Mi a véleményetek arról, hogy 8 év alatt épülhet meg a 4 METRÓ? Miért voltak csúszások? Ha nem a városvezetés hibázott akkor, miért a város fizeti meg a késéseket?
Mert ki fizesse ki?
Egyébként nem a főváros volt a beruházó, hanem a BKK.
A metrót legalább 50%-ban az EU finanszírozta, a többi részét pedig az állam és a főváros fizette ki.
A csúszások oka, hogy egy ilyen beruházás nagyon-nagyon sokba kerül. A városnak meg ugyan van pénze, de ekkora viszonylatban azért szegénynek számít. Gondolj bele, kb. a teljes buszflotta lecserélése kerülhetne annyiba, mint mondjuk a metró szerelvények fele... A metró alagút, pálya és megállókiépítés áráról meg inkább ne is beszéljünk.
Legyen elég annyi, hogy irtózatos összegről van szó.
Miközben, a BKK bevételének rendszerint mindössze 20-30%-a származik a jegyárakból, a többi támogatás. Ennek oka, hogy Budapesten szemtelenül olcsó a tömegközlekedés. Egy diák vagy egy nyugdíjas gyakorlatilag ingyen, a felnőtt pedig kb. a kizárólag piaci finanszírozás esetén várható ár kevesebb mint ötödéből utazik. Azokban a városokban, ahol csak úgy pikk-pakk felépítik a metrókat, villamosokat, ott a jegyárak minimum 2-4-szer ennyibe kerülnek. Bécsben pl egy metrójegy majdnem dupla annyi, mint itt, és ez a bérletárakra is igaz. És ott se két hét alatt húzzák fel a metrókat... Ha drágítanák a közlekedést, minimum 100%-al, akkor is csak kb. 50-60%-ban tudná magát finanszírozni a BKV, beleszámítva még a marketingbevételeket, stb. Tehát ha dupla ennyibe kerülne a bérlet, akkor is legfeljebb 1-2 évvel épült volna meg hamarabb a metró.
Ja és azt is vedd figyelembe, hogy az állam és a város is kevésbé motivált a támogatások kifizetésében. Ugyanis, szemben azokkal a városokkal, ahol tucatszámra épülnek a metrók, itt a metróforgalom viszonylag alacsony. Ott még így is elviselhetetlen a tömeg, itt meg tök kellemes, kényelmes az utazás. Nyilván kevesebb utas kevesebb bevétel, de az üresen álló metróalagutat is annyiba kerül kiépíteni, mint a forgalmasat. Az, hogy itt egymásra kenegetik a dolgot, meg mindenféle bromságokat közölgetnek a közvéleménnyel, az csak politikai játszma: a maguk malmára akarják hajtani a vizet. A száraz tény, hogy egyszerűen nagyon drága egy ilyen beruházás, és nem csoda hogy elakadnak a források. Ennyi. Egyébként, ez legalább elkészült. Nem tudom, tudsz-e róla, de van Budapesten egy részben kifúrt, magára hagyott metróalagút, amibe sohasem fektettek síneket, és valószínűleg nem is fognak.
Bécsben 24 órás jegy 7,1 euró Nálunk 5,5 Euró.
72 órás 15,4 euró Budapest 13,8 euró
havi bérlet 45 euró Bp. 35 euró
Tekintve, hogy a tömegközlekedés kiadásának egy döntőrészét a bérezés adja ki és budapesti kollégák legalább 4szer keresnek kevesebbet bécsiektől ...Így Könnyen kiszámolható, hogy nem az árakkal van a gond. Mert az közel uniós átlagon van. Bár Bukarestben vagy Prágában lényegesen olcsóbbak a jegyek, mint nálunk ..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!