Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Legyen kötelező hittan,...

Legyen kötelező hittan, erkölcs oktatás, vagy ne legyen?

Figyelt kérdés
Miért igen és miért nem?
2009. jún. 25. 22:16
1 2 3 4 5
 41/49 anonim ***** válasza:
44%

Ebben a formában nem!!!!

De ha lenne egy gyűjtő tárgy ahol a hit-ek , vallások, erkölcs, nemzeti értékek, felkészítés a nagy vállalkozosdira,(etika) alap szinten oktatható lenne pld a 8. ikban és csak 1 évig.

Igen igen igen ( fenyő)

2009. jún. 28. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/49 anonim ***** válasza:
76%

15:11 - 1 évig... te is baromi okos vagy, 1 év alatt nem lehet hatékonyan oktatni semmit, hatékonyság alatt pedig azt értem, hogy esetleg a gyerekekre jó hatással van egy ilyen tantárgy, mert talán nem lesz természetes 13 évesen szexuális életet kezdeni, és megverni a többi gyereket, ha időben kezdik az erkölcs oktatást, MÁR ALSÓ TAGOZATBAN

Figyelj, csak egy példa, én 2 évig tanultam németet középiskolában, és ugyanannyit tudok, mint előtte, pár szón kívül szinte semmit, kézzel-lábbal megértetem magam, pedig figyeltem, és igyekeztem... Ha már fontos az oktatásban a 2 nyelv, akkor korábban és több időt kell ráfordítani, ennyi kevés volt, ugyanígy kevés lenne 1 év erkölcstan, 8. osztályban meg már késő. Ja, igen, amikor én első osztályos voltam általános iskolában, az osztályfőnökünk megtanított minket, hogyan kell kezet fogni, csakúgy magától, nem volt benne a tanmenetben, szerintem nem volt korai.

2009. jún. 28. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/49 anonim ***** válasza:
61%

Engem inkább az gondolkodtat el, hogy miért éreznek zavart és ellenállást ezzel a kérdéssel kapcsolatban az emberek?

Ha egy gyerek pl. napközis, akkor 08.00-tól 16.00-17.00-ig rábízzuk a tanárokra, de mi is dolgozunk sokszor délután ha nem is napközis; és éjszaka, hétvégén is és a gyerekeink több időt töltenek másokkal mint velünk, de ha rájuk is bízzuk a gyerekeket az ébren töltött idejük kétharmadára, akkor se hassanak az erkölcseikre!

Most is hatnak rájuk nap mint nap! Ahhoz, hogy ne hassanak, robotoknak kéne lenniük!

Nem lehet, hogy az is a mai iskolákban az egyik baj, hogy a tanár az iskolai házirendet betartathatja, de egy alap erkölcsi morált nem oktathat és nem várhat el?

Mondjuk itt olvastam kivitelezhetetlen dolgokat is...

"Majd én megismertetem az általam fontosnak ítélt vallásokkal, amikor eljön az ideje"

Mikor jön el az ideje? Illetve hogyan történik mindez?

- Gyere fiam, már tizenhárom éves vagy, most megismertetlek a konfucianizmussal?

Akkor iskolába se járassuk egyáltalán, mert mi majd megismertetjük az általunk fontosnak tartott dolgokkal őket, amikor eljön az ideje!

Vagy az a baj, hogy az iskola valójában a fejekben már régen csak gyerekmegőrző arra az időre, amíg apu és anyu dolgozik és egy gyerekmegőrzőnek nem feladata és joga, hogy erkölcsi nevelést is adjon?

2009. jún. 29. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/49 anonim ***** válasza:
58%

Az előzőhöz még, hogy vallástan az elkelne állami iskolákban is!

A történelmi egyházak liturgiáival, szentjeivel, alapítóival és a kisebb újabb vallásokkal, a vallásosság pozitívumaival és negatívumaival - pl. bigottság, más vallások üldözése, stb. - való objektív megismertetés nem árthat!

2009. jún. 29. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/49 anonim ***** válasza:
66%

Utolsó (előtti) válaszhoz:


Nem vagyok vallásos, ezt leszögezem. De mivel nekünk középiskolában rendes óra keretében volt szó a különböző vallásokról (nem egyházi iskolába jártam, de a biblia kötelező olvasmány volt), így megmaradt bennem az, hogy ne ítélj el első blikkre semmit. Amikor tudomásomra jut, hogy egy ismerősöm belépett az ilyen-olyan vallást gyakorlók közé, akkor utánanézek, hogy mit takar az a vallás. Én ezt a felfogást szeretném átadni a gyerekemnek. Nyilván nem 13 éves korban kezdem el, mert egy 4-5 éves gyereket is már érdekel, hogy mi is van szenteste, húsvétkor stb.

