Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Az európai autógyártás a...

Az európai autógyártás a kínaiak miatt van válságos helyzetben?

Figyelt kérdés

Szerintem, azaz oka,hogy a kínaiak megtanultak autót gyártani.


Régebben a Volkswagen, amerikai gyártók arany tojást tojó tyúknak tartották Kínát.Akinek volt pénze az nem vett kínai gyártású autót, mert annyira rosszak voltak.


Jó pár éve, az is elképzelhetetlen volt,hogy egy kínai autó megfeleljen a szigorú EU-s előírásoknak és értékesíthető legyen az EU-ban.

Ezek szerint, már megfelelnek, a belső égésűek is.Törésteszt, emisszió..stb


dec. 1. 13:50
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
93%
Már évekkel a kínai autók Európába érkezése előtt is bajban voltak. Lehet szidni az EU-t, lehet szidni a cégek vezetését, lehet szidni a túl erős szakszervezeteket, meg munkavállalói jogokat, de valószínűleg ezek kombinációja az oka, hogy az európai gazdaság évtizedek óta leszakadásban van Amerikától, és mostmár Kínától is. És nem csak az autóiparban, ez csak az újabb szög a koporsógban, a technológiai szektor a 2000-es évek óta haldoklik, és ha valami drasztikus nem változik az egész kontinens úgy fog járni, ahogy a NOKIA. És sajnos nem úgy tűnik, hogy változni fog bármi.
dec. 1. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
100%

" most már kíváncsi vagyok, hogy melyik eu-s szabály hozta hátrányba az európai gyártókat másokkal szemben."


Te nem ugyanezen a kontinensen élsz vagy átaludtad az elmúlt 15 évet?


Az első ami jelentős és teljesen értelmetlen drágulást okozott az a kibocsátási normák ésszerűtlen és túlzott szabályozása. Amikor személyautóknál is bevezették az Euro 6-os normát akkor azt már csak AdBlue és SCR katalizátor segítségével lehetett hozni. Az AdBlue befecskendezőrendszer és az SCR önmagában 3-5000 euros anyagköltséget jelent az autóknál. Önmagában tök jó, hogy egy dízel lassan tisztább levegőt fúj ki, mint amit beszív de ezzel elindultak egy olyan úton, ami gazdaságilag fenntarthatatlan autókat eredményez. Fél Európa már az EURO3 óta levakolja az EGR szelepet, mert annak üzemben tartása olyan költségeket okoz 3-500 000 kilométeren, hogy az autó gazdasági totálkár lesz. Ki a rák fog megvenni egy olyan 6-8-10 000 euros használt VW-t animél ha becsokizik a környezetvédelmi rendszer akkor 5-6000 euros szervízszámla jár hozzá? Nyugodtan kikereskeheted hogyan változott az eu országokban a személyautók átlagéletkora az elmúlt 10 évben.


A következő lépés volt a széndioxid kibocsátás alapú vállalati adóztatás, ami szintén a tömegautókat gyártókat büntette. A nagy prémium márkák el tudják írni az adót a vételárban, ott ez nem probléma de a belépő kategóriájú autóknál amik az olcsóbb autók ott ez nem működik ezért a gyártóknak el kellett kezdeni faragni a CO2 kibocsátás flottaátlagát aminek eredménye lett a sok agyonbonyolított kis köbcentis feltöltött motor. Amíg egy szívó 1.3 vagy 1.6 gond nélkül elment 30 évet, addig sok szerencsét az Euro6-os 1.0 turbókhoz.


Ez a kettő már önmagában erős csapás volt az európai autógyártóknak, ugyanis az exportpiacaikon közel sincs akkora fizetőképes váráslóerő, ami meg tudná venni ezeket a korábban egyszerű és olcsó autókat. A totalcaron megtalálod a Golf5 tesztjét 2004-ből, a tesztautó ára 4 229 000Ft volt ami akkori árfolyamon 17600 euronak felelt meg( és ez nem az alapár volt). Ma egy új Golf alapára 8,5 milla, egy Life felszereltségűé ( ami épp a fapad felett van ) 11+ millió Ft ami mai árfolyamon 26 000 euro.


