Az tényleg igaz, hogy a MÁV és a BKV csődközeli állapotban van? Mit kellene csinálniuk?
Szerintem a MÁV egy ördögi körben van, a vasutat fejleszteni kellene ,de nincs pénz fejlesztésre.
És csak fejlesztéssel lehet versenyképes, mivel a vonatnak főleg az autóval kell versenyezni, menetidőben főleg, de így nem tud.
Nincs pénz fejlesztésre így nem lesz versenyképes,nyereséges csak vegetál, egy helyben toporog az egész cég így.
A GYSEV-nek tavaly, több, mint 2,6 milliárdos nyeresége volt.Ők valamit jobban csinálnak.
A budapesti BKK/BKV-nek nem ismerem a körülményeit.
Mit kellene tenniük?
Be kellenes szüntetni a és csak a fővonalakat üzemeltetni, úgy mint ahogy a gyesev teszi csak a krémet meghagyni a tortán és akkor nem lesz téma, hogy megint veszteséges a máv ...
Horn kormány adta el Magyarország legforgalmasabb vasút vonalait és kiszolgálóit! Gratuláljunk nekik!!! Medgyessy adta el a máv cargót azt a teher szállítást, ami privatizáció előtt is nyereséges volt és utána is 8 évig ... Vegyük észre a mávból eladták a profitot termelő egységeket, így nem lehet üzemben tartani vagy fejleszteni a veszteséges kisebb vonalakat.
Privatizálni. A hatékonyan működő állami cég olyan, mint a régi viccben a munkába siető párttitkár vagy az okos rendőr.
Az a szitu van szerintem a MÁV-val, ami a Malévval volt. Tömjük bele a pénzt, mert jaj, anélkül megállna a világ, pedig ha privatizálnánk és bevezetnénk a versenyt a személyszállítási piacra is, azt látnánk, hogy a vonatok is járnak (ráadásul valószínűleg jobb színvonalon) és a pénzünk is megmaradt.
# 5:
Az elmúlt 20 év nekem nem azt bizonyította, hogy az őrült privatizálás annyira jó dolog lenne.
Egyszerűen arról van szó, hogy szétlopják. Lefölözik a fizető ágakat, privatizálják őket; a személyszállítási üzletág pedig megmarad állami kézben, ami veszteséges. Ugyanakkor szükséges is.
A vicc az, hogy nem feltétlenül kell a szárnyvonalakat bezárni, ahhoz hogy jobban menjen, hanem át kéne ütemezni a menetrendeket. Több útvonalról is tudok, ahol a gyorsvonat, vagy IC később érkezik meg, mint a tovább induló csatlakozása; nehogy bárki is használja a vonalat.
Ráadásul a másik probléma az ingyenesen utazók kérdése. Egy vasutasnak jóformán az ükunokája is ingyen dolgozik a vonaton. Nem kell semmit fizetnie. Rengetegen ki is használják ezt és így volt olyan, hogy én, mint fizető utas álltam az első osztályon, míg a sok ingyenélő vasutasgyerek ott terpeszkedett az arcképes igazolványával. Másik, amikor vonaton költözik A-ból B lakásba, mert megteheti.. és még rengeteg ilyen sztorim van, mert sok ismerősöm utazik ingyen; nem csak néha, hanem irdatlanul nagy mennyiségben.
"A hatékonyan működő állami cég olyan, mint a régi viccben a munkába siető párttitkár vagy az okos rendőr."
Érdekes van nyugaton is szép számmal állami cég! Érdekes módon közlekedés, közmű légitársaság reptér minden oylan szolgáltatás, ahol a nincs verseny ott az állam jelentős tulajdonnal bír még nyugaton is.
Sőt a francia edf még a magyar piacon is terjeszkedik, ha valaki adóztatni akarja őket, akkor közvetlenül a francia állammal kell egyezkednünk .
A privatizáció alapesetben annyit jelent, hogy az állam tulajdonában lévő vállalkozást magánkézbe adják. Az elmúlt 20 év politikusainak pont az egyik legnagyobb bűne szerintem, hogy a privatizációról hagyták, hogy pozitív kép helyett negatív alakuljon ki a fejekben. Vasúttársaság esetében egy részvénytársaságot kellene csinálni majd a részvényeket értékesíteni. Ennek az az előnye, hogy a magánbefektető érdekelt lesz abban, hogy a cég a lehető leghatékonyabban működjön, mert különben a saját pénzét veszti el. Ugyanezért szétlopni sem fogja hagyni a céget. Ha piac is van, az pedig azt jelenti, hogy versenyeznie is kell az utasokért, tehát csökkentenie kell az árait, növelni a szolgáltatások színvonalát, a vonatok sebességét stb..
A személy- és teherszállítás közt is pont ezért van különbség. A teherszállításban, ahol verseny van és nincsenek állami vállalatok javul a szolgáltatások színvonala és csökken az ár. Ezzel szemben a személyszállításban, ahol állami monopólium van, ezek a hatások nem érvényesülnek.
És szerintem a repüléssel is szépen látszik a párhuzam. A liberalizáció óta hatékonyan működő cégek vannak és 1000 Forintos repülőjegy.
Van erről egy videó is, csak sajnos angol, de legalább jó zenéje van és animáció :):
Már nem azért de az előző évben hosszú évtizedek óta először volt nyereséges a MÁV, de üzemi eredménye még így is minuszos volt a 2002-2010 között felvett baromi hitelek miatt.
De maga a vállalatcsoport nyereséget termelt. Ez jó irány.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!