Mi a véleményetek az új oktatási rendszerről amit javasolnak?
Attól függ, mit takar a társadalmi munka, ámbár van egy olyan előérzetem, hogy ha csak nálunk akarják ezt bevezetni, ott vmi aljas indok áll a háttérben.
Azt akarják, hogy ennél birkább legyen a magyar?!
Így se képesek normálisan életképes embereket nevelni ebben az oktatási rendszerben, ezen nem segít 100 év előzetes társadalmi munka se...
Kényszermunkától mi jót várnak? Tehát az addig elvben szépen néz ki, hogy választ a diák, de gyakorlatban oda mehetne, ahol van hely, meg ahol szenvednek a "zöldfülűvel"
A természetudománnyal igencsak egyetértek. Egyrészt, mert én is természettudományos végzettésgű vagyok, és TRAGÉDIA ami az emberek tudása ilyen téren. Gyakorlatilag aki nem termésszetudományt tanul, az tudományos analfabéta. Annyiban módosítanám viszotn a tananyagot, hoyg használható tudást kapjanak, mert pl sokkal fonotsabb a szív működést és annak rendelleensségeit ismerni, mint betéve tudni a részeit latinul-magyarul.
Másrészt tetszik-nem tetszik egy országot a tudósok visznek előre. Bölcsész eddig még nem nagyon talált fel semmi korszakalkotót...
"Egyrészt, mert én is természettudományos végzettésgű vagyok, és TRAGÉDIA ami az emberek tudása ilyen téren."
Valamennyire én is jónak látnám, de akkor csökkentsék a többi tantárgyból megtanulandó anyagot.
Azért fontosabb a biológia mint a magyar irodalom. Melyik a fontosabb, hogy tud mi történik benned vagy tudd, hogy Petőfi vagy Arany merre élt mit csinált és tudni a műveinek elemzését.
- 3 nyelv: az iskola számára gyakran megoldhatatlan, a gyerek számára megtanulhatatlan. Azt a két nyelvet tanítanák inkább rendesen, mert azokkal is baj van, egy 3. nyelv csak rontana a helyzeten
- hogy az iskolák egyéni felvételit is kiírhatnak nagyon jó, Hiller egyik baromsága volt, hogy nem.
- 6 érettségi: sok. Én teljesen reálos beállítottságú vagyok, és preferálom, hogy erősítsék a reálképzést, de ez nem fog szerintem sokat segíteni. A gyerekek eddig sem azért nem kedvelték a természettudományos tárgyakat, mert nem voltak érettségi tárgyak, hanem mert nem érdekelte őket, ami sokszor azért is lehetett, mert rosszul tanították őket, nincs elég kísérlet, stb.
Most ez nem javul semmit, szóval ettől nem fognak jobban viszonyulni a természettudományokhoz, csak majd szívnak egy jót az érettségin. Amennyire a matek egy alap és univerzális gondolkodást követel meg és tanít, így jogos elvárás még a leendő bölcsészektől is, addig a már "alkalmazott" természettudományos tárgyak már kimondottan érdeklődés kérdése.
- tanárképzés osztatlanná tétele jó.
- minősítő bizottságok: joggal akadtak ki ezen a tanárok, abszurd és minden, csak nem objektív, hogy egy 3 fős bizottság dönt a tanár előremeneteléről.
Az USA-ban és Angliában is van ilyen szociális munka. Ők pedig minden, csak nem kommunista országok. Nem tudom, hogy fizetést kapnak-e. Ha benne lesz, hogy szakiskolában ez lehet szakmai gyakorlat is, akkor rendben lenne ez a "munka", ami ahogy nézem elég büdös (nem baj, magyarok vagyunk, ez itt szinte természetes (ING!)).
Természettudományos tantárgy érettségi rendben van, hülyébb nem lesz tőle senki. 3 nyelv viszont szenvedés lesz annak, akinek nincs hozzá érzéke, az 1 emelt óraszámú+1 normál óraszámú is megtenné.
Ahogy nézem, lehet, hogy a gimnáziumtól való elrettentés a cél a szakiskolák (szakmát adó iskolák) felé, ugyanis a (jó) szakemberekből állítólag hiány van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!