Ezen felül ott volt a közlekedésbiztonsági segédrendszerek kötelező előírása, amit bár jónak és szükségesnek (sőt elengedhetetlennek) tartok tovább tolta felfelé az árakat. Ma már kötelező alaptartozék a sávelhagyásjelző és ütközésre figyelmeztető rendszer, amik szintén milliós tételek, de ezeknek legalább értelme van.


És mindezeken felül jött a zöld átállás, ami átgondolatlan és logikátlan baromság. Előbb bevezették a hibridek támogatását, majd egyfajta előírás is lett a minimum mild-hibrid majd két éve rájöttek, hogy ez rossz és kitalálták, hogy duplájára emelik pl a plug-in hibridek kibocsátási értékeit mert senki nem töltögette az akkukat. Látogass el akármelyik gyártó honaplapjára és nézd meg mit kínálnak új autókat: ma már nincs olyan ami nem valamilyen hibrid ami általános áremelkedést jelent. Már a qrva Suzuki sem árul NEM hibrid autót, nem tudzs ilyet venni - leszámítva a brutál drága prémium autókat.


A legutolsó pont esett egybe a coviddal, a 2020-2021 modellévek voltak ahol először megérkezett a piacra az új norma kényszere és onnantól a gyártók (szinte) csak mild vagy plug in hibrideket dobtak forgalomba amikkel érkezett egy instant 8-10 000 euros drágulás.


Ezeken felül ott lebeg a 2035-ös dátum amikor majd nem lehet több új belsőégésű autót forgalomba helyezni. Az európai autóipar a belsőégésű motorok gyártásában világelső így hát mi ezt betiltjuk. Teljesen logikus. Ki gyárt elektromost? Hát aki nem tudott a belsőégésűek versenyében felzárkózni: Kína.


Ezek mind a saját hülyeségeink amikkel magunk alatt vágjuk a fát és kiszolgáltatjuk magunkat másoknak. Mondok erre egy tök jó példát: a nagy haszonjárműveknél baromi jó eredményeket értek el az Euro5 és az Euro6 esetében is.

A Scaniának sikerült anno olyan motort fejlesztenie, ami AdBlue adalék és SCR nélkül volt képes teljesíteni az Euro5-ös normát. Az üzemeltető vásárláskor megspórolta a milliós extra tételt valamint a teljes élettartam alatti AdBlue tankolást.

Ezután jött az Euro6 ahol az első generációban megtartották az EGR-t is és megkapták a motorok az AbBlue rendszert SCR katalizátorral. Pár év fejlesztés után rájöttek, hogy kényelmesen túlteljesítik a normát és ha kihagyják a jó öreg EGR-t akkor megnövelt AdBlue fogyasztás mellett simán hozható az Euro6-os norma.

A régebbi EGR-es motor AdBlue fogyasztása 0,6-0,7liter/100km volt, az új EGR nélkülié 1,8-2liter/100km miközben az Euro5 motoroké az ő esetükben 0 liter volt a teljes élettartam alatt. Miből készül az AdBlue? Orosz földgázból. Melyik új dízelben van AdBlue befecskendező rendszer? Évek óta az összesben. Gyakorlatilag mi saját magunknak előírtunk olyan dolgokat amivel kiépítettünk egy brutális függést az oroszok felé, holott erre senki nem kért minket. 15 éve az összes kamion, busz és néhány éve az újab személyautók köbméter számra tankolják a karbamidos taknyot, amivel anyagilag saját magunkat szopatjuk.


