Mit gondoltok az új kerettantervekről? Tényleg olyan mintha hátrafelé haladnának.
Szerintem kész vicc. A fontos dolgokat teljesen háttérbe szorítják. Persze a kritikákra a tárca válasza, hogy politikai támadás. Miért nem lepődtem meg.
"Ideológiailag egyoldalú történelemoktatás, az olvasástól inkább elriasztó irodalomtanítás, sok nemzeti öntudatra nevelés és erkölcstan, kevés informatika, természettudomány és használható nyelvi ismeret fémjelzi az egységesített tantárgyi kerettanterveket.
Mintha hátrafelé haladnánk – jellemezte a HVG-nek több pedagógus a minap nyilvánosságra hozott kerettanterveket, amelyek alapján néhány éven belül az ország összes általános iskolájában több időt töltenek majd a diákok erkölcstan-, mint biológia- vagy földrajzórákon. A középiskolásoknak egy évig kötelező lesz az etika, a nyolcosztályos gimnáziumokban pedig „ajánlott” a latin nyelv és a latin örökségünk nevű tárgy oktatása, miközben – hacsak az iskolák nem erre fordítják szabad órakeretüket – az alsó tagozaton egyáltalán nem lesz idegennyelv-oktatás és informatika, felső tagozaton pedig kevesebb idő jut a természettudományos tárgyakra, s a tervek szerint a szakiskolások sem tanulnának informatikát.
"
És az egyik legfontosabb a történelem mellyel könnyen lehet az emberek ideológiáját befolyásolni:
"Más a helyzet a történelemmel. A Történelemtanárok Egylete szerint – hiába kifogásolták ezt többször is – a Horthy-korszak egyértelműen pozitív színt kap a tantervben, miközben a szabadságjogok és a szociális kérdések alig-alig jelennek meg. A hatosztályos gimnáziumok anyagában az általános választójog is csak egyszer bukkan fel – ott is azt kiemelve, hogy kiterjesztése több országban „a szociális demagógia felerősödésével” és azon keresztül „a szélsőséges elemek hatalomra kerülésével” járt. Miklósi László, a szervezet elnöke szerint a tanterv kidolgozói a tervezetek megjelenése után több szakmai pontatlanságot kijavítottak, új események és fogalmak kerültek a végleges anyagba, de az „ideológiailag továbbra is egyoldalú, a konkrét témakörök céljaiként szinte kizárólag a nemzeti öntudatra és a hazafiasságra nevelés jelenik meg”."
Szerintem az egész egy katasztrófa.
A magyar oktatás utoljára 1944 előtt volt csak jó , utána jött Szálasi meg a kommunista diktátorok és az oktatás egyre épült le.Most meg még ennél lejjebb is épül.
Abban az egyben értek egyet hogy Horthy rehabilitálva lett.
Viszont Horthy ha még élne rendesen felpofozná a Viktort hogy mit művel ezzel az országgal.
Valamivel egyetértek, valamivel kevésbé.
1. Az, hogy 1 évig kötelező az erkölcstan/hittan, nem olyan rossz. Bár szerintem az erkölcsöt nem középiskolában, hanem már kisgyerekkortól kezdve kell belé nevelni a gyerekekbe. Én általános iskola alsó tagozatába raknék helyette valami illemtanszerű tantárgyat. Középiskolában már késő; aki normális, annak nincs szüksége rá, aki elkorcsosult, mert nem nevelték gyerekkorában, annak meg már ilyenkor mindegy.
2. Informatika csökkentésével egyáltalán nem értek egyet. Ha nem is programozást, weblapszerkesztést, szoftverek használatát stb., de minimum biztonságos internethasználatot már egész kicsi korban (mondjuk alsó tagozatban) tanítani kellene a mai világban. Gondoljunk csak a számtalan meggondolatlan kamaszra, akik amiatt járnak pórul, mert tájékozatlanok és nem tudják, milyen veszélyeket rejt az internet, ha meggondolatlanul használják.
3. Az alsó tagozatos idegennyelv-oktatás megszűntetésével egyet is értek meg nem is. Tény, hogy a mai gyerekek még magyarul se tanulnak meg tisztességesen (lásd akármelyik fórumon/közösségi oldalon a fiatalok förtelmes helyesírása és fogalmzása), és először inkább ezzel kell foglalkozni, mint az idegen nyelvekkel, viszont manapság akinek nincs használható nyelvtudása, az nehezen fog boldogulni az életben. A nyelvet pedig annál hatékonyabban lehet megtanulni, minél fiatalabb korban kezdi el az ember.
