Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért bőgnek az emberek az...

Miért bőgnek az emberek az útdíj miatt? Ott a vonat, most is működik, a Kádár-rendszerben alig volt autó, mindenki vonattal járt mégis megvoltunk.

Figyelt kérdés

2015. jan. 6. 23:07
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
65%

Figyelj kérdező, ez részben politikai és részben anyagi kérdés is. Kezdjük az anyagival.

Sok autós rosszul jár az új útdíj rendszerrel. Aki például Budapest XI. kerületében lakik és eddig ingyen ment ki Budaörsre az Auchanba és az IKEÁba vásárolni az fizethet most évi 5000 Ft-ot, ami ugyebár nem nagy összeg, de ehhez képest még is csak ingyen volt eddig ez a viszonylat. Akik Dunaújvárosba járnak dolgozni, de pl Kalocsán laknak, azoknak a Pentele-híd használatárért évi 10 000 Ft-ot kell fizetniük. És sok ilyen van még... Így jó pár autós az új rendszerrel rosszul! (Vannak akik jól, de ők vannak kevesebben).

A vonattal kapcsolatban Te se gondolhatod komolyan, hogy az mindig alternatívája az autónak. Maradjunk az imént említett Kalocsa-Dunaújváros példánál. Kalocsán eleve szünetel a személyszállítás. Hogy mész Dunaújvárosba vonattal... ne viccelj. Persze van autóbusz is, de annak a menetideje több, néha lerobban stb.

És most térjünk rá a politikai vonzatára a dolognak. Kérdező nem tudom, hogy Te mennyire követed a politikai eseményeket, de ha követed, akkor tudod, hogy Magyarországon a gazdasági növekedés kb. 3,4% volt, a költségvetési deficit pedig 2,2%. Jóval az a tervezett 2,9% alatt alakul. Számolj egy kicsit utána! Magyarország éves GDP-je kb. 127 milliárd dollár. Ennek az állam az 52%-át szedi be adók, járulékok, illetékek formájában. Ez azt jelenti, hogy Hazánk költségvetése 240 USD/HUF árfolyammal számolva Magyarország éves költségvetése = 127 mrd USD * 240 Ft/USD * 0,52 = 15 850 mrd Ft, azaz 158 500 000 000 Ft. Na, a gazdasági növekedés 3,4%, vagy is ez az összeg nő kb 3,4%, az mennyi is? 538 milliárd forint költségvetési bevétel! Ennyivel nő az ország költségvetési bevétele! Ennyivel költhet(ett) el a kormány többet 2014-ben. Ezzel szemben ez az új útdíj rendszer jó esetben hoz 20 milliárd forint többlet bevételt. Érted már? Az Orbán-kormány 2014-ben 538 milliárd forinttal gazdálkodhatott többől, a hiánycél is megfelelően alakul, de mégis új terheket raknak az autósokra! Még 538 milliárd forint sem elég? "Legyen elég!" Mondják az emberek. Ezért "bőgnek" az új útdíj rendszer miatt. Vagy, ha nem elég, akkor a statisztika hamis és nem állunk annyival jobban. Vagy Magyarország rosszabbul teljesít.

Röviden: az emberek azt érzik: arcul ütötték őket (megint) és emiatt szomorúak. Elegük van abból, hogy a költségvetés egy feneketlen zsák és semmi sem elég neki. (Egyébként ez a kijelentés független a miniszterelnök személyétől és a kormánypárttól, mindegy ki az, vagy melyik az).

Kérdező, ha Neked nincs tej a hűtőszekrénybe, akkor átmész a szomszédba és vered az asztalt, hogy most azonnal Neked adjanak tejet?

Nos, hát ez a "probléma" az új útdíjrendszerrel.

A vonatot meg az autót NE állítsd soha se párhuzamban. Ha vonattal mész, akkor 2/3-ad eséllyel nem veszel teljes áru jegyet. (Diák, roki, nyugger, 25 év alatti stb.). Ráadásul az adó fizetők állják helyetted a MÁV évi több tíz milliárdos veszteségét.

Ha autóval mész a következő tételeket Te állod: jövedéki adó, a benzin/gázolaj ÁFÁja, gépjármű adó a városodnak, ahol laksz és még az autód amortizációját is Te fizeted...

Tudod kérdező olyan ez a helyzet, mintha egy cégnél dolgoznál és látod, hogy a cégnek tök jól megy. Erre a főnököd azzal áll eléd, hogy jövőre -10% a béredből.

Kérdező, Neked ez hogy esne?

2015. jan. 6. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
76%

"300 éve még vonat sem mégis elvoltunk, tessék lóval közlekedni!"


30.000 éves is megvótunk. Bunkóval leütöttük a nőt, aki előbb behúzta a barlangba, megbszhatta. Megvótunk.

2015. jan. 7. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
Mondjuk azért a mai világban sem lenne egyszerű fenntartani átlag családnak egy lovat.
2015. jan. 7. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
Felénk a Gyurcsány meg szüntette a vasúti közlekedést. Na erre mit mondasz?
2015. jan. 7. 04:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

A vonatnak amivel tudnék menni a munkahelyemtől 4 km-re, itthonról 1km-re van állomása.

Óránként jár.

Helyi közlekedés nincs.


A kádár rendszerben volt helyben is munka!


Szerinted?

2015. jan. 7. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
Gondolom, ha a vonat jegyárát emelnék ismét, akkor se értenéd, hogy az emberek mit háborognak.
2015. jan. 7. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
"(Vannak akik jól, de ők vannak kevesebben)" Szerintem többen vannak akik jól jártak vele... pl én is és az ismerőseim 99%-a, ami már eleve nem kevés ember.
2015. jan. 8. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

Akkor hogy a tkmbe lesz többletbevétele belőle az államnak?,


Valaki hazudik!

2015. jan. 8. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!