Mit gondoltok az új kerettantervekről? Tényleg olyan mintha hátrafelé haladnának.
Szerintem kész vicc. A fontos dolgokat teljesen háttérbe szorítják. Persze a kritikákra a tárca válasza, hogy politikai támadás. Miért nem lepődtem meg.
"Ideológiailag egyoldalú történelemoktatás, az olvasástól inkább elriasztó irodalomtanítás, sok nemzeti öntudatra nevelés és erkölcstan, kevés informatika, természettudomány és használható nyelvi ismeret fémjelzi az egységesített tantárgyi kerettanterveket.
Mintha hátrafelé haladnánk – jellemezte a HVG-nek több pedagógus a minap nyilvánosságra hozott kerettanterveket, amelyek alapján néhány éven belül az ország összes általános iskolájában több időt töltenek majd a diákok erkölcstan-, mint biológia- vagy földrajzórákon. A középiskolásoknak egy évig kötelező lesz az etika, a nyolcosztályos gimnáziumokban pedig „ajánlott” a latin nyelv és a latin örökségünk nevű tárgy oktatása, miközben – hacsak az iskolák nem erre fordítják szabad órakeretüket – az alsó tagozaton egyáltalán nem lesz idegennyelv-oktatás és informatika, felső tagozaton pedig kevesebb idő jut a természettudományos tárgyakra, s a tervek szerint a szakiskolások sem tanulnának informatikát.
"
És az egyik legfontosabb a történelem mellyel könnyen lehet az emberek ideológiáját befolyásolni:
"Más a helyzet a történelemmel. A Történelemtanárok Egylete szerint – hiába kifogásolták ezt többször is – a Horthy-korszak egyértelműen pozitív színt kap a tantervben, miközben a szabadságjogok és a szociális kérdések alig-alig jelennek meg. A hatosztályos gimnáziumok anyagában az általános választójog is csak egyszer bukkan fel – ott is azt kiemelve, hogy kiterjesztése több országban „a szociális demagógia felerősödésével” és azon keresztül „a szélsőséges elemek hatalomra kerülésével” járt. Miklósi László, a szervezet elnöke szerint a tanterv kidolgozói a tervezetek megjelenése után több szakmai pontatlanságot kijavítottak, új események és fogalmak kerültek a végleges anyagba, de az „ideológiailag továbbra is egyoldalú, a konkrét témakörök céljaiként szinte kizárólag a nemzeti öntudatra és a hazafiasságra nevelés jelenik meg”."
Sok diák már azért se érdekeli a történelem, mert egy általános iskolás nem vágyik arra, hogy ő szerencsétlen bűnös nép tagja, aki minden harcban kudarcot vallott. Még akkor is rosszul kell érezned magad, mikor túlerő ellenére képesek voltak győzni elődeid ...
Én felnőtt fejjel kezdtem olvasni a magyar történelemről és azt gondolom, hogy nem csak keserű piruláról kellene tanulni. mert pl.: honfoglalás esetében, miért csak 2 vesztes csatát tanítják? miért nem emelik ki, azt hogy a kárpát-medence lakossága bizony teljesen befogadta sőt támogatta a magyarokat. Különben is nevetséges az az állítás, hogy 100-300 ezer vándor, képes volt a gazdagon lakott Kárpát-medencét belakni elfoglalni (harcok nélkül), ezek után képes volt, egész Európában sikeres hadjáratokat véghez vinni ...
Biztos, hogy baj van a mai magyar oktatással...
A történelem az élet tanítómestere - mondja régi mondás.
De nem ám az, amit az iskolában tanítanak!
Az csupán hazugságokkal teli, elferdített, összefüggéstelen, agymosó, ostoba magolás és semmi több!
Általános iskolában nem is szabadna egyáltalán tanítani, mert ennyi idő gyerek még totál nem képes az összefüggéseket meglátni.
Ennek ellenére tanítják általánosban is, és újból középiskolában is. Ebből is látszik, hogy semmi másról nem szól, mint az aktuális hatalom érdekeinek megfelelő agymosásról.
"3. Ezt úgy értettem, hogy kevesebb idegennyelvi órával és több magyar nyelvtannal biztosan sokat lehetne javítani a gyerekek helyesírásán és nyelvhasználatán. Nagyon sokan azért nem tanulták meg rendesen a nyelvtani szabályokat, mert nem volt ideje az alsós tanítóiknak."
A megoldás, hogy beraknak akkor még 1 magyar órát, de nem az idegennyelv rovására. HA meg tudták csinálni a heti 5 testnevelést, akkor az az 1 magyar nem sok.
ma 13:50
Igen megszoktuk a fideszesektől, hogy mindenről más tehet nem a kormány. De miért nem beszéltél a nagy hülyeségekről? AZ idegennyelv, a természettudomány és informatika oktatás csökkentéséről?
És ezzel pont szembemegy:
Nagyon jól teszi a kormány, hogy természettudományos, mérnöki és orvosi szakokat szándékozik támogatni!
A másik, hogy nagy hülyeség amit mondtál. Az eredeti elképzelésükben itt is jelentősen csökkentették volna a keretszámokat.
"Tessék az ElQro-t szidni, hogy miért vette fel az IMF kölcsönt, amikor totál semmi szükség nem volt rá: "
Ás ez egy fontos dolog amit a fideszesek nem képesek látni. MOST IS VESZÜNK FEL HITELT!!!
Csak magasabb kamatra mint azt az IMF hitel lett volna, ellenben nem várnak el semmit.
"Mi a bajotok most Viktorral? Ami most itt megy a felsőoktatás körül, az semmi más, mint szocilibsi zavarkeltés és szarkeverés!"
ÉS az ilyen hülyeségekkel hagyjál már. Egyedül a kormány és annak támogatói szerint jó. SENKI MÁS SZERINT NEM. AZért nem lehet valami összefüggés közte? Még a hozzáértő emberek szerint is hülyeség.
Ajánlom neked ezt a vitát:
http://www.gyakorikerdesek.hu/politika__magyar-politika__389..
Van aki probléma gyökerét kutatja és van aki tűnteket enyhíti ...
jó lenne megtudni, hogy amiket elvesznek órákat, mit raknak be helyette pl... nálunk volt olyan "matekóra", ahol excel-t tanultuk meghasználni ... Ha ilyen változások lesznek, akkor feleslegesen aggódunk ..
ma 14:56
Nem neked ment.
ma 14:56
Kérdés, hogy mi köze van a kettőnek egymáshoz? Hogy kerülnek a matekos órák informatika terembe? Ennyi erővel a történelmet és az irodalmat is össze lehetne kötni. De nem sok értelme van az informatika és az idegen nyelv elvételének.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!