Ennek a lépésnek az lesz az eredménye, hogy nagyon meg fog nőni a különböző nyelviskolák és tanfolyamok iránt az érdeklődés. Ez végül is annyira nem rossz, mert legalább lesz egy pár munkahely tanároknak, viszont csak a gazdagok engedhetik meg maguknak, hogy a gyerekeiket nyelvtanfolyamra küldjék, az átlag mai magyar bérekből a szülők nem tudják kifizetni a tanfolyamokat, kénytelenek arra hagyatkozni, amit a gyerek az iskolában tanul. Így a szegényebb rétegek még jobban elbutulnak.
5!
1. Majd én eldöntöm, hogy mire nevelem a gyerekem, köszi. A hittant pedig én rossz viccnek írtam az előző hozzászólásomban, nem gondoltam, hogy bárki komolyan veszi! A vallás magánügy, mégis milyen módon szeretnéd uniformalizáltan oktatni a zsidónak, a katolikusnak, a reformátusnak, stb. a hittant? Mi van az ateistákkal? Tényleg azt hiszed, hogy erkölcsoktatástól a gyermekek erkölcsös felnőttekké válnak? Nekem volt egy évig filozófiaoktatás gimnáziumban, senki nem vette komolyan a tanárok közül, maga a "filozófiatanár" se. Ha ugyanilyen dagályos, a kritikai gondolkodást kizáró módon, egyoldalú, idealista és ideológiailag meghatározott módon fog történni az "erkölcsoktatás," mint a történelem, mégis mi értelme? Innen két lépés, hogy bíróságok dönthessenek az emberek politikai beállítottságának helyességéről. Azért nem írok egyet, mert azért az még odébb van, de ebbe az irányba haladunk.
2. Ebben teljesen nem értünk egyet. A gyerekeket ilyen korban igenis kreatív dolgokkal kellene foglalkoztatni, és ha lehet minél többel és többféleképpen. A biztonságos internethasználattal kapcsolatos ötleted viszont szerintem nagyon jó.
3. Az utolsó mondatodban leírtad a lényeget. Annak hogy magyarul hogyan tudnak, semmi köze ahhoz, hogy milyen korban kezdenek angolul vagy németül tanulni.
A nyelvtanfolyamok borzalmasak, ha öt fő fölé emelkedik a résztvevők száma. A nyelvoktatás magánszektorba való eltolása pedig nem épp a megfelelő fogás egy KÖZoktatási programban. Azzal kéne foglalkozni, hogy legyen elég nyelvtanár ahhoz, hogy 15 főnél nagyobb csoportokban ne kelljen nyelvet tanulnia a gyermekeknek az iskolában.
ma 12:45
Egyedül a 3.-al nem értek egyet. Kimutatták, hogy ha minél korábban kezdjük el az idegen nyelv oktatást annál jobb eséllyel fogja megtanulni. Én személy szerint már óvodában elkezdem a gyerekeimnek az idegen nyelv oktatást.
Én még beraknék valami olyat ami elmagyarázza és MEGÉRTETI a gyerekekkel, hogy miért is fontos a tanulás.
Az 5. vagyok. Nem olvastam el mások kommentjeit, a feltett kérdésre válaszoltam.
1. Ha jól tudom, erkölcstan VAGY hittan lesz kötelező. Aki ateista, az az erkölcstant választja nyilván, mert minek neki hittan. Abban szó sincs semmilyen vallásos dologról, csak az alapvető, normális emberi viselkedésről, amit mindenkinek ismernie kellene. Ez nem politika, se nem vallás kérdése.
2. Annak én se sok értelmét látom, hogy egy 6-10 éves gyerek pl. irodai szoftvereket tanuljon kezelni, de a mai világban, akár tetszik, akár nem, egyre fontosabb a számítógépek ismerete. Lehet ezt is kreatívan oktatni kicsiknek, a pedagógus dolga, hogy minél érdekesebb óraterveket állítson össze. Mi még 5. osztálytól tanultunk informatikát, de ez jó 15 éve volt, manapság én minimum 1 évig heti 1 órát biztosan szánék rá alsó tagozatban is.
3. Ezt úgy értettem, hogy kevesebb idegennyelvi órával és több magyar nyelvtannal biztosan sokat lehetne javítani a gyerekek helyesírásán és nyelvhasználatán. Nagyon sokan azért nem tanulták meg rendesen a nyelvtani szabályokat, mert nem volt ideje az alsós tanítóiknak.
