, állami vasúttársaságra sem lenne szükség.
Magánvállalatok hatékonyan megtudnák szervezni, lenne verseny.
Az állami tulajdont le kellene csökkenteni.A nyugdíjrendszert is átalakítani csak magánnyugdíjra.
A szociális rendszert pedig leredukálni, csak azok kapjanak ellátást, akik rokkantak, testi fogyatékosságuk van, tehát nem munkaképesek.
De, akik nem akarnak dolgozni, ők egy fityinget se kapjanak.
Ha meg egyezmények tiltják a szegregációt, akkor le kell ülni tárgyalni.
Vagy, meg kell kerülni az egyezményt.
Az állam méretének lecsökkentésével,veszteséges állami vállalatok privatizálásával,szociális rendszer csökkentésével, lenne lehetőség radikális adócsökkentésre,ami a vállalatokat érinteni, több ember merne vállalkozni, több befektető jönne.
Így, több munkahely teremtődne.
#25
Nem működő vállalatot senki nem vesz meg.
A működőt pedig megveszi, lerabolja aztán visszaállamosítjuk.
Az adó valahol 0% ezt a befektetők ki is használják nem igazán zavarja őket a helyi igen alacsony(10% TAO) adókulcs.
A cégek is keresik a szociális stabilitást, nekik olyan munkavállaló kell aki a megfelelő tömegközlekedéssel/jó utakkal eljut a cég telephelyére, ha megbetegszik a jó egészségügytől gyorsan jobban lesz és mehet dolgozni.
Ez nekik jó sőt jobb, mint az alacsonyabb adó.
Arról nem is beszélve, hogy a jó iskolarendszer kell nekik megfelelően képzett munkavállalókkal, hogy hozzájáruljanak a cég eredményeihez a lehető legkevesebb plusz oktatással.
Mikortól kezdenéd az átállást az only magánnyugdíjra?
A jelenlegi nyugdíjasnak nincs annyi megtakarítása, hogy eltengődjön élete végéig. Még azt is megkockáztatom hogy aki jelenleg egy átlag 40 éves nem tud annyi pénzt felhalmozni ebben az országban, ami elég lenne élete végéig.
Ez a rendszer úgy működne, hogy megmondod, hogy aki most pályakezdő, vagy ebben az időintervallumban született, az innentől csak magánnyugdíjpénztárba mehet.
Ezzel 2 buktató is van. Először is, ennek az intézkedésnek cirka 30 év múlva látnád bármilyen eredményét, addig pedig úgy is kerül valaki olyan kormányra, aki visszacsinálja az egész nyugdíjrendszert, esetleg mielőtt ezt megteszi, még le is nyúlja a tartalékokat. Másodszor. Mi lesz az utolsó hullámmal? Akik még nem magánnyugdíjasok. Őket ki fogja eltartani, ha senki nem fizeti a nyugdíj-hozzájárulást?
Bár addigra már úgy sem lesz egyben a világ, szóval ezen kár is gondolkozni.
Ezért lenne jó egy olyan rendszer, amiben lehet választani milyen módon szeretnél nyugdíjba menni. Ezt persze úgy, hogy valamiért jobban jársz, ha magánnyugdíjas vagy. Így hosszú távon minden ember magától átáll magánra.
Azonban jelen helyzetben ez is kritikus lenne, mert jelen helyzetben csak 3 réteg merne belevágni a magánnyugdíjba. Azok a bolondok, akik nem gondolnak a jövőre, az a réteg, aki gondosan félretud rakni a megmaradt pénzéből annyit, hogy az majd elég legyen nyugdíjas éveikre, és a gazdagok, akiknek aztán mindegy hova szórják a pénzüket.
Magyarul így megint kiesik az adóképes réteg = válság.
A másik dolog.
Arról van egy csöpp fogalmad, hogy jelenleg a tömegközlekedés veszteséges biznisz?
Azonban a serény dolgozó rétegnek, akiknek nem futja autóra, és nem s**rják a pénzt benzire, azoknak elengedhetetlen.
Szerinted ha ezt az ágazatot átvenné egy magánvállalkozó, annak milyen következményei lennének?
Veszteséges üzlet, ezt valahogy kompenzálni kell. Kevesen használják. Hogyan kompenzáljuk ezt? Emeljük a jegyárakat. Ennek köszönhetően még kevesebben használják, még veszteségesebb és így tovább ameddig be nem csődöl.
Arról már nem is beszélve, hogy jelenleg még van az a bizonyos kedvezmény, hogy aki munkába jár tömegközlekedéssel, annak ki kell fizetnie a költség 89%-át. Magán kézben ennek is búcsút lehetne mondani, tehát még hamarabb bekövetkezne a csőd.
#28
Más ország alatt, Németország és Anglia van a környéken.
Angliában több vonalat bezártak.
Németországban küszködnek a infrastruktúrafinanszírozás problematikájával közút-vasút.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!