"Szerinted nem baj ha az ország vezetöi, honatyái/anyái olyan törvényeket hoznak ami csak egy általuk kedvezményezett szük csoportnak jo?"
Bármilyen vezetés legyen, csak ilyen döntéseket tudnak hozni.
"ez mindig annak baj, aki nem részesül belőle, de az dobja rájuk az első követ, aki nem ugyanezt tenné, és lehet jönni a magyarság érdekeivel, vagy a tiszta politika álmával, mindenki saját magának, családjának, barátainak, ismerősöknek "segítene", ha olyan pozicióban lenne!"
Akkor én dobom is (igazából vetem) az első követ. Ez egy üzleti döntés, üzletben meg semmi keresnivalója nincs az egyéni érdekeknek meg ismerősi körnek. Ha ezt valaki nem tudja betartani egy döntés meghozatalánál, akkor szigorítani kell a pályázás szabályait. Nézd meg mondjuk egy nyereményjáték sorsolásának a leírását: a szervező cég dolgozói és azok rokonai például nem is vehetnek részt ilyesmiben. Ha az állam nem tudja kontroll alatt tartani a pályázatok elbírálását, akkor igenis bele kell írni, hogy a döntéshozásban résztvevők és azok rokonai, valamint megyei, községi vagy állami szinten tisztséget betöltő politikus és rokonai ne vehessenek részt a pályázaton. Ha pedig ennek ellenére bunda-gyanú merül fel, mert mondjuk mindenhol a polgármester szomszédja nyert, akkor lehetőséget kell biztosítani a megfelelő jogorvoslatra és az ügy kivizsgálására.
Szerintem a legfőbb probléma az, hogy így megszűnt az állampolgárok jogegyenlőségének elve, ami egy jogállamban az egyik legalapvetőbb, ha nem a legalapvetőbb elv.
Arra gondolok, hogy a trafikosnak így ma több joga van, mint a nem trafikosnak, hiszen rendelkezik a dohánykereskedelemhez való joggal is. Szerintem ez nem olyan alátámasztható többlet, mint pl. a rendőr többletjoga mondjuk az autó félreállításához, hanem alátámaszthatatlan, indokolhatatlan különbségtétel állampolgárok csoportjai közt. Durva párhuzammal élve akár azt is lehetne mondani, hogy újra van jobbágyság és nemesség, ahol a nemesi címet, trafikjogot az uralkodó adományozta és ami jogot biztosít arra, hogy a nemes olyannal is foglalkozzon, amivel a jobbágy nem. Ez pedig szerintem egyértelműen probléma.
De egyébként szerintem EU jogba is ütközik a mostani szabályozás. Az unió a verseny fenntartására törekszik mindenhol, még olyan helyzetekben is, ahol nagyon nehéz versenyt csinálni. Tipikusan ilyen volt a repülőtéri földi kiszolgálás piaca. Mivel egy repülőtér korlátolt nagyságú terület meg biztonsági szempontok is vannak, nem lehet, hogy egy repülőtéren mondjuk 300 poggyász rakodó cég legyen, így egyesektől meg kell vonni a működési lehetőséget, bármennyire is akarnának ők is kiszolgálással foglalkozni. De hogy igazságos legyen, az EU-s szabály előírja, hogy 7 évente kötelezően újra kell pályáztatni a földi kiszolgálást és így 7 évente változhatnak a cégek. Nálunk a trafiktv., sokkal kevésbé alátámasztható korlátozással 20 évente pályáztat újra. Ez a 20 év már túl hosszú ahhoz, hogy még versenyről lehessen beszélni a pályázók között. Szerintem ha valaki az EU Bírósága elé menne erre hivatkozva, könnyedén lejjebb tornászhatná azt a 20 évet olyan 5-7 környékére.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!