Az miért baj, hogyha egy iskola szegregál?
Nem származás szerint szegregáltak ebben az iskolában.
Általában sehol sem az alapján különítik el a gyerekeket.
Akkor miért gondolja azt ez a szervezet, hogy az alapján vannak elkülönítve?
Mert liberálisok és képtelenek gondolkozni.
Nálunk a suliban is elkülönítették a jó és a kevésbé jó tanulókat, mert a jók haladtak volna az anyaggal, de nem lehetett, ha meg haladtak akkor a kevésbé jók nem tudták tartani a tempót.
Legalábbis idegen nyelvből.
Persze a cigányok a kevésbé jók közé kerültek, mert segg hülyék voltak.
Persze megjelent valami balliberális bohóc aki leállt okoskodni, h ez mekkora rasszizmus.
Holott tanulmányi eredmény alapján voltak válogatva, de nem lehetett neki megmagyarázni a hülyének:D
Mert ha elkülönítjük őket, akkor a gyerekeknek nem lesz alkalmuk megismerni a fenséges roma kultúrát és felnőtt korukban liberálisokká válnak, viszont, ha közöttük nőnek fel, akkor még időben megtudják, hogy mik azok a koboldok.
Egy olyan Nógrád megyei óvodában dolgozik a barátnőm, ahol a gyerekek kb. 30%-a cigány származású és gyakran el szoktam járni elé. Két hete pénteken találkoztam egy 4-5 éves forma kis sráccal a folyosón, aki nagyon gyömöszölte a táskájába a pokrócát.
Odamentem segíteni neki és közben megkérdeztem, hogy miért viszi haza, miért nem hagyja itt. Azt mondta nagy komolyan, hogy "viccelsz? ellopják a cigányok!"
Na, erről van szó. Ez már egy okos gyerek volt.
Azelőtt meg az egyik gyereket meg akarta verni 3 kis kobold, bebújt az egyik asztal alá és ott rugdosták őt, miközben jóízűket röhögtek rajta. Az egyik óvónőnek kellett őt kimentenie. Már vérzett a szája és az orra is.
Amúgy meg mindannyian jól tudjuk, hogy nagyrészt kik kerülnek a szegregált részlegbe, ezt nem kell ragozni.
"Nálunk a suliban is elkülönítették a jó és a kevésbé jó tanulókat, mert a jók haladtak volna az anyaggal, de nem lehetett, ha meg haladtak akkor a kevésbé jók nem tudták tartani a tempót."
Látom, ti még a szerencsésebbek voltatok. Sok helyen konkréten nem az a baj velük, hogy nem bírják tartani a tempót, hanem az, hogy üvöltenek órán, esznek, isznak, mulatnak, cseszegetik a tanárt és a többi gyereket.
EZ így kicsit vicces, hogy nem tudjuk, mi alapján történt a szegregáció. Mi alapján történt a dolog? Vallás, származás, pénz, nem vagy mi? Ez így értelmezhetetlen félinformáció. Hülye újságírók. Ha meg már írtak róla, akkor tegyenek egy linket a cikk aljára.
És most abból, hogy egy ismeretlen helyzetben levő iskolát bezáratnak mit kéne leszűrnünk?
Valaki nem tudja, hogy a "szegregált iskola" az pontosan mi alapján különítette el a tanulókat?
"EZ így kicsit vicces, hogy nem tudjuk, mi alapján történt a szegregáció. Mi alapján történt a dolog?"
Tanulmányi eredmény alapján történt, mindenhol így csinálják.
Ha származás alapján lett volna, már rég erről károgna az egész sajtó Magyarországon.
Nálunk felső tagozatban volt tanulmányi teljesítmény (és az alsós osztályfőnök szimpátiája) alapján osztozkodás, matekból és magyar nyelv és irodalomból, és jól működött. A jobb teljesítményű csoportban talán egy vagy két cigány volt, a rosszabban pedig a csoport fele. Mindkét csoport kb 18-20 fős. Pedig akkoriban még a cigány gyerekek is jobban bírtak magukkal. Mondjuk kevesebb is volt belőlük. A cigányok, akik az "okos gyerekek" csoportjába kerültek, a magatartásukkal sem volt gond, a gyengébb csoport pedig... azt a fantáziátokra bízom. A gyengébb csoport még mindig az alsó tagozatos anyaggal volt elfoglalva, amikor a jobb tanulóké már a fél tanév anyagán túljutott, és mindenki bírta a tempót.
Ennyit a szegregációról és az eredményességéről.
"Tanulmányi eredmény alapján történt, mindenhol így csinálják. "
Ha tanulmányi eredmény alapján történt volna, akkor nem záratták volna be, így ez elég valószínűtlennek tűnik. Tanulmányi eredmény alapján 10000-ből 9999 iskola "szegregál". És azt nem is szokás szegregációnak hívni, ezért is kicsit valószínűtlennek tartom a dolgot. Szóval nem tudna valaki konkrétumot mondani?
Elméletileg azért, mert ha a cigányokat külön osztályokba rakjuk, akkor nem adjuk meg nekik a lehetőséget a nem cigányokkal való érintkezésre, ezáltal örökre konzerválva őket a kollektív mélyszegénységben.
Gyakorlatilag meg a tapasztalat azt mutatja, hogy a legtöbb cigány akkor is a többi cigánnyal bandázik, ha egy osztályba jár fehérekkel, a mélyszegénységből való kitörés lehetősége pedig többszörösen is biztosítva van azáltal, hogy mindenkinek ingyenes az oktatás, a sokgyerekes családok még a tankönyveket is ingyen kapják, a menza kedvezményes nekik, az iskoláztatással járó egyéb költségek fedezésére pedig ott van a családi pótlék és egyéb szociális segélyek. Szóval a LEHETŐSÉG mind jogilag, mind anyagilag ott van. Innen kezdve, ha a valós eredmény eltér az elvárttól, akkor már elég sanszos, hogy nem a körülmények a hibásak (nem a víz a hülye, ugyebár).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!