Mit szólnátok hozzá, hogyha az állam leállítaná az egész országban a tömegközlekedést (ami már úgyis ritka szar, különösen vidéken) és az így összegyűlt pénzből elérné, hogy mindenkinek legyen autója és olcsóbb legyen az üzemanyag?
Aki nem tud vezetni mert pl. vak vagy gyerek annak meg lennének taxik amik olcsók lennének, mert az állam dotációt adna rájuk.
Megoldható ez szerintetek?
Ez van most is,
várj!!
Elmagyarázom:
Mivel marhaság lenne hogy mindenkinek lenne egy külön autója, vagy taxit hívna hogy menjen a suliba, a munkába vagy akárhova. Nem is beszélve arrol hogy marha drága lenne.. A vége az lenne hogy csoportonként, vennének 5 autó helyett egy autót, és mindenki azzal menne, és mindenkit külön elvinnének oda ahova kell.. De ez nem müködne, mert ha az egyik túlórázik, a másik meg korábban végzik, várnia kellene míg a kocsog az autóval végzik. Addig nem tud csinálni semmit.
Szóval bevezetnék hogy egy pali a faluból, vagy környékröl, vezethet egy buszt, és ezzel közlekednének.
Ès utána jönnének a villamosok satöbbi.
Szóval magyarul beszélve, a te ötleted volt a kezdet, és mivel így sokkal olcsob, gazdaságosabb, és egyszerübb, úgy lett mint ma, hogy van 4-es metro, van villamos, és busz, és még ráadásul taxi is..
Baromi értelmes, mondhatom. Decemberben egyszer végigsétáltam a Népligettől a Nagyvárad térig. Azon a vonalon nincs busz, csak metró. Konkrétan fulladtam. Igaz, mellettem dugóban álltak az autók és ontották a füstöt.
Inkább tiltsák ki az autókat a belvárosból és közlekedjen mindenki bkv-vel. (nem kell áruszállítókkal érvelni, természetesen akinek valóban fontos, az beviheti az autóját).
"Az így is sűrű városba még több autót logika egyes"
Ott már a népességet kell ritkítani. Nem azért van sok autó mert kevesen élnek ott.
Tömegközlekedésre szükség van.
Nagykörúton reggelente sokszor néztem, ahogy a tömött Combino előzi a dugóban álló autókat.
Az autókban az esetek kétharmadában 1 ember ült. Villamoshosszra vetítve 4 sávon 30-40 ember terpeszt a kocsijában. Tehát a két villamosvágánynak húszszor akkora az áteresztő képessége, mint a közútnak mellette.
Az hogy a BKV-busz okádja a füstöt nem érv, mert emberre leosztva még mindig kevesebb, mint a személyautó. És kiváltható trolival, villamossal.
Másfelől az egyéni közlekedésnek súlyos városépítészeti tényezői is vannak, gettósodás a főutak mentén, városok elértéktelenedése, stb. Az emberek szívesebben élnek egy olyan városban amit az emberekre terveztek, mint amit autókra. És előbbiben van idegenforgalom is.
Hogy az amerikai közlekedés egy zsákutca már abban is megnyilvául, hogy a városokban a forgalom elvezetésére (sugárutak, autópályák, csomópontok) több terület kell, mint amennyit maguk a városi épületek foglalnak. Amiatt tartható csak fent az egész, hogy olcsó benzinre épül a gazdaságuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!