Miért nem vezetnek be az oktatásba alapvető gazdasági ismereteket tanítását?
Meg kell mondani, hogy az emberek hülyék a pénzhez. Miért nem vezetik be, hogy iskolában legyen alapvető gazdasági ismeretek?
Pl általános iskola alsó tagozatába egy nagyon alapot adnak, amit a gyerekeknek tudni kell. Középiskolában pedig 1 év gazdasági ismereteket tanítanának amit a felnőtteknek tudni kellene.
Heti plusz egy óra lenne bevezetve. Vannak közgazdasági iskolák és ott vannak tanárok. Ők egy órát tartanának más iskolákban. vagy banki, állami alkalmazottakat küldenek ki az intézményekbe. Vagy a tanárokat képezzenek tovább. Aki jelentkezik a továbbképzésre azok x%-al magasabb fizetést kapnának.
Szükség lenne pedig ezeknek az oktatására. Sokan még azt se tudják mi az a THM mikor hitelt vesznek fel.
"Miért nem vezetnek be az oktatásba alapvető gazdasági ismereteket tanítását?"
Jobb középiskolákban tanítanak ilyet.
Amúgy meg ahhoz nem gazdasági ismeretek óra kell, hogy valaki ne vegyen fel autóra, tévére, nyaralásra, karácsonyi ajándékra 500%-os kamatú hitelt. Ahhoz józan ész kell, azt meg nem lehet iskolában oktatni.
"Sokan még azt se tudják mi az a THM mikor hitelt vesznek fel."
Az iskolában matekórán megtanítják a mértani sort, megtanítják a szorzást, megtanítják a százalékszámítást. Aki ebből nem tudja összerakni, hogy milyen hitelt szabad felvenni és milyet ne, azon semennyi különóra nem segít, mert ott értelmi fogyatékosság vagy jellemhiba esete áll fenn.
Ahhoz is értelmi fogyatékosság kell, hogy valaki mondjuk meghozzon úgy egy életre szóló döntést (pl. lakáshitel), hogy közben nem tudja, mi az a THM, és nem is kíváncsi rá. Nem hiszem, hogy van az a tantárgy, aminek az oktatásával ezt korrigálni lehet.
16:48
Mindenki a saját szakmája javára részrehajló. Amit te mondasz, azt egy mérnök is elmondja, csak úgy, hogy ki kell hajítani összes tantárgyat a matekon kívül, és egész középiskolában matekozni meg programozni kell, mert annak van értelme, nem a sok hülye paragrafusnak meg versnek :)))
"nem értem, miért kell ahhoz egyetem, hogy megtanuljuk, mi az a Kft vagy Rt és társaik"
Földrajz vagy társadalomismeret órán középiskolában elmondanak ezekről annyit, amennyit egy halandónak élete során általában tudnia kell.
"Holott értelmes, művelt embereket nem úgy kellene oktatni, mint most, hogy magold be a Newton-törvényeket"
A Newton-törvények rendkívül fontosak.
"hasznosat meg nem tanultam soha sem fizikából, sem kémiából"
Mérnököknek hasznos. Nem mindenki közgazdász.
"Ehelyett tanítanának inkább pszichológiát, filozófiát, jogot, közgazdaságtant."
Az a baj, hogy aki hülye, az ezeket félreérti, nem tudja használni, eleve átaludja az órát. Ezért kell közvetlenül hasznosítható tudást nyújtani a közoktatásban (pl. matek). Azt felejtsd el, hogy a közoktatás műveltséget ad. Nem ad műveltséget, a középkor már elmúlt. Műveltséget vagy otthon kap az ember, vagy maga szerez, de a közoktatásnak nem ez a dolga, hanem a munkaerő gyártása.
"Szerintem hasznosabb lenne, és a középiskola után nem csak lesne tátott szájjal az ember, hogy mi ez az élet nevű izé és hogy kell ebben boldogulni."
Az emberek 99%-ával nem az a baj, hogy nem tud bemagolni egy leckét, hanem az, hogy utána csökönyösen nem hajlandó alkalmazni az életben.
Tehát levizsgázik ötösre logikából, utána kilép az egyetem kapuján és visszatér a babonái közé.
Levizsgázik pénzügyből, utána elkártyázza a pénzét.
Levizsgázik matekból, utána provident hitelt vesz fel.
Levizsgázik pszichológiából, utána veszekszik és iszik.
A válasz megírásának időpontja: ma 16:51
Egyet kell értenem!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!