Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ez most komoly? (4-es metró)

Ez most komoly? (4-es metró)

Figyelt kérdés

[link]


Ez most komoly, hogy a négyes metró startja azért fog késni, mert nem tudják az automata vezérlést beüzemelni? Egyébként is miféle beteg ötlet automatizálásra bízni az utasok életét? Nem tud metrónként két tetves sofőrt megfizetni a BKK?


Már eleve abból, hogy a teszteken ilyen pocsékul teljesített az automatizált rendszer, az a következtetés számomra, hogy igenis valódi sofőrök kellenek. Nektek mi a véleményetek? A sofőrben bíztok jobban, vagy az automatizált rendszerben?



2013. szept. 21. 17:19
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
75%
Mind 2 tévedhet, én inkább az emberi vezetőben bízom jobban mint bármilyen programban, amit szintén emberek írtak akik hibázhatnak. A kettő együtt lenne az igazi.
2013. szept. 21. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

2? Én egyet szoktam látni, amikor 2 van akkor az egyik tanuló a másik meg betanító.

Én azt vallom hogy igenis legyen ott egy ember, egyrészt a biztonságért, másrészt meg munkahely.

Most ha ezért teszem azt 5 forinttal drágább lesz a bérlet vagy a jegy, ám legyen.

2013. szept. 21. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

A) Komoly.


B) Azért nem eszik ilyen forrón a kását. A cikk valószínűleg hiányos. A felsorolt problémák az utólag automatizált M2-es vonalon jelentkeztek, ahol amúgy sem lesz teljesen automata üzem, csak egyvezetős, félautomata.

Remélem a teljesen automatizált M4-esen nincsenek ilyen nagy gondok.


C) Amíg az automatikát bejáratják (egy év), a teljesen automata M4-es metrón is lesz egy felügyelő.


D) Már számos országban működnek automata, félautomata metrók. Budapesten is van egy félautomata, az M3-as, de jelenleg műszaki okok miatt a vezetők irányítják a vonatokat újra. Az M3-as metrón 1990 óta van vonatvezetőrendszer.


Én megbízom a vezetőben is és a gépben is.

2013. szept. 21. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

Az M2-esen jelenleg két vezetős üzem van, egy vezetővel és egy segédvezetővel, aki a vezető munkáját felügyeli, az ajtókat nyitja, zárja.

Ha sikerül beüzemelni, akkor itt a segédvezetők munkáját átveszi a biztosító berendezés, a vonatvezető rendszer.


Az M3-ason egy vezető van. Az ő munkáját a MATRA gyártmányú vonatvezetőrendszer ellenőrzi. (Egy időben a rendszer irányította a metrókat is, de az utóbbi időben, a rendszer változtathatatlansága miatt, az új sebességkorlátozások óta ezt a funkciót nem használják.)


Az M4-es metrón vezető nélküli üzemet terveznek, de míg az automatika új lesz, és az utasoknak is szokatlan lesz a dolog, egy felügyelő fog szolgálatot teljesíteni a vonatokon. Ő már nem fog belenyúlni a rendszer dolgaiba, csak probléma esetén avatkozhat közbe.

Ha minden jól megy, a "vezetőfülkét" elbontják, és előre is ki lehet majd látni.

2013. szept. 21. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Én biztos nem fogok 4-es metrózni ha nincs ott egy sofőr,igaz a sofőr és a program is hibázhat de nekem ez így olyan bizarr...
2013. szept. 21. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%
Az AI kevesebbet hibázik a saját feladatában, mint az ember. Hosszútávon olcsóbb is...
2013. szept. 21. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Nekem mindig mosolyra húzódik a szám az "Népszabadság úgy tudja" kezdetű indexes cikkektől, alapvetően az oldal folyamatos baloldali provokáció, szakértelem nélkül.


A sofőr nélküliségről meg annyit, hogy érdekes módon ez más fejlettebb országokban tökéletesen működik, repülőgépeken is évtizedek óta van robotpilóta, sőt, a legjobb vadászgépek is gyakorlatilag lezuhannának ha nem lenne folyamatos számítógépes korrigálás.


Ez a rinyálás hogy "miféle beteg ötlet" kb olyan, mintha azon sírnál hogy úristen, hogy lehet mozgólépcsőre bízni egy ember életét?

2013. szept. 21. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%

Ha pl. az atomerőműveket rábízzuk a gépekre (hogy is tudna egy ember nanosec alatt válaszolni egy kémiai reakcióra), annak ellenére, hogy történtek balesetek; akkor egy metrót is rá lehet.

Az automatikának egy fix pályán kell vezetnie egy megadott útvonalon egy járművet, meg ajtókat nyitogatni, semmi olyan művelet nincs benne, ami nem tudna egy gép megoldani. Ennek ellenére, mint programozó, tudom, hogy milyen a fajtám. :D Ezért hát megértem, hogy sokat kell tesztelni, meg biztonsági előírásokkal majmolni.

Munkahely? Január 1-jétől tiltsuk be a traktorokat, az mennyi munkahelyet teremtene! Esetleg visszaállíthatnánk egy kézzel tekerős lejátszót a mozikban. Továbbá szeretnék utcai gázlámpákat, mennyi lámpagyújtogatót lehetne foglalkoztatni, hohó!

2013. szept. 21. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%

Ez most komoly? :DDDD 2013-ban olyat írnak emberek, hogy ők nem szállnak metróra, ha automatika vezeti őket? :DDDDD Istenem, ez az ország tényleg a középkorban ragad örökre a fejekben.


Számtalan országban utaztam már ilyen metrókon, városi vasutakon és tökéletes megoldás. Ha végre rendesen megcsinálják a kalibrációt olyan luxusra is képesek lesznek, hogy centire belőjjék, hogy hol áll meg a szerelvény és aszerint fessenek fel utasterelő jeleket a be- és kiszállók közlekedésének az optimalizálásra, mint ahogy van ez pl. Szingapúrban.

2013. szept. 21. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
És miért pont Alstom metrók????
2013. szept. 21. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!