Miért kéne az oktatásba mégtöbb pénzt őlni?
Én nem értem ezt az egészet. Itt van már az internet korszaka, minden információ a legkisebb erőfeszítés nélkül szinte megtalálható (több mint ami egy tanár agyába lenni szokott).
Értem én, hogy kellenek az okos emberek. De úgyis tudjuk, hogy csak pár "okos" ember létezik. Kb 100 emberből 10 olyan ember van, aki tényleg "szomjas" a tudásra, és fejleszteni akarja magát. A többi meg mit csinál?
Mit látsz a gimnáziumokban? Beszélgetnek, nem figyelnek oda, le se szarják, "csak mennyek át pótvizsgán".
Szerintem gazdaságosabb lenne eltörőlni a tankötelezettséget és tényleg csak az venne részt az oktatásban, aki tényleg elszántan végig akarja vinni, nem csak végiglustulni 10-12 évet az életéből semmit sem csinálva, majd a szülei eltartják a kis "gimnazista" gyereküket.
Írni-olvasni is csak az tanuljon meg, aki akar. Minek erőltetni, ha nem akarja? Majd rájön a nagy hátrányára.
Ezzel milliárdokat takaríthatnánk meg.
Csak azt nemértem, hogy miért iskoláztatunk annyi gyereket, akik iskola végén csak elmennek bulizni és majd átmennek pótvizsgán. Ez nem pazarlás a mesterfokon?
Nem nyavajgás, de pár milliárd forint szerintem csak nem jönne rosszul. A szakmunkáshiány is hamar helyrejönne. Megtanítanák nekik hova kell vinni a betont és kész.
Persze nem vagyok elfogult, csak így ez most átfutott a fejemen, természetesen várom az ellenérveket is.
"Miért kéne az oktatásba mégtöbb pénzt őlni?"
Mert talán akkor csökkenne a semmihez nem értő, írni-olvasni alig tudó, teljesen hasznavehetetlen bunkók száma.
Tudom, hogy géppuskával is lehetne irtani őket, de az oktatás mégiscsak humánusabb módszer.
2.
A költségvetés egy részét én is ara költeném.
A másik feléből, le kellene rombolni Budapestet és egy nagy Holokauszt emlékművet állítani a helyére.
Azért hogy a pedagógus dolga (is) hogy megszerettesse a kölyökkel a tanulást, mert a természetes és az elégségest mértéket meghaladó tudásszomj tényleg kevés emberben van meg és az sem biztos, hogy 7 évesen felszínre kerül. Egy hétévestől meg senki nem várja, hogy szuverén döntést hozzon különösen egy olyan témában ahol közép és hosszú távon előreláthatólag csak szívni fog, a szülő meg ugyanúgy beterelni oda, hacsak nem egy értelmi színvonalon áll a gyerekkel és az az alapvető ösztön is hiányzik belőle, hogy az utódainak a lehető legjobbat nyújtsa amire ők képes.
Másrészt a tanulás fejleszti a memóriát és a logikai készségeket, tehát ha egyetlen adat sem marad a fejében, akkor is valamivel okosabban távozik a közintézményből. Másrészt a legtöbb gyerekre nem csak kosz ragad, hanem valamit el is sajátít az iskolai tananyagbók amit később alkalmaz is. Arról a rakás balekról aki egyetemre megy mert mélyebben is érdekli a téma, amiből meg szeretne élni többek között meg már ne is beszéljük.
Az oktatás fontossága már csak azért is fontos, hogy ne a tízmillió culáger segédmunkás országa legyünk, hanem valami nagyobb pénzt hozó dologban vegyünk részt, ha már egyszer fejlettebb országnak merjük nevezni magunkat.
Ami felé viszont a lehető legrosszabb úton haladunk:
Hogy boldoguljon az életben, kell hogy valamihez értsen. Jól fogja magát érezni a munkájában, ha szereti is csinálni.
Ehhez kell pár év, hogy kiderüljön, mit szeretne csinálni? Sokkal több képességfejlesztés kellene az első években az iskolákban, mert ez csak úgy tud kiderülni, ha próbálkozik a gyerek, több irányban. Ének, zene, tánc, rajz, festés,agyagozás, fafaragás, fonás-szövés.. Kézművesség. Úgy 12-14 éves korra már látná, mit szeretne? Aki szorgalmasan tanulni, elmélyedni ezekben az menne tovább gimnáziumba (nem aki lusta és bulizni szeret), aki inkább kézügyességben leli örömét annak szakmát kellene tanulnia.
De mindehhez kell , hogy olyanokat is tanuljon, amelyek segítik a világ-, és önmegismerésében. A nagy műalkotások ebben segítenek, versek, irodalmi művek, festmények, építészet.. Rossz annak, aki nem érti, mi történik vele. Jó haladni a világ megértésében - ez segíti, hogy boldoguljon az életben. :)
A roppant magasröptű és érdemi társalgáshoz hozzászólva mellékesen, én speciel a városnyi méretű színarany Rothschild szoborra szavazok, nyalunk a hébereknek is és a gazdi kezét, vagy épp farpofáját is megnyalogattuk, kinek mihez van épp gusztusa. Aztán ha meguntuk a szobort, vagy épp a új vágott szemű, vagy épp vodkát szlopáló gazdáinknak szeretnék imponálni, a romaintegrációra szánt pénzt úgyis eljuttathatjuk a kedvezményezettekhez, hogy félrenézünk amikor az etnikum megkísérli ledönteni és elhurcolni egy méhtelepre vagy egy zaciba a szobrot.
Többek is a magyar közoktatás nagy hibája, hogy egyszeri nép nem tud túllépni a szimpla hülyeségeken és a kreativitás is hiányzik belőle, csak ezt éppenséggel nem az oktatás leépítésével kéne azt sugallni hogy ez jó így, sőt talán túl jó is, hanem fejlesztésével kéne ellensúlyozni az ilyesmit.
"és a kreativitás is hiányzik belőle"
- jelentem ez az állítás így nem pontos, hanem kiölik az iskolaévekben a természetes és élénk kreativitásukat a sok racionális tananyagdömpinggel lehengerelve és következetesen kiszorítva a képességfejlesztést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!