A közúti arufuvarozás földgáz függő lett,az SCRhez és akkumulátorokhoz ritkaföldfémek kellenek Kínából... az elmúlt 15 évben egy rakás függőséget építettünk ki önként és dalolva amikkel a saját sírunkat ássuk. 2021-ben amikor az oroszok a háborúra készülve elzárták a gázt, felverték a gázárat brutális drágulás és hiány lépett fel AdBlueból ami miatt egész Európában elszálltak a fuvarozási költségek és nem értettük miért kezdett el drágulni minden. Hát kisebb részben ezért. Mi lesz, ha épp Kína készül majd Tajvan ellen és úgy fogja puhítani Európát, hogy földfémek és akku nuku. Az hogy fog majd fájni :D


Az EU úgy kollektívan ezt a dolgot nagyon nagyon elbszta.

dec. 1. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
75%

Európában 2010 óta 4-8-szorosára növekedett az áram ára, ezt a rengeteg áramot elnyelő gyárak nehezen tudják kigazdálkodni. Vagy egyáltalán nem. Egy autógyárnak vannak állandó költségei, üzemeltetés (Áram, víz, gáz), bérek, alkatrész beszerzés. Ha az egyik brutálisan megemelkedik, akkor nem tudja tartani az előtte megszokott árakat.

Ráadásul bejött egy csomó új követelmény, a kötelező vezetés segítő rendszerek, azok kifejlesztése, megvalósítása, sorozatgyártása sem olcsó, azok is megdobják a büdzsét.

dec. 1. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 Gál Gábor 2024 ***** válasza:
0%

ma 15:23


de ezek hogyan hátrányok az eu-s cégeknek? a kínai autóra ugyanúgy vonatkozik a szabályozás, teljesen mindegy, hol gyártják az autót.

dec. 1. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
65%

"de ezek hogyan hátrányok az eu-s cégeknek?"

Úgy, hogy azt az iparágat nyírjuk ki amiben a legjobbak vagyunk. Ne feledd, a kínai autógyártás meg sem tudta közelíteni az EU-s kibocsátási normákat, nem véletlenül nem láttál egy új kínai autót sem az EU piacon, belsőégésű motorral nekik ez nem ment. Villannyal megy, a villanyt meg mi eröltetjük a saját kárunkra.


"a kínai autóra ugyanúgy vonatkozik a szabályozás, teljesen mindegy, hol gyártják az autót."

Persze, csak ameddig a BYD-t tolja a kínai állam pénzzel addig nálunk erre nincs lehetőség, igaz? Nem mintha kellene ilyet csinálnunk, de ők csinálnálják.

Az elektromos autózáshoz akku kell, villanymotor és egy elég primitív vezérlőelektronika. Az akku kínában készül, a villanymotor tekercselése Kínában készül ( mivel mi nem termelünk ki és dolgozunk fel annyi rezet amire szükség lenne ), tehát az új autók összetevőinek 2/3-as import, méghozzá pont Kínából.


A munkaerő piac sem ugyanaz, a BMW dingolfingeni gyárában a melósok nem annyit keresnek, mint a kínaiak az ottani gyártósoron...

dec. 1. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
69%

12: nagyon szép összefoglaló, grat hozzá!

hasznos dolog lesz elolvasni, de gálgáborkétezerhuszonnégy úgy se fogja megérteni.

dec. 1. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:

nem a kínaiak miatt van, hanem a túlbonyolítás miatt.

ha ez nem lenne akkor a kínaiak miatt max enyhén nehéz helyzetben lenne az európai autóipar, de megoldaná.

de ezekkel az intézkedésekkel lassan de biztosan saját magát nyírja ki.

dec. 1. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 Gál Gábor 2024 ***** válasza:
0%

ma 16:42


én úgy látom, hogy egyik esetben sem az EU-s szabályozás a probléma. ha a technológia a gond, az határozottan a cégek lemaradása. ha a kisebb költségek, az meg kína sara és nem az EU-s szabályozásé.

dec. 1. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
73%

"én úgy látom, hogy egyik esetben sem az EU-s szabályozás a probléma."


Akkor talán nyisd ki a szemed.

dec. 1. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
75%
gálgábor, az a baj hogy te általában sose látod mi a probléma.
dec. 1. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!