Én úgy gondolom, hogy én részrehajlás nélkül fogom tudni neki tálalni a dolgokat, nagyobb korára meghagyva neki a választás szabadságát, viszont azt sem fogom megakadályozni, hogy egy hozzáértőbbhöz forduljon ha az én ismereteim nem elegendőek számára.

Ne keverjük már össze a vallást az egyes tantárgyakkal, mert nem arról van szó a vallás alatt, hogy a kivonást hasznosnak tartom, arra megtanítom, az összeadás meg hülyeség, arra nem. Igen, én is úgy gondolom, hogy a vallás "árnyoldalával" is meg kell ismertetni a gyereket, de szerinted ezt egy pap (mert gondolom egyházi személy tartaná az órákat) is megtenné? Mert szerintem nem.

2009. jún. 30. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/49 anonim ***** válasza:
18%

igazad van utolsó.

de tényleg, már leírtam fentebb, hogy semmi értelme nem lenne.

az egy dolog, hogy ráférne a diákokra az erkölcstan, de értsétek meg, hogy ha az iskolában kezdik el nekik tanítani kötelezően, még inkább nem fogja őket érdekelni, nem mennek be órára, vagy oda sem figyelnek. a hittannál ugyanez a helyzet. kapnák a szubjektív, sablon szövegeket a vallásokról/vallásról.

ezt tényleg mindenki maga döntse el, hogy miben hisz. nem kell befolyásolni a gyereket már általánosban.

a másik az, hogy ez is költséges lenne,ismét sok pénzt dobna ki az ország a semmiért.

2009. jún. 30. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/49 anonim ***** válasza:
39%

10:44 - Ha ugyanolyan tantárgy keretében lenne, mint jelenleg bármely tantárgy, akkor nem teheti meg a diák, hogy nem megy be, ugyanis jelenleg az oktatási szabályokban le van szögezve, hogy a tanár még ki se küldheti óráról a diákot, akkor se, ha rendetlen. Tehát ez, hogy nem megy be, kivitelezhetetlen. Anyukám pedagógus, tehát innen az infó.


Előtted írónak annyit, hogy jelenleg nem tudom, miképp képzelik el ennek az oktatását, DE azt tudom, hogy vannak olyan hitoktatók és papok, akik nyitottan állnak a témához (a fiataltól a 70 éven túli korosztályig), személyesen ismerek ilyeneket, nem egyet, és tudod, egyedül a sokak számára (szerintem nem véletlenül) szektának tekintett jehova tanúi az egyik, akik egyáltalán nem nyitottak, és minden mást rossznak tartanak, még a tudományt is megkérdőjelezik, keresztények körében ilyenek már nincsenek, vagy ha vannak, akkor vagy eldugott kis bigott falvakban, vagy túl sok hatalommal felruházva (az ilyeneket persze nem tartom oda valónak). De akiket én ismerek, ők nem elfogultak. Akiket én ismerek, ők szervezői és aktív résztvevői az ökumenikus rendezvényeknek, amik mindenkit tárt kapukkal fogadnak.

Sajnos a baj ezzel az (amitől te is tartasz), hogy az oktatókat nem igazán szűrik rátermettség szempontjából. És ezt aláírom. Anyu mai napig meséli, hogy tőle anno megkérdezték, miért választotta ezt a pályát, hogy neki ez hivatás vagy munka, és ő azt válaszolta, hogy hivatás, és ez mai napig így is van, látszik, hogy ő hivatásból pedagógus, lelkiismeretes, és tényleg megtesz mindent a gyerekekért (a szülők sajnos nem mindig partnerek), szeretik, visszajárnak hozzá, messziről köszönnek neki az utcán, versenyeket nyernek a diákjai, és még sorolhatnám. Ha ma is szűrnék, ki kerülhet oda, és nem vennének fel akárkit, ha komolyabban vennék az alkalmassági vizsgát, és ha a hit-erkölcs oktatásban is szűrnék, hogy valóban, bigottak ne kerülhessenek oda (őket én se tartom hasznosnak, pedig én hívő vagyok, és keresztény), akkor talán kevesebb lenne az ellenszenv.

