Mi a véleményetek arról, hogy 8 év alatt épülhet meg a 4 METRÓ? Miért voltak csúszások? Ha nem a városvezetés hibázott akkor, miért a város fizeti meg a késéseket?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert ki fizesse ki?
Egyébként nem a főváros volt a beruházó, hanem a BKK.
A metrót legalább 50%-ban az EU finanszírozta, a többi részét pedig az állam és a főváros fizette ki.
A csúszások oka, hogy egy ilyen beruházás nagyon-nagyon sokba kerül. A városnak meg ugyan van pénze, de ekkora viszonylatban azért szegénynek számít. Gondolj bele, kb. a teljes buszflotta lecserélése kerülhetne annyiba, mint mondjuk a metró szerelvények fele... A metró alagút, pálya és megállókiépítés áráról meg inkább ne is beszéljünk.
Legyen elég annyi, hogy irtózatos összegről van szó.
Miközben, a BKK bevételének rendszerint mindössze 20-30%-a származik a jegyárakból, a többi támogatás. Ennek oka, hogy Budapesten szemtelenül olcsó a tömegközlekedés. Egy diák vagy egy nyugdíjas gyakorlatilag ingyen, a felnőtt pedig kb. a kizárólag piaci finanszírozás esetén várható ár kevesebb mint ötödéből utazik. Azokban a városokban, ahol csak úgy pikk-pakk felépítik a metrókat, villamosokat, ott a jegyárak minimum 2-4-szer ennyibe kerülnek. Bécsben pl egy metrójegy majdnem dupla annyi, mint itt, és ez a bérletárakra is igaz. És ott se két hét alatt húzzák fel a metrókat... Ha drágítanák a közlekedést, minimum 100%-al, akkor is csak kb. 50-60%-ban tudná magát finanszírozni a BKV, beleszámítva még a marketingbevételeket, stb. Tehát ha dupla ennyibe kerülne a bérlet, akkor is legfeljebb 1-2 évvel épült volna meg hamarabb a metró.
Ja és azt is vedd figyelembe, hogy az állam és a város is kevésbé motivált a támogatások kifizetésében. Ugyanis, szemben azokkal a városokkal, ahol tucatszámra épülnek a metrók, itt a metróforgalom viszonylag alacsony. Ott még így is elviselhetetlen a tömeg, itt meg tök kellemes, kényelmes az utazás. Nyilván kevesebb utas kevesebb bevétel, de az üresen álló metróalagutat is annyiba kerül kiépíteni, mint a forgalmasat. Az, hogy itt egymásra kenegetik a dolgot, meg mindenféle bromságokat közölgetnek a közvéleménnyel, az csak politikai játszma: a maguk malmára akarják hajtani a vizet. A száraz tény, hogy egyszerűen nagyon drága egy ilyen beruházás, és nem csoda hogy elakadnak a források. Ennyi. Egyébként, ez legalább elkészült. Nem tudom, tudsz-e róla, de van Budapesten egy részben kifúrt, magára hagyott metróalagút, amibe sohasem fektettek síneket, és valószínűleg nem is fognak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Bécsben 24 órás jegy 7,1 euró Nálunk 5,5 Euró.
72 órás 15,4 euró Budapest 13,8 euró
havi bérlet 45 euró Bp. 35 euró
Tekintve, hogy a tömegközlekedés kiadásának egy döntőrészét a bérezés adja ki és budapesti kollégák legalább 4szer keresnek kevesebbet bécsiektől ...Így Könnyen kiszámolható, hogy nem az árakkal van a gond. Mert az közel uniós átlagon van. Bár Bukarestben vagy Prágában lényegesen olcsóbbak a jegyek, mint nálunk ..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!