Magyarországon miért nem hangolják össze a vasúti, busz közlekedést?
Személy szerint én vasútpárti vagyok, gyorsabb, kényelmesebb és jóval környezetbarátabb az elektromos vontatás miatt.
Németországban például a 40-es évek óta érvényben van egy törvény, amely "védi" a távolsági vasúti személyszállítást a buszokkal szemben.
Magyarországon viszont hatalmas a pazarlás.
Ugyebár a volántársaságok és a vasút is állami tulajdonú.
Azokban a városokban, ahol van vasútállomás ott nagymértékben ritkítani kellene a buszközlekedést.
A pénzt, amit felesleges buszközlekedésre pazarolna az állam, abból meg lehetne fejleszteni a vasúti közlekedést, további vonalakat villamosítani, emelni a sebességet, új járműveket beszerezni.
A volánoknak is jó lenne, mert nem kellene annyi busz és leselejtezhetnék azokat a vén Ikarusokat, amik télen hűtenek nyáron fűtenek.
Én is vasút párti vagyok.
Múltkor épp utaztam vonaton. Kecskemét-Kiskunhalas. Végig ful villamosított pálya. Ennek ellenére milyen vonat közlekedik rajta?! Dízel. Agyrém ez a MÁV.
Én is vasút párti vagyok, én azt sem értem, hogy miért megy olyan kevés kishatárforgalmi vonat a szomszédos országokba.
Ugyebár az ukrán határ Záhonynál jól el van látva, Ausztriába is kielégítő sűrűséggel mennek át vonatok minden határmeni településről, de pl. Szlovákiába szinte nincs is ilyen kishatárforgalmi vonat, pedig rengeteg helyen átmegy a vasúti pálya Észak-Magyarországon Szlovákiába.
Romániába is alig van kishatárforgalom, egyedül Mátészalkáról megy át naponta 2 vonatpár Nagykárolyba, de a Biharkeresztesi, Lőkösházi vasúti átjáróknál csak távolsági vonatok tévednek arra.
Szerbiába nincs kishatárforgalmi átjárás a Kelebia-Szabadka vonalon, csak Szegedről elég kevés kisvonat megy Röszkén át Szabadkára, és még így is át kell szállni odafelé Röszkén, visszafelé Horgoson.
Horvátországba és Szlovéniába is megy át a sín több helyen, de ott ha jól tudom teljesen szünetel a kishatárforgalmi vasút.
Én ugyan vasút párti lennék, azonban ahol a vasút menetideje sokkal rosszabb, mint a buszé, ott ne ritkítsák már a buszközlekedést, hanem el kellene dönteni, hogy fejlesztik a vonatot, vagy megszüntetik, mert ami most van, az pazarlás.
Az összehangolást pedig ott kellene kezdeni, hogy ahol lehet, a vasútállomáshoz költöztetni a buszpályaudvart (Körmenden például megvalósult), és összehangolni a busz-vonat átszállásokhoz a menetrendet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!