Hogy taníthatnak olyan tankönyvből, amely szerint halálos bűn a homoszexualitás?!
ma 21:58
Ez érdekes, mindig azzal szoktatok takarózni, hogy a homoszexualitás azóta létezik, amióta ember van a Földön. Az, hogy most élhetnek együtt, nem változtat a Biblia álláspontján.
ma 21:58
Ja, és még valami. Amíg nem jön egy nagyon bátor ember, aki átírja a Bibliában szereplő tanokat, addig tanítsák csak ezt az ósdi verziót, ha megengeded.
tévedés. a Bibliában az eredeti héber nyelven a "szeretet" szót az 'ahab' jelöli, ami számtalanszor előfordul. ezzel szemben a szerelmesnek lenni héberül 'ahabab', ami romantikus szerelmet jelent, csupán 5-ször(!). ebből 3-szor az Énekek énekében (ami ugye a szerelemről szól), 2-szer pedig Dávid és Jonatán kapcsán. a Vulgáta is egyértelmű szerelemről ír:
Doleo super te, frater mi Ionathan, suavis nimis mihi; mirabilis amor tuus mihi super amorem mulierum.
azaz:
Bánkódom miattad, testvérem, Jonathán,
kedves voltál nekem nagyon;
csodálatosabb volt számomra szerelmed
az asszonyok szerelménél.
ezen kívül még számtalan utalás van arról, hogy szerelemről volt szó.
A szóban forgó verset (2Sámuel 1:26)én így ismerem: "Gyötrődöm miattad, testvérem, Jonatán! Oly kedves voltál nekem!Szereteted csodálatosabb volt nekem az asszonyok szerelménél."
Károli szerint ugyan ez: "Sajnállak testvérem, Jonathán, kedves valál nékem nagyon, hozzám való szereteted csudálatra méltóbb volt az asszonyok szerelménél."
Az ő kapcsolatukban épp az volt a különleges, hogy még egy férfi-nő szerelemnél is értékesebbnek érzete Dávid a Jonatánnal kiépült kapcsolatát. Szó sincs szerelemről, legalábbis a szó mai értelme szerint semmiképp. Egy nagyon erős, és különleges kapcsolatról van szó, de kicsit veszélyes a szerelem szót használni az ő kapcsolatukra. Egyrészt azért, mert a szent írás a szerelem szót a férfi-nő kapcsolatra szűkíti le, másrészt mivel elég világossá tette a teremtő, hogy mi a helyes gondolkodás és viselkedés egy azonos nembelivel szemben, teljesen elképzelhetetlen, hogy ezekre az Isten alapelvekre fittyet hányva se Dávid, se Jonathán ne lett volna kiigazítva Isten által. Jézus például szerette János apostolt, talán jobban, mint a többi apostolt. De nem volt szerelmes belé az teljesen bizonyos. Hagyjuk a szerelem szót ott, ahová a jó Isten szánta: egy férfi és nő közötti egészséges érzelem helye. Két egynemű között lehet erős baráti szeretet, de a szerelem szó gondolom te is érzed, hogy mélyebb kapcsolatra utal bizonyos értelemben, ami viszont már nem illeszkedik bele az Isteni alapelvek egyikébe se.
A helyzet az, hogy nem az előítéleteimnek mond ellent, hanem a szent bibliának. S mint ismeretes, a biblia nincs ellentmondásban saját magával. Amit írsz az meg minden téren ütközik az Isteni állásponttal. Természetesen gondosan utána fogok nézni az eredeti szövegnek Héber nyelven, de mint írtam elképzelhetetlen, hogy az a Dávid, akit Isten a szellemével felkent, és aki pontosan tudta, hogyan pusztult el Sodoma és Gomorra, majd épp egy olyan "viszonyt" fog kialakítani Jonatánnal, ami miatt emberek ezreit irtotta ki Isten. Ez enyhén szólva is könnyelműség lett volna. Az elcsúszást abban érzem, hogy például az egyszerű angol is 'love' szót ír a kapcsolatukra, de mint tudjuk ezt szeretetként is fordíthatjuk. Ugyan ez igaz a héberre is. Fordítható szerelemnek is, de talán nem véletlen, hogy a mai biblia fordítók közül gyakorlatilag mindenki szeretetnek írja le kettejük kapcsolatát (Károli, Káldi, King James és sorolhatnám). Másfelől a biblia sehol, egyetlen szóval sem utal arra, hogy kettejük között valaha is lett volna szexuális kapcsolat. Erre gondolni is már tiszteletlenség.
A két férfi barátságáról az 1Sám 18. fejezetétől kezdve olvashatunk. Barátságuk úgy kezdődött, hogy Jonatán lelke összeforrt Dávidéval. Ennek előzményei – ha figyelmen kívül hagyjuk Dávid zeneterápiás szolgálatát – az Elah völgyében történtek voltak. Dávid a Seregek Ura nevében legyőzte Góliátot, aki félelemben tartotta negyven napon keresztül Izrael seregét. Jonatán maga is hős volt, akinek tetteit a korábbi fejezetekben találhatjuk. Itt két hívő harcos fedezi fel egymásban a rokonlelket, hithősi lelket. Ez a lelki összeforrás nem testi esemény volt közöttük. A 3. vers szerint „megszerette, mint önmagát”, és szövetségre lépnek egymással. Lelki, testvéri viszony jön létre közöttük, férfibarátság, fegyverbarátság és összefogás a közös munkára, a hadseregben, királyi környezetben, országot érintő aktuális ügyekben. Ez azért is lehetséges volt, mert ebben az időben Saul is gyűjtötte maga köré a bátor és vitéz embereket. Tehát a barátságuk alapja és tartalma: a mély istenhitük, az Istenben hittel fellépés és tapasztalások hasonlósága, a közös harci múlt és a sógorság, Dávid életének kétszeres megmentése, háromszoros szövetségkötésük. Vagyis semmilyen szexuális viszony nem volt közöttük, ellenben hívő baráti mozzanatok, tettek, áldozatos szolgálatok bőven.
Ha valaki megismerte Istent a szent írásból az tudja, hogy a teremtő hogyan gondolkodik a homoszexualitásról és azokról, akik cselekszik azt. Ezeknek egy a vége. Mivel Dávid Jonatán halálát követően még sokáig szolgálta Istent és végső soron Isten előtt kedves személy volt, arra kell következtessek, hogy vagy nem jó fordítást olvasol, vagy helytelen magyarázatot szánsz egy olyan cselekménynek amit Isten elítél. Gyakorlatilag egy ilyen 'meleg' kapcsolat a bibliában (ha igaz lenne), egyet jelentene azzal, hogy Isten nem igazságos, mivel saját szolgájával szemben eltűr olyat, amit maga helytelenít. Olyan abszurd folyamodványai lennének egy ilyen lehetőségnek, amely fényévekre van az igaz Istentől. Ő nem változik, mint az árnyék, és önmagával szemben is alkalmazza saját irányadó mértékeit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!