Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Magyarországon szerintetek is...

Magyarországon szerintetek is újra kelleni tervezni a városok nagy részét?

Figyelt kérdés

Építész hallgató vagyok, ebből kifolyólag sokat álmodozom.


Szerintem, Magyarországon a városok nagy részét, Budapestet is, újra kellene tervezni.A jelenlegi felépítés nagyon rossz, látszik, hogy 1945 után kontárok terveztek és szerveztek mindent.


Egyes történelmi jelentőségű épületeket, melyek megsemmisültek a bombatámadásokban, azokat vissza kellene állítani, visszaépíteni.

Hasonlóra, nagyon szép példa Drezda, ahol az eredeti barokk építészetet élesztik újra.

Nekünk is vannak barokk jellegű városaink, például Győr.


Aztán, itt vannak ezek a "lenyűgöző" panelházak.

Felfordul tőlük a gyomrom.


A "panelnegyedekben" én csak így hívom őket, minden utca, minden épület egyforma, semmi egyediség, és mondjuk két város panelnegyede is totál egyforma, nincs különbség Miskolc meg Győr panelnegyedei között.


Ezeket mind le kellene rombolni, na itt jöhetne képbe a modern építészet.

Ízléses lakóparkokat kellene építeni sok zöld területtel.

Lehetne már 50-60 emeletes épületeket is felhúzni.


A városokkal egyéb baj, hogy nem intermodálisak.Nem egy helyen van a vasútpályaudvar meg a buszállomás.Ez nagymértékben csökkenti a mobilitást.

Ezt is orvosolni kellene.


Persze, szép álmok, ehhez kínai szintű gazdasági növekedés kellene....



2014. dec. 18. 11:27
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%
Na igen, csak pénz kellene rá. Meg ahány ocsmány panelház van Pesten, az nem megy egyik napról a másikra.
2014. dec. 18. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:

Tök felesleges. Százezres városokról beszélünk, Budapest esetében másfél milliósról. Évszázadok alatt alakultak ki így a városok, szerinted mennyi idő lenne a 0-ról újraépíteni?

Arról nem is beszélve mennyi pénz és idő lenne. Akik panelba laknak, hová mennek az építkezés végéig? És utána hol fognak lakni? Ugyanis egy ilyen 50-60 emeletes épületben egy lakás jóval drágább mint egy panel, és a különbözetet valakinek ki kell fizetnie, ami vagy a lakó (aki pont azért lakik panelban mert nincs annyi pénze), vagy az állam (vagyis az adófizetők, akiknek eszük ágában sincs).

Ez max az arab országokban működik ahol dől az olaj, de ott is alapvető problémák vannak. Jó példa Dubai, a gyors építkezéssel nem tudott haladni a csatornázás, így ott van egy kőgazdag város csatornahálózat nélkül, szippantós kocsik járják az épületeket hogy ne fulladjanak a saját ürülékükbe.


Persze lehet vitatkozni hogy szép vagy sem a mostani városkép, de gyökeresen megváltoztatni nettó hülyeség.

2014. dec. 18. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
100%

Ha adsz rá több billió forintot megoldható minden :-)

Nézd meg csak Bécset pl. most építették újra a főpályaudvart, brutális lett.

Egyébként itt Újpesten egész jó a panel lakótelep, sok játszótér, sétáló utcák...


Pécsen csak 1km-re van a buszpályaudvar meg a vasútállomás. Budapesten sincsenek azért olyan messze, lásd keleti+stadionok.

2014. dec. 18. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
27%

Amúgy én azt nem értem, hogy a szocilista gazdasággal képesek voltak felhúzni ezt a hatalmas panelrengeteget, akkor a jelenlegi szinten miért nem tudunk építkezni?


Például a bruttó nemzeti össztermékünk sokkal magasabb, mint a szocializmusban volt és még sincs rá pénz.


[link]

2014. dec. 18. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
76%

"Lehetne már 50-60 emeletes épületeket is felhúzni. "


Ha építészhallgató lennél akkor tudnád hogy Budapest geotechnikailag teljesen alkalmatlan ekkora épületek felhúzására.

