Unalmas trafikmutyi megint?
Én sosem unom meg :)
Sokadszor is az a véleményem, hogy az sem helyes hozzáállás, hogy más is kaphatott volna, mert a problémát nem az okozza, hogy egyesek kaptak mások meg nem, hanem az egész koncepció létezése maga a probléma, hiszen így megszűnik az egyenlőség állampolgár és állampolgár között, mert míg az egyik rendelkezni fog a dohánykereskedelem jogával, addig a másikat ettől a jogtól megfosztják.
A jog előtti egyenlőség csak akkor valósulna meg, ha vagy teljesen állami monopólium lenne a dohánykereskedelem és senki nem csinálhatná vagy mint eddig, mindenki csinálhatná.
Az már csak hab a tortán, hogy szerintem a 20 év hosszúságát simán meg lehetne támadni az EU-nál (repülőtereken például, ahol földi kiszolgáló cégekből a dolog jellegéből adódóan nem lehet túl sok, az unió az igazságos piac megmaradása érdekében maximum 7 évre engedélyezi a cégeknek az újrapályázás nélküli működést) és azt csökkenteni kellene illetve szerintem érdekes kérdés, hogy mi van akkor, ha ma lettem 18 éves és trafikot akarok magamnak. Jogszerű-e, ha erre leghamarabb nekem csak 38 éves koromban lesz lehetőségem, mikor az eredeti pályázaton még nem is indulhattam önhibámon kívül?
Szerintem az nem probléma, hogy olyanok is nyertek, akik eddig nem foglalkoztak ezzel; hiszen egy dohánybolt vezetése nem egy diploma- vagy OKJ-szintű dolog.
A mutyizásokon viszont eléggé kiakadtam, ill. a szokásos fejetlenségen, szervezetlenségen. Több kérdésnél is leírták már, hogy egyes városokban egymás hegyén-hátán nyitottak a trafikok; ezek egy része majd szépen be fog csődölni, hiszen nem fogják tudni kitermelni a költségeket, vagy olyan kevés nyereségük lesz, hogy nem éri meg ezzel foglalkozni.
Pl. Kazincbarcikán, ha jól emlékszem, a 12 trafikból 10 ugyanabban az utcában van. Nálunk (Pest megyei nagyváros) a várost átszelő főút központi részén 4 trafik nyílt, a két legtávolabbi is max. másfél-két kilométerre lehet egymástól; plusz egy utcával arrébb van még egy. (Biztos van még több is, de nem jártam mostanában a város többi részén.)
3 trafiknak ugyanaz a tulajdonosa/bérlője (bocs, nem tudom pontosan), az illető két közeli városban is kapott koncessziót, tehát legalább további két, azaz összesen öt trafikra.
Ami pedig még erősen piszkálta a csőrömet, az az, hogy munkahelyteremtés címén lehetett kapni támogatásokat, több milliót, ha jól tudom. Nem értem ennek a miértjét, hiszen az nem pluszköltség, hogy alkalmazottat vesz fel valaki, legfeljebb a hirdetések párszáz- vagy párezer forintos díja az. A bért és járulékait mindenképp fizetni kell a foglalkoztatónak...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!