Ha a MÁV-nak lenne konkurenciája, versenytársa akkor magasabb színvonalú lenne?
Néha elég katasztrofálisak.
Úgy gondolom ,hogyha jönne egy magán vasúti cég ami magasabb , jobb , olcsóbb szolgáltatás nyújt , mint a MÁV akkor talán felébrednének és elkezdenének magasabb színvonalat biztosítani.
Németországban pont így történik ,a DB önti a pénzt a fejlesztésbe mert versenytársak akadtak.Egyből felújítottak 300 kocsit....stb
Gyakran utazom ÖBB (osztrák) vonatokon.Össze sem hasonlítható a hazaival.
Sokszor az alap szolgáltatásokat nem tudják teljesíteni a MÁV-nál amik Európában alapok lennének.Én nem tudom , hogy lustaságból vagy miből de ez így nagyon nem kóser.
"egy magán vasúti cég ami magasabb , jobb , olcsóbb szolgáltatás nyújt , mint a MÁV akkor talán felébrednének és elkezdenének magasabb színvonalat biztosítani. "
Először az államnak kellene felébrednie, és észrevennie, hogy ez a finanszírozási hiány nem megy tovább.
Egy magán vasúti céggel nem tehetni meg az állam, hogy rákényszeríti a 179 féle kedvezményét, és amikor eljön a fizetés ideje, széttárja a karját, és azt mondja: nincs pénz, de szolgáltass tovább.
A MÁV-al jelenleg ezt csinálja. A MÁV pedig nem tudja azt mondani, hogy amíg nincs pénz nem szolgáltatok...
A magán cégnek is ugyanolyan drága lenne a pályahasználati díj, ugyanaz lenne neki minden. Mégis miből és miért adna jobb szolgáltatást?
"A magán cégnek is ugyanolyan drága lenne a pályahasználati díj, ugyanaz lenne neki minden. Mégis miből és miért adna jobb szolgáltatást?"
Szűkebb vezetői kör, alacsonyabb korrupció, a kedvezmények hiánya, jobb bliccelőszűrés meg az esetlegesen jobb járműpark segítségével magasabb profitot érhet el, mint a MÁV. A tehervonatozgatás a repülők/hajók/kamionok ellenére még mindig nagyon jó biznisz, ha jól csinálják persze. A BKK-val ellentétben a MÁV-ot simán nyereségessé lehetne tenni, vagy egy másik cég mai a MÁV-ot leradírozná vagy hatékonyságnövelésre késztetné.
"A MÁV-nak van konkurenciája (Nem országos.)! Az a neve, hogy GYESEV."
Azt a szolgáltatót úgy nevezik, hogy GySEV, és nem GYESEV.
Ettől függetlenül sem konkurenciája a MÁV-nak, ugyanis mindkettő többségi állami tulajdonú, valamint a GySEV kezelésű vonalon a GySEV közlekedtet vonatot, illetve a GySEV a MÁV-val közösen.
"a kedvezmények hiánya, jobb bliccelőszűrés "
A kedvezményeket nem a szolgáltató, hanem az állam adja, és kényszeríti rá a szolgáltatókra. Így ez rögtön kiesik.
A jobb bliccelőszűrés is az államon múlik, más módszereket is tudna alkalmazni a MÁV is, de a jogi lehetőség nem adott rá jelenleg...
Ezzel a vasúttal az az egyik legfőbb probléma, hogy a személyszállítás nagy része simán veszteséges, nem csak nálunk, de mindenütt a világon. Néhány frekventáltabb, haszonnal kecsegtető viszonylat esetében lehetne értelme magánszolgáltatókat is beengedni a piacra, a csehek is próbálkoznak vele. De ez csak néhány vonatot jelentene mindössze.
A MÁV másrészt az aktuális kormányok lenyúlóterepének számít, továbbá jórészt már nem az utasokért létezik, hanem a vasutastársadalom érdekében. Fele ennyi vasútvonal és fele ennyi személyszállító vonat közlekedtetése bőségesen elegendő lenne Magyarországon. Azokra akkor esetleg lehetne is értelmesen költeni, beruházni, fejleszteni.
Mondjuk ez a kiterjedt vasúti személyszállítási szisztéma egész Európában inkább a jóléti állam egyfajta szolgáltatásának tekinthető, semmint valós igények kielégítésének.
"A kedvezményeket nem a szolgáltató, hanem az állam adja, és kényszeríti rá a szolgáltatókra. Így ez rögtön kiesik."
Nem biztos, hogy az állam rákényszerítené a kedvezményeit a magáncégekre. Aztán persze lehet, hogy igen.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!