A GYSEV hogyan tudott a szocializmus alatt a magyar és az osztrák állam tulajdonában is lenni egyszerre?
Aki nem ismerné, a GYSEV egy osztrák-magyar vasúttársaság, a 19. században jött létre, a vonalai Nyugat-Dunántúlon vannak.
Jelenleg is, részben a magyar, részben az osztrák állam tulajdona.
A szocializmusban majdhogynem teljes elszigeteltség volt.
Hogyan volt lehetséges, hogy a GYSEV Ausztriáé és Magyarországé volt egyszerre?
Ennek köze van ahhoz, hogy Ausztria hivatalosan nem volt teljesen nyugati állam, hanem semleges?
Gondolom köze van ahhoz, hogy osztrák és magyar síneken is közlekedett, így nem lehetett csak magyar vagy csak osztrák. Valami áthidaló megoldás, nem a kommunista vonatok dübörögtek a kapitalista Ausztriában, és nem a kapitalista vonatok dübörögtek a kommunista Magyarországon. Meg talán jobban is tudták ellenőrizni kölcsönösen a két ország közötti vasúti forgalmat, mintha két, pusztán osztrák és pusztán magyar vasúttársaság lett volna.
De ez csak tipp.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!