Tanfolyamokról meg annyit, hogy rengeteg munkanélküli pedagógus van, köztük rengeteg nyelvtanár. Nem ezzel van a probléma, hanem hogy nincs, aki megfizesse őket. Az iskolák az anyagi helyzetükből kifolyólag nem tudnak több pedagógust alkalmazni, sőt akiket felvettek, azokat is folyamatosan rugdossák kifele, mert egyszerűen nincs pénz kifizetni őket. Ha nem elfele vonná a kormány a pénzt az oktatástól, hanem inkább jobban támogatná az iskolákat, akkor lenne elég tanár és nem lenne probléma a csoportlétszámokkal sem.
A szoclibek - régi szokásukhoz szerint - mostanában nagyon keverik a fagyit. Ködösítenek, rémhíreket terjesztenek, pánikot keltenek, áltüntetést szerveznek, csak azért mert nem tudják elviselni, hogy a történelem szemét dombjára kerültek és kiestek a hatalomból.
Viktorba akkor is bele rúgnak, ha éppen jót csinál.
Sőt még azt is megérhetik, hogy lesz kormány, amit az ország ellen elkövetett bűneikért felelősségre vonja őket.
Mellesleg a magyarországi szoclibeknek az égvilágon semmi közük a valódi liberális / és szocialista eszmékhez, csakis azok kiforgatásához és a vele való visszaéléshez.
A "röghöz kötés" meg nem olyan veszélyes, mert a következőket kell vállalnod vele:
- az egyetemet a képzési idő maximum 1,5- szerese alatt elvégzed
- a diplomád megszerzése utáni 20 év során bármikor a 20 évből 10-te Magyarországon adót fizetve dolgozod le. Azaz egy 5 éves egyetem esetén 10 évet. Akár teheted úgy is, hogy a diploma megszerzése után rögtön ki mész 10 évre külföldre, és utána húzol le szintén 10-et Magyarországon.
A bölcsész/ sirodalmár/ büfés szakok esetében meg szerintem túl engedékeny a kormány, ha rajtam múlna, ilyenből csakis fizetőst képzést indítanék!
Sőt az általános- és középiskolákban az irodalomból kötelező tantárgy helyett csupán válaszhatót csinálnék!
Nagyon jól teszi a kormány, hogy természettudományos, mérnöki és orvosi szakokat szándékozik támogatni!
Persze most a sok naplopó és ingyenélő vérig van sértődve, mert vége az ingyen élésnek!
Ez egyébként is tarthatatlan egy helyzet volna, és különösen az most, az ország jelenlegi gazdasági helyzetében.
Tessék az ElQro-t szidni, hogy miért vette fel az IMF kölcsönt, amikor totál semmi szükség nem volt rá: ami most van az országban, azt ők idézték elő! - Amit ezek kérdeznek - nem hogy mondnak - azt sem szabad elhinni nekik!
És az sem állapot, hogy a szegény Magyarország képezzen ingyen gazdag külföldi államoknak szakembereket!
Az erkölcstanon meg eleinte én is kiakadtam, hogy mi ez, vissza a feudalizmusba?
De közben kezembe került a Mozaik kiadó Erkölcstan, emberismeret című könyve, és azt mondom, ez már igenis rá fér a fiatalokra.
Nem a defektes, prűd "erkölcs", hanem az emberismeret része!
Mégis mi lesz itt nélküle az országban?
Jelenleg a 13-15 évesek 35% dohányzik, 10 %-a meg vízi pipázik!
Nekem inkább olyan aggályaim vannak, hogy ki mindezt hitelt érdemlően tanítani? Mert olyan pedagógusnak nevezni nem szégyellt pszichopaták, akiknek az legnagyobb problémája, hogy "milyeneknek ezek a mai gyerekek", nem bírom velük idegileg: tökéletesen alkalmatlan erre a feladatra.
De valahol el kell kezdeni, és idővel remélem megfog tisztulni a pedagógustársadalom az oda szakmailag és pedagógiailag teljesen alkalmatlan kóklerektől!
Mi a bajotok most Viktorral? Ami most itt megy a felsőoktatás körül, az semmi más, mint szocilibsi zavarkeltés és szarkeverés!
Nyelvet tanulni viszont meg csak az angolt kell, de azt minél jobban!
Az összes többi nyelvet el kell felejteni, illetve csak második nyelvként tanítani.
Amit Hoffmann Rózsa az életkorral kapcsolatban rizsázik, az egyszerűen egy a dolognak túl nagy jelentőséget tulajdonító szimpla ostobaság!
Az angolon kívül mást csak az tanuljon pluszban, akinek valami egyéni cél miatt valóban szüksége van rá.
Különben majdnem hogy nem más, mint totális időpocsékolás!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!