Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ha minden cégnek - magánszemél...

Ha minden cégnek - magánszemélynek adóznia kell a jövedelme után a média cégeknek miért ne kellene a reklámból eredő milliárdos bevételek után?

Figyelt kérdés

A reklámadó nagyon helyes már régen be kellet volna vezetni. a költségvetésnek minden adóforintra szüksége van és ez is legalább 5 milliárdos bevételt jelent.

A média most megpróbál minden kitalált dologgal a közvéleményt az adónem ellen fordítani. Már megjelent a sajtószabadság sárba tiprása STB... félrevezetések. Attól mert az eddig évekig adózatlanul az "ölükbe hulló" milliárdok után majd adózni kell egyáltalán nem fog sérülni a sajtószabadság! Persze adózni senki sem szeret ezért mindent bevetnek a reklámadó ellen nem számít az sem ha tudják, hogy az szándékos félrevezetés.


2014. jún. 5. 10:09
1 2 3
 11/29 A kérdező kommentje:

""Teljes tévedés, hogy a sajtó nem adózik. Ugyanúgy adózik, mint bármely más cég. Az elektronikus sajtó legfontosabb, és majdnem egyetlen bevétele a reklámokból van. Ott is emberek dolgoznak, akiknek fizetést kell adni, fizetni kell a közműveket, különböző díjakat, stb. Ezek költségek, amikre a fedezetet a reklámbevétel adja. Mi is azért tudunk írogatni ezen az oldalon, mert az oldal közepén ott a reklámcsík.

A sajtószabadság ott sérül, hogy az országos kereskedelmi média még erősebben rá lesz utalva a kormányzati megrendelésekre ("készült Magyarország kormánya megbízásából"), és ezekért a kormány kérhet cserébe valamit. Vagy távozik a külföldi befektető pl. az RTL Klub-tól, és azt is egy kormányközeli vállalkozó vásárolja meg, mint a TV2-t. De még ha a fentiek közül egyik sem valósul is meg, a források csökkenése olyan helyzetet teremthet, amely lehetetlenné teszi a sajtó normális működését. Csak gondolj bele, az RTL Klub a bevételei 40%-át elveszítené. Melyik az a vállalkozás, amely ilyen bevételkiesést el tudna viselni?""


Ki állította, hogy a sajtó nem adózik? Miért nem lehet ezt már megérteni, hogy van a bevételek közöt egy rész amit úgy hívnak reklámbevételek ami egyes médiáknál milliárdokat jelent - nos ezek a reklámbevételek után nem kellet eddig adózni. Miért lennének jobban ráutalva a kormányzati megrendelésekre? A reklámbevételek talán egy százalékát sem tették ki a kormányzati megrendelések, a napi több órányi reklám ami megy a tv-ben az teszi ki a bevételek jelentős részét.

Az RTL-klub miért veszítené el a bevételeinek a 40%-át???

Nem csak a reklámból vannak bevételek. A reklámok után után adózatlanul ölükbe hulló 20 milliárd forint nem a teljes bevétel csak egy töredéke. A reklámok után fizetendő adó elenyésző lesz a teljes bevételhez képest.

Fizessenek adót nagyon helyes!

2014. jún. 5. 11:15
 12/29 anonim ***** válasza:
77%
A chips adó és a többi különadó sem jó példa a reklámadóra, mert ezeket a vállalkozások vagy el tudták kerülni (kevésbé sózták és cukrozták a terméket), vagy át tudták hárítani (tranzakciós adó). A reklámadót a média sem kikerülni, sem áthárítani nem tudja. Illetve... Ki tudja mi lenne, ha az RTL Klub megemelné a reklámidő árát 40%-kal?! Azoknak a vállalatok, akiknek fontos, hogy főműsoridőben ott legyenek az RTL-en, elképzelhető, hogy kifizetnék és beépítenék az áraikba. Ha így lesz, akkor ismét mi vásárlók fogjuk megfizetni az adót, áttételesen.
2014. jún. 5. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/29 anonim ***** válasza:
67%

"nos ezek a reklámbevételek után nem kellet eddig adózni"


De basszus ez is ugyan úgy bevétel, ezen is volt adó eddig is...

2014. jún. 5. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/29 anonim ***** válasza:
78%

"Nem csak a reklámból vannak bevételek. "

A bevételeik legnagyobb része direkt, vagy indirekt módon a reklámokból jön.

Miből gondolod, hogy a reklámokból befolyt bevétel nem adózott?

