Szerintetek lehetséges, hogy Magyarországon a vonatközlekedés háttérbe fog szorulni a távolsági buszok javára?
Kizárt.
Aki utazott vonaton az tudja hogy sokkal jobbak mint a buszok.
-gyorsabb
-kevesebb a baleset
-kényelmesebb
-szabadabb , tudsz mászkálni
-tudsz ételt , italt venni anélkül hogy megállna
-tudsz WC-re menni
-tágasabb
Én Győr-Moson-Sopron megyében élek , nem tapasztalom hogy hanyatlana a vasút.Sőt.
A GYSEV egyre több vonalat villamosít és újít a kocsikon.
A MÁV-nak is látok itt új típusú motorvonatokat , azokat a pirosakat , nagyon modern a kinézetük , klímás mind.
Ebben a régióban elég sokan használják a vonatokat.
-gyorsabb
A magyar vasutak nem a pontosságukról híresek, ellenben a volán nem szokott 5-10 percnél többet késni és mentesítő járatokat is gyorsan kiküldik. S hiába gyorsabb papíron a vasút, ha csak a gerincvonalakon jön ki ez a különbség. A GYSEV-t most ne vegyük ide, az más kategória.
-kényelmesebb
Én azt nem tartom kényelmesnek, hogy esetenként gy teljes, tíz fős cigánycsaláddal kell megosztanom a fülkét, rosszabb esetben fülke sincs és egy kocsi egész utastere van tele velük. Ellenben távolsági buszokon nem találkozol velük csak elvétve és akkor is ők hátul ülnek elszeparálva.
-szabadabb , tudsz mászkálni
Valahogy nem érzem az utazás közbeni "mászkálás" fontosságát, miért is jó ez?
-tudsz ételt , italt venni anélkül hogy megállna
Ha van pénzed a 700 forintos szendvicsre meg a 300-s 0,5 üdítőre akkor biztos jó ez is, csak ez már nem a közösségi közlekedésről szól. Az Orient Expresst sem vesszük tömegközlekedés mintájául.
-tudsz WC-re menni
Csak a magyar körülmények között nem éri meg, mert lehet rosszabbul leszel mint előtte. Persze ennek ellenére tagadhatatlanul fontos szempont, ha valaki mondjuk 12+ órát utazik.
Amúgy eggyetértek, én is örülnék ha európai szintű vasúti szolgáltatás elérhető lenne Magyarországon, de ez ma max. a nyugati megyékben valóság. A vasút ráadásul kötött pályán fut és az infrastruktúra kiépítése nem öt forint - amelyik vonalat már bezárták és ahol lebontották az állomást, ott nem valószínű, hogy újraépül, legfeljebb akkor ha anyagilag megtérülne. Addig marad az a szisztéma, hogy kicsi, zsugorodó lélekszámú ország vagyunk és flexibilisen kell változtatni a menetrendeket. A vasút erre nem olyan megfelelő, mint a volán - ha egy faluban megszűnik csökken az igény a tömegközlekedésre, akkor egyszerűen ritkítják a járatokat, ahol meg egy gyárat nyitnak, oda küldik a szabadon levő buszokat. A vasútat viszont nem tudod felszedni és átrakni egy másik helyre egyik percről a másikra. Legalábbis nem annyiért, hogy megérje.
Nagyon remelem hogy nem. Pont most mondták a Kossuthon a híradóban, hogy sokkal drágább lesz a busz a vonatnál. Ebből akarják a MÁV-ot helyrerakni (az más hogy nem fog sikerülni)
A vonatozás egyébként számomra kedvesebb - sokkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!