Mi a baj a magyar idegennyelv oktatással?
Elég rosszul működik mifelénk.
Egyszer beszélgettem orosz fiatalokkal és ők folyékonyan beszéltek angolul. Meg is lepődtem rajtuk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
egy teljesen tipikus magyar betegség sajnos. persze szeretjük más országokra is ráfogni, de tapasztalatból tudom, hogy ez nem igaz. jön hozzánk egy dán vagy olasz vagy holland vagy akármilyen 15 éves banda, és folyékonyan beszélnek angolul, ez a minimum, de emellett sorolják még, hogy "csak középszinten" ezt meg azt pluszba. Szóval részben érthetetlen, de nem hiszem hogy speckó nálunk úgy ..ar a nyelvoktatás ahogy van, és mindenhol máshol pedig tökéletes, itt az emberek átlagos hozzáállásával van a gond sajnos.
Nézd meg, ok helyen már általánostól tanulják az angolt, és gimi negyedikben is még nagy kérdés, hogy elmenjenek egy középfokúra, szal egy kést vicc (ami optimális esetben ugye egyetlen 2 hónapos nyári kurzus kérdése lenne)
Tehát az okokra én is kíváncsi vagyok, de azért én ezt is kicsit megfordítanám, hogy mi a baj a nyelvtanulással? Tanulni nem csak tanításból lehet ... az arra van leginkább, hogy ellenőrizzük és gyakoroljuk, amit magunktól megtanultunk. De persze ez megint olyan tipikus magyar, várjuk a sült galambot felfogás, hogy "mert az iskolában nem tanítják meg". És arra senki se gondolt, hogy esetleg ő otthon megtanulja? Én pl 2 nyelvet is tanár nélkül, saját magam tanultam meg, akkor nyilván erre más is képes....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
9-esnél a pont!
Beseggeltetik veled a nyelvtant meg pár szót / állandó kifejezést. Na de ettől még nem tudsz egy nyelvet. Akkor tudsz egy nyelvet, ha folyékonyan, gördülékenyen, gondolkodás nélkül tudod beszélni. De mivel a legtöbb magyar diák angol/német/stb anyanyelvű embert még közelről sem látott, így esélye sincs erre...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
12: "De persze ez megint olyan tipikus magyar, várjuk a sült galambot felfogás, hogy "mert az iskolában nem tanítják meg". És arra senki se gondolt, hogy esetleg ő otthon megtanulja?"
Amikor még régen egy nyelvtanfolyamra jártam, nagyon kiakadtunk egy csoporttársra. Eleve fizetős nyelviskola, tehát ezért sem értem.
Kezdő csoport, mindenki igyekezett. Az órákat a házifeladatok ellenőrzésével kezdtük. Ő soha nem csinálta meg, persze amikor fel kellett olvasni, akkor kezdte kitalálni, ott szerencsétlenkedett percekig, ezzel a mi időnket is húzta. Nem készült, nem igyekezett. Persze heti 2*1,5 órában nem ment a fejébe a tudás.
Amikor már évek múlva magasabb szinten voltam, megkértem a nyelviskolát, hogy két szintet egyszerre végezhessek. Kedd-csütörtökön fél órám volt átérni az egyik helyszínről a másikra, mindezt napi 9 óra munka után, este!!! és mindig meg volt a házifeladatom.
Vicces volt, amikor a késő délutáni óra tanárát kérték meg, hogy helyettesítsen a másiknál, mert lebetegedett a tanár. Leadta nekünk az órát, én elszaladtam, jött be a másik helyszín termébe és ott ültem...
A másik egy Business English tanfolyam volt, 14 fős, minimumszint meghatározva. A tanár anyanyelvi volt, picit dörmögős, de első óra után meg lehetett érteni. A csoportból hárman voltunk akik tudtunk és akartunk is vele kommunikálni. Az első óra után az egyik le is lépett, hogy ő nem ezért fizetett, maradtunk ketten. Amikor a másik lány hiányzott, gyakorlatilag magánórát vettem úgy, hogy ott ült még vagy 8 ember...
Ha próbált valakitől kérdezni, akkor a nagy csönd után kénytelen voltam lefordítani az illetőnek, aki válaszolt: ööö jeeesz....öööö
Meg se próbáltak aktívan részt venni az órákon.
Na és most több embertől hallom, hogy milyen SZERENCSÉS vagyok (külföldön jó állást találtam, de otthon is mindig hamar találtam jól fizetőt), mert én két nyelven beszélek...
Ja, szerencsés, egyik reggelre a fogtündér tette a párnám alá a nyelvtudást.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem a 90es években járva általánosba csak pozitív élményem volt a nyelvoktatással.
Jobbnál jobb magyar anyanyelvű tanárok, rendszeresen pár félévente anyanyelvű vendégoktatók...(Volt egy buktató egyszer, amikor az angol anyanyelvi gyereknyelvkönyv helyett egy alsós tanár a "Linda és a szörnyecskék" nevű magyar borzalmat akarta bevezetni, de ezt a szülői munkaközösség azonnal megfúrta :) ) Ugyanez az élmény folytatódott gimiben és főiskolán is, lényegében sok tekintetben ma is ebből az ismeretből profitálok. (Bár az énesetemben nagyon sok önálló/magán tanulás is benne volt.)
(Egyébként megjegyzem, így is vagy 10 év egy rendes felsőfokú tudás, ez a Kololmbusz haverja bevágja 2 hónap alatt ötlet még anyanyelvi környezetben is irreális. Pár kulcsszó/kifejezés használata nem azonos a tökéletes, vizsgáztatható nyelvtudással.)
Hogy ma mi a helyzet, nem tudom.
Azért megjegyezném, hogy a ténytár.hu elég habzó szajjal Fidesz-szapuló oldalnak tűnik, nem tudom, hogy amit leírt, az valóság-e.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem beszéd-centrikus, nem megfelelőek a módszerek és a diákokat nem motiválják.
Máshol is hasonló problémák vannak csak ott nem ütközik ki ennyire. A biológiára pl. csak annak van szüksége aki továbbtanul így nem ütközik ki annyira a nemtudás
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!