Szerintetek is javulna a helyzet, ha? (bővebben lent)
-Nem életkorhoz lenne kötve a tankötelezettség hanem szakma, vagy érettségi megszerzéséig, a családi pótlékra meg csak az lenne jogosult, aki teljesíti a tanév kötelességeit (olyan eredmény, amivel továbbléphet a öv évfolyamba)
-Szigorúbban vennék a rászorultság kérdését. (nem minősülne szociálisan rászorulónak az, ahol se anyuci sem apuci nem dolgozik se végzettségük, kertjüket meg ellepi a gaz. szóval nem is törexik arra, hogy legyen, mert majd jő a segíly...!)
"Első pont:
Aki nem akar tanulni, azt nem lehet rá kényszeríteni."
De lehet: Fiam, lányom! Addig nem mész sehova, még kész nincs a házid! Kikérdezlek! (velem is, és sok millió mással is így csinálták!)
Mondtam, NEM az elütés volt a hiba. Abba nem szoktam belekötni, megesik. A vesszőhiba miatt szóltam.
De tele lenne negyven éves diákokkal. Nem most, a bevezetés után 20-30 évvel, ha addig nem vezetik ki. Maximum azt érnéd el vele, hogy 40 évesen végzettség híján még mindig tankötelezett, csak nem jár be. Esetleg az, amit már mondtam, átrugdosnak mindenkit, hogy takarodjon el végre az iskolából. És akkor mi van? Adtál a szarnak egy pofont.
A szülő, aki most tesz a gyereke tanulmányaira, tenni fog akkor is, hidd el. Rosszabb esetben bejár majd tanárokat fenyegetni vagy verni, amíg meg nem unja vagy amíg a gyerek meg nem nő annyira, hogy maga is megoldja.
Vagyis a csodás újraalkotott rendszered csak rontana a helyzeten.
"De lehet: Fiam, lányom! Addig nem mész sehova, még kész nincs a házid! Kikérdezlek!"
Ja, de te olyan családban nőttél fel, ahol otthon fontos volt a tanulás. Viszont itt azokról van szó, akik maguk sem akarnak, otthon meg tojnak rá, hogy tanul-e. Ezeknek a "családokkal" akármilyen törvényt hozol, nem fogod rábírni, hogy tanuljanak.
"Elvennéd a segélyt, de a következmények már nem érdekelnek téged."
Ezt a részét bízzuk nyugodtan a Waffen SS-re.
gyakoriválsz: attól hogy nem értünk egye, örülök neked, hogy reagálsz. Ezek szerint téged is érdekel a téma.
ettől függetlenül fenntartom, hogy ha a gyerek magától nem hajlandó tanulni, a szülő dolga motiválni. Ha a szülő ezt magától nem látja be, akkor őt kell.(hisz a családi pótlék függ tőle) Természetesen minden rendszernek meglehetnek is megvannak a gyenge pontjai. Hogy a mostaninak is, az már rég kiderült.
Én a dolgok megoldását inkább épp az ellenkezőjében látnám a dolgoknak. A te reformjaid egy büntető rendszert hoznának létre. A támogatások megvannak, de ha nem megfelelő a hozzáállás, akkor elveszik. Egy jutalmazó rendszer sokkal motiválóbb.
Én levinném a tankötelezettséget 14 évre. Pontosabban a 14 éves korig megkezdett tanév befejezéséig. Akit kicsit is érdekel a tanulás vagy motiválják otthon, az ennyi idő alatt még akkor is elvégzi az általános iskolát, ha csak odafigyel órán vagy egyszer elolvastatják vele a tananyagot. Még ha átlagon aluli képességű is, akkor is végig bukdácsol.
Akit érdekel a jövője és tanulni akar, az úgysem fogja 14-15 évesen abbahagyni az iskolát, saját akaratából vagy otthoni motivációval el fog végezni legalább egy szakmunkást. Oda fog figyelni és hasznos szakember lesz belőle. Ha valaki azért jár oda, mert muszáj, az vagy félbe hagyja, amint lehet, vagy egyszer úgyis átrugdossák a vizsgán és lesz belőle egy rossz szakember, ami csak a végzettségi szint értékét rombolja.
És itt jönne be a jutalmazási rendszer. Nem lenne alanyi jogon, rászorultsági alapon járó családi pótlék, ingyen étkeztetés, ingyen tankönyv. A "természetbeni juttatásokért", mint ingyen tankönyv, ingyen étkeztetés, be kellene járni az iskolába és részt venni a tanórákon. Az pénzbeni juttatásokért, mint beiskolázási támogatás, családi pótlék, a gyereknek már teljesítenie kell, tanulmányi átlaghoz volna kötve és a jobb tanulók többet kapnának, mert a tanulmányi eredményeik bizonyítják, hogy érdemes beléjük fektetni. Egyéb ösztöndíjak is járhatnának, például tanulmányi versenyeken szereplésért és ott elért jó eredményért.
Az iskolák szegregáltak lennének tanulmányi képességek szerint, de a csoportok átjárhatók lennének mindkét irányba, ha a gyerekek teljesítménye azt indokolja. Aki rossz képességű vagy motiválatlan, az nem tudja felvenni a tempót a jobban teljesítő gyerekekkel, unatkozni fog és zavarja az órát. Ha az oktatás színvonalát húzzuk le az ő szintjükre, a többre képes gyerekekre van rossz hatással. Ellustulnak, unatkoznak. A mostani nagy osztályokba szervezett oktatás is rossz. A gyerekekből kiscsoportos oktatással, 20-30 fős osztályok helyett 10-12 fős, sokkal többet ki lehet hozni, sokkal inkább az osztályra, az egyénekre lehet szabni a tanítási módszereket. Ez a rosszabb képességűek felzárkóztatása szempontjából is lenne előnyös.
Ezek mellett még rengeteg szerkezeti átalakításra, a tananyagok és a tanítás módszerének frissítésére szükség volna. A helyzet megoldása sokkal mélyebb beavatkozást követel annál, minthogy hová toljuk a tankötelezettség korhatárát és mennyi támogatást vonunk meg valamire hivatkozva.
Az ingyen tankönyv és étkeztetés már most is megvan.
legalábbis az ország azon részén, ahol az otthonom van.
Csakhogy nem azok kapják, akiknek kéne. (90%-ban)
Végeláthatatlan pénzhiánnyal küzdenek az
intézmények, az önkormányzatok. A rendelkezésre álló erőforrások meg sokszr 4ktéveséö
Az ingyen tankönyv és étkeztetés most kb alanyi jogon jár annak, akiről kimondják, hogy hátrányos helyzetű. Úgy tudom, meg sem vonhatják. Ez lenne felszámolva és óralátogatáshoz kötve. Ha nem jár be, nem kell neki tankönyv és egyen ott, ahova iskola helyett megy.
Az iskolák pénzhiányát meg meg lehet oldani, pénzzel. Ha lenne egy darab kormány, ami nem kivonja a forrásokat, hanem be. De a jelenlegi oktatási rendszer/módszer mellett ez így is, úgy is feneketlen kútba öntött pénz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!