Miért szúrták el tegnap ennyire az István a király c. rockoperát?
Én csak a 2003-ast és ezt láttam, de szerintem az előbbi volt jobb, mert abban régi ruhákban voltak és szabadtéri volt így például a papok távolról jöhettek.
Itt meg Mercedesszel hozzák a hercegnőt a lázadót meg a Katolikuspap-Security emberei megverik majd lelövi egy rendőr
"Ez egy nagy szar volt nem azért de hol volt 1000-1001-ben Trabant, pisztoly vagy miért nem voltak korabeli ruhákban az emberek"
Nem tudom neked mondták-e, de ez egy FELDOLGOZÁS volt. Az eredeti musicalt MÁSKÉPPEN dolgozták fel. Ez nem az eredeti mű ÚJRAJÁTSZÁSA volt más színészekkel, hanem egy FELDOLGOZÁS.
Azért volt a modern korba átültetve, mert ma is aktuális a tartalma (szükséges-e behódolni a Nyugatnak (IMF, NATO, EU)), vajon fent lehet-e maradni a keresztény Európán (jelenben az EU-n) kívül. Egyszóval párhuzamba állítja a jelenlegi és az akkori helyzetet.
De számos újítás van benne, elég ha csak Asztrik főapátra gondolunk, akit az eredeti mű jóságos bácsinak ábrázol, de valójában egy sokkal keményebb és kegyetlenebb karakter lehetett. Újítás, hogy most sokkal inkább ki van emelve, hogy mennyi véráldozattal járt a kereszténység felvétele és az államalapítás stb.
Persze, aki csak addig jut el, hogy bakker, akkoriban nem volt Trabant és pisztoly, annak kár színházba mennie.
"ez megalázta a magyar, a keresztény és a pogány népet is..."
Ez a kereszténygyalázás legalább akkora divat lett, mint a rasszizmus, manapság mindenre ráhúzzák.
Ez a történet a valóságról szólt, tényleg számtalan embert megöltek a kereszténység erőszakos terjesztésekor.
Ennyi erővel a Jean D'arc filmek is kereszténygalázások.
Szerintem baromi jó volt. Én nem vagyok kifejezett Alföldi-rajongó, mert rendezést pont egyet se láttam tőle, és szerepet is csak egyet, de nagyon jónak találtam.
Azt meg kell adni, hogy voltak gyenge pontok. Sajnos az ének többnyire gyenge volt... De maga a darab, a gyönyörű szimbólumokkal, nekem nagyon elgondolkodtató volt és felemelő.
Eszközökbe belekötni meg felesleges. Sokan csak annyit bírnak kibökni, hogy "miért, hol volt 1000-ben Trabant?" De könyörgöm, ezek eszközök, szimbólumok. Aki nem akarja a szimbólumokat érteni, az miért néz színházat?
Én már elég öreg vagyok, hogy emlékezzek: a darab már első előadásakor is sok vitát és felháborodást váltott ki. Nem baj, egy jó darab elgondolkodtat és vitára sarkall. Azóta jó néhány előadását láttam, és tetszett a hagyományos, a patetikus is, de tény, hogy ha most is egy régi rendezést adtak volna le, nem néztem volna meg.
Mindenesetre elég szomorú, hogy eddig a mű minden aug. 20-án a köztévén ment, most, hogy egy ballib rendezte, egy Erkel operát adtak helyette, ami nagyon szép, csak kevesen nézik meg.
Az Alföldi féle rendezés jó volt egynek. Nem kaptam extázist tőle, de tetszett. Inkább a színészi játék volt az erősségi, mint a hang. Megjegyzem, szerintem inkább legyen gyengébb a hang, mint hogy valaki más énekeljen a tátogó színész alá, attól tudok a falra mászni.
Haragot pedig én nem érzékeltem a rendezésben, sokkal inkább finom (és kevésbé finom)iróniát. A legerőteljesebb kiemelés pedig ez volt: UNOM A POLITIKÁT!, és ezzel is egyetértek.
A tévében nézni egy előadást egész más, mint élőben. Szívesen olvasnám itt olyanok beszámolóját, akik ott voltak. Eddig úgy hallottam, hogy nagy siker volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!