Miért kell 100 milliárddal a BKV-t támogatnia a kormány?
Valamiből ki kell fizetni a végkielégítéseket.
Egyébként is túl olcsó a jegy és a bérlet.
Kedves kérdező, képzeld a 4-es metró helyén jelenleg egy percenként közlekedő buszjárat közlekedik, és minden egyes buszon egy kisebb falu lakossága utazik. Tényleg nincs szükség a 4-es metróra... a mai formájában, ha viszont továbbépítik akkor mondhatni tökéletes lesz.
Más. Ha Budapest közlekedése leállna, az egész ország, de legalábbis nagy része megérezné. Ha Mucsaröcsögébe egy nap nem jutna el a sárgabusz, akkor Mari nénin kívűl nem sok embert érintene.
Megint más. A budapestiek nagy része nem 100 métert utazik. Had említsem meg, hogy egy közel kétmilliós városról beszélünk, aminek a mérete is sokszorosa az országos átlagnak. Fel lehet fogni, hogy egy dolgozó reggelente akár egy órát is utazhat egyik kerületből a másikba?
Az adózásról pedig annyit, hogy a fővárosiak fizetik az országban a legtöbb adót.
"Még hogy Pest tartja el vidéket? Jó vicc..."
A budapesti bevételek nagy része vidékre folyik, ez tény. Tarlós épp azon dolgozik, hogy több maradjon a városban.
És hogy ne mondja senki, hogy a levegőbe beszélek, ezt találtam:
A statisztikákat mindig kételkedve fogadom. Legtöbbjük manipulált.
De tegyük fel,hogy igaz az,hogy Pesten folyik be a legtöbb adó. Csakhogy azt rá is költik a pestiekre. Nekik nem lehet gyalogolni 100 m-et sem. Nekik kellenek színházak,uszodák,utcabálok,sportcsarnokok,modern kórházak stb. Vidéken ezekből legfeljebb a nagyvárosokban van mutatóban.
Arról már nem is érdemesd beszélni,hogy Pesten a kereseetek is sokkal magasabbak,mint vidéken.
Budapest egy vízfej az országon.
Az a legnagyobb gond, hogy az emberek nem a lakóhelyükhöz legközelebb kapnak munkát.
Tegyük fel, hogy Marika a város K-i részén lakik, de a város NY-i részén dolgozik bolti eladóként. Jolika viszont a város NY-i részén lakik, de a K-i részén dolgozik ugyanúgy bolti eladóként. Ha megcserélnék a munkahelyüket mindenki jól járna: nem lenne dugó a városban, nem lenne szmog, nem lenne környezetszennyezés, nem lennének annyira tömve a buszok -> többen választanák a tömegközlekedést, az embereknek nem kéne órákat utazniuk azért, hogy beérejnek a munkahelyükre, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!