Miért van bajuk sokaknak a hit és erkölcstannal?
A családnak kellene...
Ebből nem lehet fedezni később a hétköznapokat.
Szerintem az alap erkölcsi dolgokat otthon a kell(ene) megtanítani a gyerekeket a családi körében, nem az iskolában.
A hittannal pedig azt kifogásolom hogy had döntse már el a gyerek hogy miben akar hinni vagy miben nem. Engem szó szerint erőltettek hogy járjak mindenféle hitoktatásra. (iskola után még bent kellet lennem 2 órát) Elég sokszor ellógtam amiből osztályfőnöki figyelmeztetők lettek, pedig egyáltalán nem volt kötelező, csak lehetőség. A vége az lett hogy teljesen egyház és vallásellenes lettem.
Heti 1 óra "erkölcstantól" senki sem lesz se etikusabb, se erkölcsösebb. Nálunk volt etika, a tanárok se vették komolyan, semmit sem csináltunk, mert senki sem szereti a tölteléktantárgyakat (még a tanárok sem), amiknek semmi haszna, csak az időt veszik el. Megjegyzem ez gimnáziumban volt.
Etikára tanítani a gyereket a szülő feladata. Semmit sem érnének el ezzel a tantárggyal még akkor sem, ha heti több alkalom lenne. A gyerek ott megtanulja mi lenne a helyes, otthon meg teljesen mást lát, így mintha meg sem tanulta volna.
Hittan pedig most is van az általános iskolákban, nekem legalábbis 8.-ig volt rendesen, heti 1 óra.
A hatalom felülről akarja megmondani, hogy miben higgy és hogyan viselkedj. Szerintem ebben semmi keresnivalója az államnak, ezt a családokra kellene bízni.
Az erkölcsöt nem iskolában, hanem társas kapcsolatokon, a felnőttekkel való hétköznapi kapcsolatai során tanulja meg a gyerek, legyen az iskola, vagy otthon a család.
Szülő dolga ez. Ha ő nem tanítja meg a gyereknek, meg nem látja otthon az ilyen viselkedést, akkor ő sem lesz "erkölcsös" még ha tanulja is ezt a suliban.
A tanárok sem szeretik, gimnáziumokban is van 1 évig heti 1 óra, semmi haszna. Nálunk konkrétan más órák anyagát pótoltuk be rajta, ha valamelyik tanár el volt kissé maradva.
Ez ugyanolyan, mint a "bevezetés a filozófiába" nevű tantárgy. Érdekes, az addig oké. De akit nem érdekel, nem szereti arra ne kényszerítsék már rá, és nem a 4. évben kéne ezt a tölteléket bevezetni (mert nekünk filozófia 4.ben volt), amikor az embernek a nyakán van az érettségi. A fliozófiától sem lesznek az emberek gondolkodóbbak,
filozófusok, főleg az nem, akit nem is érdekel az egész.
Na ilyen az etika is.
Nem gimnáziumokban kéne etikát tanítani, amikor a személyiség 7-14 éves korban alakul ki. (személytől függő h 7 vagy 10 évesen, stb)
Ha legelső osztályban kezdenék, ténylegesen szigorúan, illem gyakorlatokkal, akkor még azt mondom, talán. De gimnáziumokban, szakközépiskolákban teljesen felesleges, időpocsékoló tantárgy mind2. (filozófia, etika)
Hittanra is az járjon, aki vallásos, meg akit érdekel. A tanárok dolga is nehéz, ha olyanokat kényszerítenek rá, akik a hátuk közepére sem kívánják, mert ebből keletkeznek a nyűgös, neveletlen gyerekek, akik nem bírják végigülni.
11:52 vagyok
Nekünk is volt középiskolában etika, műv töri, ének, rajz de kérdem hogy MINEK? Még első évben elmennek ezek a dolgok, de érettségi előtt is voltak ilyen kötelező óráink amit ráadásul szigorúan is vettek, nevetséges. (nem poén, volt aki énekből azért bukott meg félévkor mert nem tudott kottázni, viszont a srác informatikusnak készült)
Amikor átkerültem másik középiskolába, az olyan volt utolsó évben hogy kötelező volt bejárni matekra, irodalomra, magyar nyelvtanra, angolra vagy németre, történelemre és még arra a tantárgyra amiből érettségizni szeretnél, a többire csak akkor mentél be ha akartál.
1. Nem értek egyet azzal, hogy kik mondják, a gyerekeimnek erkölcstanra van szüksége. Ahol etikaoktatás nagyon kéne, az a Parlament és a felnőttek világa, mert hiába mondom a gyereknek, hogy ne szemeteljen, ne beszéljen csúnyán, ha a villamoson a hajléktalan összehugyozza az ülést és ordenáré hangon káromkodik.
2. Megnéztem a tanterveket, egy általános erkölcstan/etika oktatással még egyet is értenék, de ezt nem válthatná ki a hittan. Aki igényli a hittant, annak ahogy eddig, továbbra is legyen lehetősége különóraként kérni, de nem szeretném, ha állami iskolában listázgatnék a tanulókat és számon tartanák, ki mire jár.
Ha mindenkinek lenne erkölcstan, az még elfogadható lenne.. Épp az lenne a lényeg, hogy egyes témákat együtt átbeszélnék és nem elkülönülve.
3. Erkölcsi morál meg nem a heti 1 órától lesz, hanem a családban a példamutatástól és a környezetünkben. Hiába mondom, hogy köszönjön szépen a pénztáros néninek, ha az bunkón csak odamorog, mert rossz napja van.
A szülők meg ne legyenek kifacsarva, az iskola ne küldje nekem estére haza, hogy ezt meg azt gyakoroljam munka után a gyerekkel mert órán nem volt idő átbeszélni a teljes hasonulást, diktáljak a gyereknek meg kérdezzem ki a szorzótáblát, mert beszélgetni szeretnék velük inkább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!