Az európai autógyártás a kínaiak miatt van válságos helyzetben?
Szerintem, azaz oka,hogy a kínaiak megtanultak autót gyártani.
Régebben a Volkswagen, amerikai gyártók arany tojást tojó tyúknak tartották Kínát.Akinek volt pénze az nem vett kínai gyártású autót, mert annyira rosszak voltak.
Jó pár éve, az is elképzelhetetlen volt,hogy egy kínai autó megfeleljen a szigorú EU-s előírásoknak és értékesíthető legyen az EU-ban.
Ezek szerint, már megfelelnek, a belső égésűek is.Törésteszt, emisszió..stb
Azért van válságban az autópiac, mert a covid óta lényegesen kevesebb autó fogy európai szinten.
Előtte 15 millió új autót adtak el évente, azóta 11-12 milliót.
Azért van válságban, mert a buta EU szabályozással elszabtunk sokmindent. A kretén kötelező akkusítás/hibridesítés laza 10-15 000 euroval tolta meg az új autók árait ami a kisméretű tömegautóknál instant 20-25% drágulást jelentett.
Az új szabályozás életbelépése pont a covid idejére tehető.
ma 14:02
konkrétan melyik szabályozás? mindig ezzel jöttök, most már kíváncsi vagyok, hogy melyik eu-s szabály hozta hátrányba az európai gyártókat másokkal szemben.
4.
Gondolom az Euro szabályozás. Amivel meg is bukott a Volkswagen.
Szerintem az autógyártók és a EU saját hülyesége miatt.
Drasztikusan megemlkedtek az alapanyag és energia árak mert nem kell az olcsó orosz nyersanyag.
Erőszakos átállás az elektromos autókra. Az elektromos autók piaci viszonyok között nem eladhatók. Ha nincs állami támogatás nem kell a kutyának se.
A covid után a gyártók kevesebb eladott autón akarták megkeresni ugyanazt a profitot mint covid előtt. Nem növelték a gyártást inkább árat emeletek.
A kínálati piac helyett kialakult egy drága keresleti piac. Várólisták az autókra. Sok vásárló erre mondott nemet.
A vásárlói igények figyelmen kívül hagyása. Drága pénzért beépítenek minden felesleges elektronikus lóf.szt az autóba amire sok ember nem tart igényt. Nekem nincs szükségem rá hogy beszélgessen velem az autó és heremasszírozós ülésben üljek. Nem akarok ilyenekért fizetni.
Erre jött még rá a kínai dömpingáru.
Egy egyszerű, apró kínai elektromos autó amit szívesen megvennék hogy bejárjak a munkahelyemre Kínában kb. 4 millió forint. Mire ide kerül az EU-ba ugyanazt az autót 8 millióért adják (adó, vám stb.)
A franciák vagy a németek egy hasonló autót 9 millióért tudják csak legyártani. Na ennyiért kenjék a hajukra. Se 8 se 9 millát nem adok érte.
Röviden ennyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!