A MÁV miért rosszabb színvonalú, mint a GYSEV?
Pár hete sokat utazgattam Magyarország nyugati részén, ahol nem MÁV hanem GYSEV van.
Elég szembetűnő a két vasúttársaság között a különbség.
Igaz a GYSEV IC kocsijai is kicsit gagyik egy Railjethez képest, de tiszták , rendezettek voltak belül.
A személyvonataik szintén, egész jók voltak.
Emellett állami cég létére még nyereséges is:
A MÁV miért nem tud ilyen lenni?
Mert a MÁV teljesen állami cég, a GySEV-nél meg csak valamennyi állami tulajdon van benne, és mellette vannak értelmes tulajdonosok is, pl. az osztrák vasút.
A Railjet meg nem MÁV, hanem szntén osztrák, úgyhogy ahhoz se hasonlítsd.
Aki szerint a GYSEV nem állami cég vagy részben az ÖBB tulajdonában áll, annak a kedvéért álljon itt a GYSEV tulajdonosi szerkezete:
Magyar Állam: 65,6%
Osztrák Köztársaság: 28,2%
STRABAG SE: 6,1%
Egyébként szerintem a GYSEV sikerének egyik nyitja, hogy regionális vasúttársaság, ráadásul egy hazai viszonylatban gazdaságilag erősnek számító régióban.
Ami a GYSEV IC kocsijait illeti, hiába tiszták és rendezettek, ha az azonos korú MÁV-os kocsikhoz képest is pocséknak számít a műszaki állapotuk - ennek oka részben a nem megfelelő karbantartás részben pedig a konstrukciós hiányosságok (a MÁV ugyan akkor, ugyan arra az alapra épült IC-kocsijaihoz képest a GYSEV az állomány bő kétharmadánál kispórolta pl. a tárcsafékes forgóvázat.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!