Miért nem vezetnek be az oktatásba alapvető gazdasági ismereteket tanítását?
Meg kell mondani, hogy az emberek hülyék a pénzhez. Miért nem vezetik be, hogy iskolában legyen alapvető gazdasági ismeretek?
Pl általános iskola alsó tagozatába egy nagyon alapot adnak, amit a gyerekeknek tudni kell. Középiskolában pedig 1 év gazdasági ismereteket tanítanának amit a felnőtteknek tudni kellene.
kémia, fizika semmi értelme... gratulálok! építőmérnökként kívánom, hogy olyan tervezze a házad, aki hasonlóan gondolkodik.
Kérdező:
Van benne valami, de sajnos nem érne semmit. Az iskolákban tanítanak szövegértést, százalékszámítást meg mindent ami ahhoz kell, hogy ezt megértsék az emberek. Matekon még ki is számoltatták velünk, hogy összesen mennyit kell visszafizetni, ha így meg úgy veszünk fel hitelt. A fél osztály húzta a pofáját, hogy minek ezt a szar matekot tanulni... Folyton baj volt velük, házit csak azért sem írtak, utána meg csodálkoztak, hogy nem értenek semmit. Jó, akkor tanár újra magyarázza, nem haladunk előre... Egyszerűen húzták vissza az osztály másik felét is. Szerintem nagyon meg fogják érdemelni, amikor rosszul választanak hitelt.
"Földrajz vagy társadalomismeret órán középiskolában elmondanak ezekről annyit, amennyit egy halandónak élete során általában tudnia kell. "
Nálunk egy szót se ejtettek ilyenekről. TÁrs.Ism. az arról szólt, hogy fojtatjuk tovább a történelem leckét. Földrajz meg földrajz és nem gazdaság.
Én reál beállítottságú vagyok (programozó akarok lenni), de azt, hogy programozást tanítsanak azt hülyeségnek tartanám. van infó tanár, de a legtöbbjük, eljut a Hello Worldig és kész.
OK van százalék számítás, de más.
Sokan azt se tudják mi a különbség deviza és valuta között. Mi az az Rt., Kft. és egyéb.
Attól hogy közgazdaságtant tanítanának nem értenének az emberek jobban a pénzhez.
Közgáz alapok: kereslet, kínálat, piaci szerkezetek, Marshall-kereszt..
Ettől még nem fogja tudni az ember, hogy ne tartsa az OTP-ben a pénzét mert a 0,01%-os éves látra szóló kamat lóf*sz. Vagy hogy kinek éri meg állampapírba fektetni, vagy ilyesmi.
Szóval ha oktatnák akkor bizonyára hülyeséget oktatnának, akkor meg inkább ne is oktassák.
Igen, hasznos volna.
Emellett hasznos volna a társadalom ismeret, mert ugyanígy azzal sincsenek tisztában , hogy mit jelent az állam fogalma, ki az állampolgár. mi különbség a kormány és országgyűlés között, mit jelent a demokrácia a diktatúra, stb.
Valamint az alapvető jogok oktatása, hogy milyen jogaink vannak, mik a kötelességek , és így tovább.
Ezek az életben is használható és fontos dolgok, mert egyszerűen szégyen, hogy úgy lesz valaki 18 éves, hogy fogalma sincs arról, hogy működik egy bank, nem tudja mik a jogai, nem tudja mégis mi a franc történik négy évente a szavazáskor.
Ja, de jut eszembe, a politikai elitnek ez nem érdeke, hisz minél tudatlanabb és butább a nép, annál könnyebb őket megvezetni és becsapni.
Ezt már sokan felvetették, de hát látod...
Szerintem is kéne. Én olyan suliba (is) jártam, ahol volt szó ilyesmiről, mert vendéglátós szakközépben tanultam két évet. Ott volt gazdasági ismeretek című tantárgyunk, szerintem igen hasznos volt.
Illetve társadalomismeretből érettségiztem, és bár az órán ilyeneket egyáltalán nem vettünk, de a tételek között volt szó ilyenekről is, illetve amit én húztam, az a szerződések típusai voltak (amúgy 100%-os lett belőle a szóbelim), ez azon kevés dolgok között volt, aminek később az életben hasznát vettem.