2014. jún. 5. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/29 anonim ***** válasza:
78%

Na ez a népbutítás, amikor valaki azt állítja, hogy egy bármilyen cég reklámbevételként nyilvántartott bevétele adómentes, és most a szép kormányunk ezt szeretné megadóztatni, mert az igazságos.

Már ne haragudj, de ez akkor bődületes ökörség, amit te magad sem hihetsz el.


A cég, aki a reklámbevételt megszerzi ugyanúgy megfizeti az adót, amely áll egyrészt a helyi iparűzési adóból másrészt a társasági adóból. Ezek alapjaiba is beleszámít a reklámbevétel, tehát azt állítani, hogy a reklám adómentes, nem több, mint hazugság.

Emellett a reklám közzétételéért 27%-os ÁFA-t szed a reklámot közzétevő, melyet szintén befizet az állam részére.


A mostani adónem bevezetése egy plusz teher a meglévő terhek mellé, a jogosságát mindenki döntse el maga.

Tehát a lényeg:

A vállalkozás ezt követően is fizetni fogja a HIPA-t és a TAO-t, valamint az ÁFA-t a reklámbevétel után is, pluszban még sávosan is fog fizetni a kizárólag reklámbevételből származó bevételei után egy új adóterhet.

Tehát ha pl. 2%-os HIPA volt, és volt neki 1.270.000.000 Ft reklámbevétele, és semmi más (semmi kiadás, semmi adócsökkentő tétel stb.), akkor eddig befizetett az államnak/önkormányzatnak 270 millió ÁFA-t, 20.000.000 Ft iparűzési adót és 145.000.000 Ft TAO-t fizetett.

Most az új reklámadó-tervezet szerint ez a cég további 5.000.000 Ft reklámadót is be fog fizetni, a fentieken túl. Tehát adóterhei nőnek.


Ha ugyenez a cég 50 milliárd Ft reklámbevételre tesz szert az alap adóterheken felül több mint 15 milliárd reklám után számított adóterhet fizet meg pluszban.

2014. jún. 5. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/29 A kérdező kommentje:

Látom elég nehéz felfogású emberek vannak itt!


A reklámok utáni bevétel ADÓMENTES!!!!!


Az összes bevétel után adózni kell de ha valaki megbízik egy médiát, hogy reklámozza a lekvárját és ezért fizet 10 milliót ez a bevételt adózatlanul írhatja a teljes bevételhez.

2014. jún. 5. 11:40
 17/29 anonim ***** válasza:
83%

1. Eddig is fizettek adót, nagyon is sokat.

2. Ez az új adó célzottan a kormányellenes, független médium ellen irányul.

3. A költségvetés szempontjából elhanyagolható összeg, ennyi pénzt egy átlagos Fideszes csókos vagy oligarcha pár hónap alatt sikkaszt el. Mészárosnak meg az állami végrehajtó cégek tulajdonosainak ennyivel nőtt a magánvagyona az elmúlt időszakban. Az oligarchabirodalommal ellenben viszont a magánszektorban viszont minden forintnak megvan a helye.

4. A reklám, mint eszköz gazdaságélénkítő hatású, egy forint reklámra több forint egyéb gazdasági tevékenység keletkezik. Egy ilyen adó közvetetten még az államkasszából is csak pénzt vesz majd ki.

5. Tipikus rettegésben tartós, keménykedős, destabilizációs Fideszes stratégia, ami szokás szerint csak pusztításra képes.

6. Az egyetlen amit el fog érni a kormányzat, hogy még a maradék életképes, piacképes cégek is át fognak települni Szlovákiába vagy Romániába, és adóznak ott.

7. Sorolhatnám még napestig, ha ennyiből nem érted meg, akkor nagyon nézz magadba.

2014. jún. 5. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/29 anonim ***** válasza:
76%

@11:40: De ez BAROMSÁG, ne beszélj már hülyeségeket...

Úgy látom fogalmad sincs sem a média működéséről, sem pedig az adózásról.

2014. jún. 5. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/29 anonim ***** válasza:
76%

Kedves Kérdező,

Kérlek adj meg egy linket (törvény, NAV állásfoglalás), ami a reklámbevételek adómentességéről szól. Nem zárom ki, hogy így van -bár soha nem hallottam róla- csak kérlek add meg, hogy hol lehet utánanézni.

2014. jún. 5. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 anonim ***** válasza:
76%
Tök mindegy mit mondtok neki, a kérdező csak egy jó vállveregetést vár... :)
2014. jún. 5. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!