Az miért baj, hogyha egy iskola szegregál?
Nem származás szerint szegregáltak ebben az iskolában.
Általában sehol sem az alapján különítik el a gyerekeket.
Akkor miért gondolja azt ez a szervezet, hogy az alapján vannak elkülönítve?
Amint közösségbe kerülnek virít messziről, hogy SEMMIT nem visznek magukkal otthonról. Hogy lehetnének egy olyan gyerek szintjén, akit otthon fejlesztenek, akivel rajzolnak, mondókáznak stb. Sokszor óvodába kerülve a színeket nem tudják megnevezni! Finom motorika nulla, a mozdulataik is durvák. És otthonról nem is fognak semmit kapni, a primkó szüleik is csak azt várják el, hogy ugyanazt tudja a kölyök, amit a csoportban a másik kölkök tudnak, anélkül, hogy ő bármit is foglalkozna otthon vele. Ezt az oktatási rendszer egyszerűen képtelen kezelni. Ez akkor sem oldódik meg, ha összevegyítjük őket, sőt inkább csak a jobb helyzetben lévők kárára van...
Ez egyébként nem csak a cigányokra igaz, hanem sok mélyszegénységben élő magyarra is. Egyszerűen mikor bekerül az óvodába Béluska, akivel mondókáznak, rajzolnak, mesét olvasnak, játszanak otthon, ebéd előtt kezet mosnak, a wc-t lehúzzák és utána is kezet mosnak stb. és Jánoska aki a sárban félpucéran taknyos képpel rohangál vezetékes víz nélküli sötét viskó szemetes udvarán, akinek a ruháját nem mossák, hanem eldobják, ha már végképp tiszta retek, és aki az öt testvérével alszik egy ágyban, és játékot is annyit látott, amit a szociális munkás adott neki, amit egy héttel később az anyja eladott egy kétszázasért, hogy fát/krumplit rosszabb esetben piát vegyen... Ők SOHA nem fognak ugyanúgy teljesíteni. SOHA. És a különbség csak egyre nyilvánvalóbb lesz. Erre, ha lenne megoldás, csak és kizárólag a szegregáció lehetne, de minimum bentlakással, vagy valami. De addig, míg a gyerek a hatodik óra után hazadzsal a falu széli putriba és begyújtanak az énekkönyvével, addig SOHA SEHOVA nem fognak haladni...
Mint írtam azoknak a kölköknek a szülei primitívek. Nem lehet, nem tudod nekik megmagyarázni. Ők azt képzelik, hogy beadják az óvodába, iskolába és majd ott a nevelők felzárkóztatják arra a szintre, meg mégjobbra, mint a normális körülmények között élő, normális szinten lévő társakat.
Szóval nem hízik a májuk, ha visszahúzzák a gyerekeik a jókat. Hanem nem fogják fel, hogy visszahúzzák. Nem lehet nekik megmagyarázni a különbséget. Nem hiszik el. A saját felelősségüket soha sem fogják belátni, ők azt képzelik, hogy ha a gyerek odajár, akkor ő is normális lesz, de ha nem odajár, akkor meg nem. Valójában így sem, úgy sem lesz az, de legalább a normálisakat ne húzná le.
Egyébként a mélyszegény hátrányos gyerekekre jellemző, hogy az elején még nagyon akarják, még próbálnak lépést tartani, van amelyiknek megy is. De a nagy része azoknak is úgy 10 éves kor körül egyszerűen bedarálódik, feladja, vagy nem is tudom. Nagyon kevés tud kitörni. Akkor is, ha végig együtt járnak. Elmegy egy nyárra az igyekvő, szótlan kis cigánylány, aztán szeptemberben visszajön ötödikbe úgy, hogy nem lehet bírni vele. Kevés a kivétel. Na meg van aki el se jut addig, hogy legalább átmenetileg lépést tartson..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!