A vidéki településeken miért nincs olyan agglomerációs tömegközlekedés, mint Budapesten?
A fő probléma nem a járműállománnyal van, persze azzal is, de az a kisebb probléma.
Magyarországon az ütemes menetrend csak 1-2 vasútvonalon valósult meg, talán félnek tőle vagy nem tudom, pedig nagyon jó dolog.
Általában a falvak egy járási hivatalhoz tartoznak, oda járnak járóbeteg ellátásra...stb
Például itt vannak Győr-Moson-Sopron megye járási hivatali :
Tét kivételével, a többi járási székhely rendesen városias, középiskolákkal, gimnáziumokkal, szakmunkásokkal, jó vásárlási lehetőségekkel, van több hiper és szupermarket is.
A járási székhelyhez tartozó falvakból miért nem közlekednek ütemes menetrenddel, óránként buszok vagy vonatok?
Illetve, össze kellene igazítani a volánok és a vonatok menetrendjét, hogy legyenek jó csatlakozási, átszállási lehetőségek.
Sok helyen egész nap 3-4 buszjárat van csak
Én laktam Ausztriában és képzeljétek falusi voltam.A falu ahol laktam kb 1200 lakossal rendelkezett.
Dolgozni mindig busszal jártam, a buszok óránként jöttek mindig ugyanabban az időpontban.
Ott nem volt az, hogy jaj, ha ezt lekésem, akkor várhatok 3 órát a következőig.
Nem.
Magyarországon azért utálják az emberek a tömegközlekedést, mert utasgyilkos menetrendet csinálnak, illetve kis részben a járműpark miatt is.
Ausztriában azt tapasztaltam, hogy az emberek nem rohantak a buszra, mert úgyis jön következő, hála a jó menetrendnek.
Csúcsidőben ha kellett több buszt is indítottak, nem volt a japános hering feeling.
#2 én vidéken nőttem fel és közel 7 éve élek Bp-n, ez alatt 5 különböző helyen laktam albérletben, hidd el, az amit a Budapestiek közlekedéssel kapcsolatban szidnak eltörpül ahhoz képest, ami legtöbb vidéki városban megy..
nem azt mondom, hogy a bpi közlekedés Európa mintaképe :D
de az tény, hogy minden bpn koncentrálódik, és nagyságrendbeli színvonal különbségek vannak..
Vidék teljesen lemaradt mindent tekintetben, nem csak tömegközlekedés. GDP szerint kb román szint. Nem vicc. Fél gdp állományt bp termeli, mert egyik kicseszett kormány se tett annak érdekében, hogy egyenlőn oszoljon valamennyire a fejlettség. Mindent pestre akartak, akarnak, minden ott van, semmit se kap vidék.
Vidéken nincsenek is városok...NAGY FALUK vannak! Aki ezt nem látja, az nem volt még nyugaton.
#3 én meg azt mondom, hogy az interakciók számát kell nézni. Például én most Frankfurtban foglalkozom városfejlesztéssel, 700e-s város, nappal 400e ingázik be. Ez nagyjából annyi, mint a Budapestre ingázók száma. Ehhez képest Budapesten nagyságrendekkel, leírhatatlanul borzasztóbb a közlekedés. Igaz ez minden más Európai, Amerikai, fejlettebb Ázsaiai városra ahol megfordultam.
Ezzel szemben mucsaröcsögéről beutazna tetszőleges központba (mondjuk megyeszékhelyre) 10 ember naponta. Ezeknek óránként járatot indítani? Mégis ki finanszírozza? A legtöbb probléma abból fakad, hogy nincs elég kereslet, ezért kicsi a kínálat is. Budapesten pedig óriási lenne a kereslet mobilitásra, de nem bírja a kínálat. Egész más a probléma, és egyik sem jó.
Kedves poszter,
Ha nem tetszik a buszjárat sűrűsége, akkor szervezzetek egy telekocsit azokkal akik rendszeresen ebbe a problémába ütköznek. Vagy vedd fel a kapcsolatot a regionális busztársasággal és nyomj egy konstruktív feedbacket. Néma gyereknek anyja se.
Ne haragudj meg, de nem értem miről beszélsz! Például azt írod, hogy Magyarországon az ütemes menetrend, csak 1-2 vasútvonalon valósult meg, nos a valóság ezzel szemben az, hogy gyakorlatilag az összes pesti elővárosi vonalon ütemes menetrend van és a Budapestet a vidéki nagyvárosokkal összekötő vonalakon is általában órás követéssel járnak a vonatok. De rengeteg vidéki relációban is ütemes menetrend van pl. Szeged-Békéscsaba között is óránként járnak a vonatok.
De vonatokat félretéve a buszjáratok száma is növekedett az utóbbi tíz-tizenöt évben, annak ellenére, hogy egyre több személygépkocsi van, tehát általában ki lehet jelenteni, hogy a hazai tömegközlekedés sokat fejlődött az utóbbi időben.
Az meg, hogy egyes vonalakon csak napi 3-4 járatpár közlekedik az nem ok nélkül van, egy 200 lelkes aprófaluba, ahonnan naponta van potenciálisan 40-50 utas, oda még ez a három négy busz is szociális szolgáltatás, elvégre buszonként 5-10 utas messze nem termeli ki a járat üzemeltetési költségeit.
Még mielőtt valaki azzal jön, hogy biztos pesti vagyok szólok, hogy nem, de itt mifelénk (Szeged és környéke) az összes környező városba (Makó, Hódmezővásárhely) félóránként járnak buszok, és a falvak is nagyon jól megközelíthetők, Röszkére, Tiszaszigetre, Kübekházára, Domaszékre napi 15-16 busz megy.
Tény, hogy vannak olyan részek a megyében pl. Makó tanyavidéke, ahol tényleg napi 2-3 busz van, de ott az utas is annyi, tehát buszonként van 4-5 ember.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!