2014. dec. 18. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
100%
..., valamint azt is tudnod kell, hogy a várostervezés nem álmodozás kérdése, hanem szociológiai, gazdasági, politikai kérdések szövevénye. A város szövet - lényegében emberi tevékenységek szövete. Ehhez kell esztétikailag és gazdaságilag a legjobbat biztosítani.
2014. dec. 18. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:

Olvass Corbusiertől el pár könyvet. Foglalkozott sokat a jövő nagyvárosaival. Ő kicsit máshonnan közelíti meg a dolgokat.

Egyébként a válaszolók nagy részének igazuk van abban, hogy ez nem tisztán építészeti kérdés. Nagyon sok problémát felvetne, ha nekiállnánk ledózerolni pl a paneleket. Én a paneleket megtartanám, de inkább azt vizsgálnám, hogy miként lehet élhetőbbé tenni. A mai városok nagy problémája még a közlekedés. Vagyis a közlekedés bevezetése a városok belterületére. Lerombolnak régi házakat, hogy 4 sávos utakat vezessenek be stb.

A drezdai példa ide nem jó. Vagy Varsó sem, meg Prága sem (illetve példának jók, de Magyarországon nem alkalmazható). Azokat a városokat szinte teljesen lerombolták a háborúban. Szerintem sokkal nagyobb veszteségeket is szereztek.

üdv. egy tervező építészmérnök hallgató.

2014. dec. 18. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
51%

Hitler is ilyen volt. Mindig arról álmodozott, hogyan lehetne átépíteni a városokat. :D

Te leszel az új Führer!

2014. dec. 18. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

Kérdező, szerintem nettó butaság, amit írtál. Ha nekiállnál 50-60 emeletes épületeket felhúzni a belvárosban az még jobban szét***ná a városképet, mint a jelenlegi a panelrengetegek.


Építész tanároknak is el szoktad ezt a véleményedet mondani? Nálunk egyszer valaki megejtett egy olyant a győri Marcalvárosra, hogy rideg. Ne tudd meg, hogy milyen fejmosást kaptunk érte.


A tervezést meg nem a kontárok végezték, hanem erre volt csak lehetőség. Központilag a komcsi vezetés meghatározott mindent és a végére az építész már csak azzal tudott játszani, hogy hogyan legózza össze a típusterveket úgy, hogy az a lehető legkevésbé legyen szar. A viszonylag nagy tereket a panelok között is csak annak köszönhetjük, hogy a daruk kisebb helyen nem fértek volna el.


Tudod mi volt a tetőpontja a panelok színesebbé tételének? Amikor elkezdtek színezett anyagot használni a homlokzati falpanelekhez... és használták őket szerinted? Nem, nem igazán, mert több pénzbe került. Általában csak középületek kaptak ilyen burkolatot. Az utólagos festés meg megint csak rengeteg pénzbe került volna, úgyhogy ennyiben maradtak.


3: Csak 1 km? Hát, Győrben sikerült egymás mellé rakni a kettőt. De mutatok jobbat:


[link]


Nálunk vidéken meg mindeközben a távolsági járatok jól elkerülik a vasútállomást, pedig régen megálltak a bejárat előtt is a buszok. Mintha valaki nagyon dilettáns lenne odafent.


4: A válasz a házgyárakban rejlik. Készen képesek voltak legyártani akár egész szobákat is és mint a legót, úgy rakták őket egymásra/egymáshoz. Manapság meg inkább igényesebb, jobb minőségű anyagokból dolgoznak. Egy panelház ma már egyáltalán nem állná meg a helyét (sőt, az OTÉKnak sem felel meg igazán...).


5: Építészhallgató és nem építőmérnök hallgató. Pont ezért nem tudja a talajadottságokat Budapesten. Én is végzős építészhallgató vagyok, de csak sejtésem van arról, hogy mi a helyzet a földben. Inkább maradnék annyiban, hogy ha valamit tervezni kell, előtte talajmechanikai szakvéleményt kell kérni és kész.


(egyébként sok cölöp, vagy kútalappal nem lehetne áthidalni a problémát?)

2014. dec. 18. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
De, azok az alapok alkalmasak erre.
2014. dec. 18. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!