02:57 talán konkrétan azt vártad a való életben, hogy összetett függvényeket kell majd deriválnod? :)
Ezeket nem azért tanítják, hogy konkrétan tudd rá a megoldást, hanem azért, hogy megtanulj összetett problémákat szisztematikus módszerekkel megoldani. Hogy ez összetett függvények deriválása, vagy valami más, az teljesen mindegy. Így alakulnak ki a szinapszisok az agyban, és ez szükséges magasabb szellemi színvonalú munkák elvégzésére.
Aki reál beállítottságú annak lehet, de mi van azokkal akiknek meg csak elveszi az egész a kedvét a tanulástól, mert csak végig szenvedi az évet, meg ég mindenki előtt ég mint a gyertya. Ezeknek a gyerekeknek (akik a nagy többség) aztán semmilyen idegpályát nem fejleszt ki, csak jól megutáltatja vele az egészet, mert nem lesz sikerélménye, a többiekhez képest lemarad, kisebbség érzete lesz.
Pedig lehet hogy ez a gyerek nem hülye, csak nehezebb a felfogó képessége és nem 2x kell neki megmutatni hanem 6x, de lehet hogy aztán úgy megérti hogy egy életre nem felejti el.
Egyébként az ilyen gyerekek rendre alázatosabbak mint az eminensek, legalább is én azt vettem észre hogy akik világ életében életében eminens volt, azok sokkalta beképzeltebbek, de általában nagyobbat is szoktak zuhanni ha éri őket valami.
Míg azok akik sajnos nem vitték többre mint egy árufeltöltő vagy kukta azok rendre empatikusabbak a többi emberrel.
Ezzel az oktatási rendszerrel is az a baj hogy mindenkire ugyan azt akarja ráhúzni az elején.
Én úgy csinálnám hogy a 8 osztályt igenis mindenki elvégezze mindenféle különösebb nehézség nélkül, és ha ebből megvan a sikerélménye akkor menjen tovább olyan irányban amiben szeretne.
"Én úgy csinálnám hogy a 8 osztályt igenis mindenki elvégezze mindenféle különösebb nehézség nélkül, és ha ebből megvan a sikerélménye akkor menjen tovább olyan irányban amiben szeretne."
Ez most is így van. Csak az általános iskola elvégzése után sokan olyan iskolába mennek tovább, ami meghaladja a képességeiket, ezért kiesnek onnan. Például az oktatási rendszerünk erőlteti, hogy minél több hátrányos helyzetű, szegénységből, iskolázatlan családból származó gyerek menjen tovább érettségit adó iskolába. Ott viszont kudarcok érik ezeket a gyerekeket és általában 1-2 éven belül otthagyják.
Az általános iskolának az lenne a feladata, hogy elsajátítsák az alapkészségeket, szerezzenek egy alapműveltséget és az iskolarendszer orientálja őket, milyen irányba lenne érdemes továbbtanulni.
Például a 8. osztályra már el kellene küldeni a fiatalokat nyílt napokra, bemutatókra, talán rövidebb gyakorlatra is, így kedvet kapnának, felmérnék mivel szeretnének foglalkozni, mihez van érzékük, tehetségük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!