Emlékszem egy hitoktatómra, apáca, már elmúlt 90 éves, és nem látszik rajta, ő 1-2. osztályban tanított engem, és akkor még sokan jártunk, az ő hittan óráit szerettük gyerekként, mesélt, diavetítések voltak, báboztunk, eljátszottuk a bibliai jeleneteket, értett a gyerekek nyelvén. Rendszerváltás után ment vissza az apácarendhez, mert előtte nem lehetett, addig tanított. És aki nála akkor hittant tanult, azokban meg is maradt, és jó hatással volt mindenkire, tudtuk, mit szabad, mit nem, voltak csibész gyerekek akkor is, de közveszélyesek, mint manapság, olyanok nem voltak köztünk.

Később egy olyan hitoktatóm lett, aki egyetemi tanár (és nem hitet oktat, hanem többek között matekot), ő se bigott módon oktatott minket a hitre, tudományos dolgokról is beszélgettünk, családról, gyerekvállalásról, mindenről, és az a közösség ma is együtt van, akikkel akkor hittanra jártam, több, mint 10 év telt el, és segítjük egymást, és még az se érdekel senkit, hogy kinek mi a politikai beállítottsága, vagy mik az elképzelései hitről, nem zárunk ki senkit, csak mert más vallású, vagy mert semmilyen, az erőszakos térítést viszont elutasítjuk.


Jó volna a gyerekek számára az erkölcstan és a hit ismerete, legalább tájékozottság szintjén, hogy ha el is utasítja, legalább ne vakon utasítsa el, csak mert trendi a hívőkön gúnyolódni, közben meg azt se tudja, miről van szó, vagy hogy milyen emberek valójában (aki gúnyolja a keresztényeket, az többek között Böjte Csabát is gúnyolja, aki ezt egyáltalán nem érdemli meg).

Jó volna, ha a szülő partner lenne az oktatásban-nevelésben, és nem jelentgetné fel minden apróságért az iskolákat, amikor az ő gyereke az, aki miatt nem lehet oktatni, mert veszélyes.

És jó volna, ha szűrnék a leendő pedagógusokat, és akárkit nem vennének föl, mert jó pedagógus csak abból lesz, akinek ez hivatása, mert ő akkor is jól végzi a dolgát, ha a fizetése a béka feneke alatt van (mint manapság), de nem kéne őket ezzel kihasználni, jó volna tisztességesen megfizetni ezt a pályát, és akkor talán a tehetősebb hivatásosak nem nyitnának magániskolákat-ovikat, amiket nem tud akárki megfizetni, és jutna az állami intézményekbe is megfelelő számú hivatástudattal rendelkező igazi pedagógus.


Szóval összetett a kérdés, de a most felnövő generáció nagyon sokat megenged magának, amin sokan felháborodnak, joggal. És néha elgondolkodom, hogy akik ezt a sok liberális marhaságot kitalálták és bevezették az oktatásba, őket kéne odaállítani tanítani, és megkóstoltatni velük, mit is jelent ez az egész.

2009. jún. 30. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/49 anonim ***** válasza:
95%

Erkölcs és illemtan igen, mert ugyan ez a szülő dolga, dolgoztam iskolában, és sok gyerek van, akinek a szülője hírből sem hallott az illemről. Akkor a gyerek honnan tudja, hogy ebédnél nem nyúlkálunk a másik tányérjába?


A hittan ne. A hit magánügy.

2012. dec. 4. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/49 anonim ***** válasza:

Inkább valami hasznosat kellene tanítani magasabb óraszámban.

Pl Állampolgári ismeretek,jog.Stb


Nem ilyen baromságokat.

A jog előtt mindenki egyenlő.

Az erkölcs meg elég elvont kifejezés.

Mi az h erkölcs?Ez a világ erkölcsös?Az,hogy a gazdagok rabszolgának használják a szegényeket az erkölcsös?

Ne akarjanak már az erkölcsről tanítani semmit,mert azt minden embernek magának kell éreznie,hogy számára mit jelent ezt a fogalom.Ne egy tanár szubjektív véleményét tanítsa,vagy mossa a gyerekek agyát.

Vallás meg no comment.

2014. máj. 26. 03:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!