Tehát elvileg benne lennének ilyen dolgok a tananyagban, csak ezeket a tárgyakat nem nagyon szokás komolyan venni, sem a diákok, sem a tanárok részéről, pedig szerintem egy ilyen társadalom- és gazdasági ismeretek nagyon hasznos tantárgy lehetne. Csak ugye kevés olyan szak van, ahova pont ez felvételi követelmény lenne, az meg senkit nem érdekel, hogy ennek nem a felvételin lehet főleg hasznát venni, hanem az életben.
Sajnos a magyar oktatási rendszer egyáltalán nem az életre nevel, az itt a gond.
Ahogy Dantes is írta a nép így megvezethetőbb és porhintéssel nagyszerűen működik a parasztvakítás.
Nem a száraz gusztustalan alaptörvényeket kell bemagoltatni a jóemberrel, hogy abba belegebedjen. Hanem történetként kell elmesélni a dolgok lényegét amire felfigyel az ember. Majd csak ezután ráilleszteni az a bizonyos száraz anyagot és így már felismeri annak jelentőségét. Én nem vagyok tanár de így csinálnám.
Ökörköri
szerintem is alapvető lenne. Meg e mellet kellenének alkotmányos és jogi ismeretek is. Félelmetes, hogy egy állítólagos jogállamban mennyire nincsenek tisztában az emberek a jogi és alkotmányos alapelvekkel és gyakorlattal, ezért nagyon kiszolgáltatottak és manipulálhatók. De említhetném még az egészségügyi alapismereteket, egészséges táplálkozás, mozgás, betegségek elkerülése stb.
Azért nem tanítják ezeket, mert a magyar iskolaügy még mindig a sok évtizede kialakult hagyományos struktúrák rabja, egy 19. századi műveltségeszményt közvetít, ami egyre anakronisztikusabb a mai világban. Kérdés, mi a fontosabb: Felmondani egy író életrajzát, vagy a mai valósággal megismertetni a diákokat. Egyébként meg hiába erőltetik a hagyományos műveltséget, annak nagy része a kutyát sem érdekli, és a diákokról falra hányt borsóként lepereg. meg rosszak a módszerek is stb. És az uralkodó osztálynak nem érdeke, hogy a valós életben eligazodni tudó polgárokat neveljen.
"Nálunk egy szót se ejtettek ilyenekről. TÁrs.Ism. az arról szólt, hogy fojtatjuk tovább a történelem leckét. Földrajz meg földrajz és nem gazdaság."
16:48-as vagyok, akit lef*káztak.
Nálunk is ugyanez volt, semmit nem tanultunk, sőt a földrajz óra is egy nagy nulla volt, 2 év alatt vettünk egy fél könyvet, azon kívül a tanár a katonaéveiről tartott előadást minden órán. Társadalomismereten hasonló, ott meg törit vettünk egész végig, ahogy etikán is.
Úgy látom, azért vannak, akik tisztában vannak a mai közoktatás minőségével, a tanárok hozzáállásával stb. De valaki nagyon el van tévedve... ajánlom, látogasson meg egyszer egy kisvárosi gimnáziumot. Meg üljön be pár órára, majd döntse el, hogy az ott szerzett tudás mennyire hasznos. Elárulom, bár én közgázon tanulok matekot, azt hasznosíthattam eddig. Viszont a többi tárgyból tanultak 90%-át abszolőt nem használtam még, és szerintem már nem is fogom. Persze vannak tárgyak, melyek képességeket fejlesztenek, pl a matek, töri, magyar... de vannak olyanok,, amiket évtizedek óta senki sem használ az életben, kivéve azt, akinek az a szakterülete. Szerintem amennyi erővel jogi alapismereteket tanulunk egyetemen, annyi erővel tanulhatnának fizikai alapisereteket is egyetemen, de az átlag embernek abszolút nincs szüksége ezekre a tárgyakra?fizika, rajz, kémia, ének... Tanulja az, akinek szüksége van. A földrajz és a biológis hasznos lehet, ha jól tanítják. Bár sosem értettem, pl bioszból miért az olyan genetikai betegségeket tanultuk és kérték számon, amik 1:10000000* eséllyel fordulnak elő. De ottvan számos genetikai eredetű betegség, mint az allergia, az életallergiák, a lisztérzékenység...stb., ami egyre több embert érint, de egy mukkot nem ejtettek róla biosz órán. Ilyen a magyar oktatás.
Nekem volt 2 évig, gyűlöltem. Egy kukkot nem értettem az egészből, de egy kis amgolással szerencsére meglett a kettes.
Én nem kívánnám, hogy másokat is kínozzanak ezzel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!