Kellenek a biciklisávok Budapestre?
Kellhetnek,de inkább úgy, mint pl Münchenben.
Van a járda, ami térköves és mellette a bicikli út, ami nem nem térköves, hanem sima.
Én viszont személy szerint, nem szállnék ki az autóból.2 diplomám van, nem azért szereztem őket,hogy rosszul éljek, hanem azért,hogy jól.Ennek pedig szerves része,hogy nyáron hűtött, télen fűtött saját járművel közlekedek, kényelmesen ,komfortosan.
#11 De addig is le lehetne pakolni a csöveseket a járművekről. Tudom, ez meg "gónósz fasíszta" hozzáállás, amiről szó sem lehet a Karigeri-vezette szabad és demokratikus "Budapest köztársaságban".
Szóval a csövik maradnak, a járatokat néha ritkítják is, mert hát a BKK-vezér szerint a "vágóhídi pulykák" sem kérdezi senki, akkor az utasok se ugassanak. Aztán a nálam kevésbé környezettudatos külvárosi és agglomerációs emberek millióinak meg se fordul a fejében, hogy ne autóba üljenek minden reggel...
#10 ez így okosnak hangzik, de valójában a legmélyén csak ugyan az a duma, amit minden autóhoz nőtt fenekű ember szokott mondani: hogy majd akkor szállnak ki az autóból, ha ezercsilliárd euró beruházás megvalósul, metró megy minden bokorba, és minden utas mellé személyes testőrt állítanak.
Egyáltalán nem ötletszerűen jelöltek ki biciklisávokat, hanem végre egy egységes koncepció szerint hálózatot építenek a sziget-szerű "ahol épp volt hely" bicikliutak helyett. Több helyen is évtizedekkel ezelőtt épült, eddig totálisan kihasznál(hat)atlan kerékpárutakat kötöttek bele a hálózatba. Amióta eszemet tudom most először lehet Kispetről Újpestig eltekerni anélkül, hogy halálfélelmed lenne, vagy tizenkilométereket kéne kerülni.
14#
Pusztán igényesség kérdése.
Nem mindenki olyan igénytelen, hogy felszálljon egy koszos járműre és leüljön a megszáradt kétes eredetű pecsétes ülésre, szagolva a csöviket, vagy hallgatva a kisebbséget.
Persze, ha szegény az ember, nincs más opció.De, aki teheti elkerüli az ilyen helyzeteket és megy autóval.
Én jártam Dubajban, ott nagyon tetszett a tömegközlekedés (metró, villamos).Olyan steril volt, tiszta,nem volt összeköpködve, összehányva, nyoma sem volt annak a jelenségnek, ami pl Budapesten.
#15 tudom hogy csak trollkodsz, de Budapesten ezerszer jobb a tömegközlekedés, mint Dubajban. Az a város tele van olyan pontokkal, ahol csak óránként járó buszokkal, néhol csak két átszállással lehet eljutni a metróig, így egy 20 km-es út másfél-két óra is lehet, ami Budapesten kevesebb, mint 60 perc lenne. Pedig európai viszonylatban van azért Budapestnél jobb tömegközlekedésű város. Teljesen egyértelmű, hogy nálunk arra van kitalálva a rendszer, hogy közlekedj vele, ott meg arra, hogy az odaérkező turista azt gondolja, hogy milyen fejlett a város, mert tiszták a metrók, egyébként meg autóval jár mindenki, aki teheti. Elég csak a számokat megnézni: Dubajban a metró napi 680e, Budapesten 1,2 millió embert szállít, miközben Dubaj a nagyobb város. Vagy hogy Budapesten 174 km hosszú a villamos-hálózat, Dubajban 10 (!) km.
Szóval nagyon rossz példát sikerült felhoznod, főleg ha az autó letételére ösztönzés a cél.
16#
Itt nem arról beszéltem,hogy mennyire ritka vagy sűrű a dubaji közlekedés,hanem arról,hogy mennyivel tisztábbak,igényesebbek a járművek és nem spórolnak a légkondival sem.Utóbbiból rendes teljesítményűvel vannak felszerelve, nem pöcsköszörűvel, mint nálunk.
Én is utaztam már buszon, villamoson.Én egyszer beszóltam a sofőrnek,hogy nem megy a légkondi, mire mondta felsőbb utasításra még nem kapcsolhatja be.Hazaérve, be is panaszoltam a BKV-t.
Nem ismerem a 12-es válaszolót, csak általánosságokat írok.
Első generációs középosztálybeliekre jellemző ez a "jaj nekem diplomám van ám" és az "én megtehetem hogy ezt és ezt csináljam" hozzáállás. Ez valahol természetes is, csak a mai világban vicces, amikor a fiatalok közül már annak nincs valami szirszar büfé szakos diplomája, akinek nem is kell. Most akkor vergődhetnénk versenyben, hogy nekem meg PhD-m van, egy másik válaszolónak meg habilitációja, a harmadiknak több milliárdos bevételű vállalkozása, a negyediknek meg öt nyelvvizsgája...
Na de amire ki akarok lyukadni, hogy az emberi lét csúcsa nem az, hogy mit engedhetsz meg magadnak, hanem hogy mennyire vagy tudatos abban, hogy mit engedsz magadnak. Az az igazi polgár (és nem csak valami felkapaszkodott vergődős pöcs), aki egy nagyobb és távoli jó érdekében le tud mondani dolgokról.
"Az az igazi polgár (és nem csak valami felkapaszkodott vergődős pöcs), aki egy nagyobb és távoli jó érdekében le tud mondani dolgokról."
Bocsi, de ez így egy kissé szociban ragadt mentalitás... Ott volt ez: rossz állampolgár vagy, ha nem mondasz le a "szocializmus építése" jegyében arról, amiért egyébként megdolgoztál (=add be a tsz-be) és érd be a "naranccsal", ami ugyan kicsi, sárga és savanyú, de a mienk. Hisz ez jut mindenkinek amúgy is.
Én nem vagyok egy felkapaszkodott burzsuj és nem az határozza meg egy ember értékét, hogy mivel jár, de azért hadd ne kelljen bólogatni és dicsérni a tömegközlekedést, mikor az koszos, büdös, túlforrósodott, és egyébként sokszor lassabb, mint autóval (pl. tőlünk az agglomerációból). És hadd ne legyen már luxus autót tartani...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!