Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Budapesten és agglomerációban...

Budapesten és agglomerációban autósok és gyalogosok, tömegközlekedők, biciklisták, rolleristák közt mindig feszültség lesz biciklisávok az autók kitiltása stb. miatt? Ez alapvető érdekellentét, ami feloldhatatlan bármilyen politikai vezetés által?

Figyelt kérdés
Van olyan autós aki megérti, hogy aki Bp. lakik nem akarja, hogy napi szinten bejárjon valaki agglomerációból egyedül egy 5-6 személyes autóval forgalmat dugót büdöset generálni?

2023. szept. 15. 10:42
 1/7 anonim ***** válasza:
49%

Amíg az egyik csoport nincs totálisan elnyomva, addig nincs nagy baj. De most Karácsony mintha direkt el akarná lehetetleníteni a normális közlekedést. Amúgy az autók egyre kevésbé "büdösek", egyre szigorúbbak a normák, és egyre több az elektromos. Ennyi erővel kitilthatnánk

a kutyákat is, mert azok is büdösek. P+R parkolók ügyében sem látszik nagy előrelépés.

2023. szept. 15. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
48%
Teljesen jó senkinek nem lesz, de elnyomni sem kell senkit. Csak kérdés, hogy egy nagyváros közlekedésében mégis mi legyen a prioritás. Ami számomra érthetetlen, hogy egy autós - tömegközlekedés konfliktus teljesen valid lenne. Arról lehetne vitatkozni, hogy hova kell buszsáv vagy villamossín, ha egy sávot elvesz az autós forgalomtól. De hogy a kerékpár legyen a fő közlekedési eszköz egy ekkora távolságokkal rendelkező városban, az abszurd. Tudom, jönnek a kommentelők, hogy ők kánikulában is meg hóesésben is napi 50 kilométert tekernek Budapesten... Szép és jó, de ezt nem reális a többségtől elvárni.
2023. szept. 15. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
55%
rolleristák :D ma is tanultam egy új szót
2023. szept. 15. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Igen, ők a rollerpártiak :D
2023. szept. 15. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
82%

"Szép és jó, de ezt nem reális a többségtől elvárni"

Igen, de az sem reális, hogy valaki a sarki dohányboltba is kocsival megy.

A probléma egyébként abból adódik, hogy a gyalogos, biciklis/roleres/görkoris és autós közlekedők csoportja egyfajta kő-papír-olló játékban van egymással. A gyalogos nem mehet az úton, de jogosan reklamál, ha a járdán száguldoznak azok a biciklisek, roleresek, akik könnyen elüthetnek bárkit, nem lehet tőlük kilépni egy épületből, stb. A biciklisek meg az autók között félnek, hiszen lassabbak mint az autók, az autósok rendszeresen előzik őket szabályzalanul, leszorítják őket, üvöltöznek velük és ha elütik őket, nem az autósnak fog eltörni a gerince. Az autós meg nyilván nem akarja hogy a sokkal lassabb és kresz tudással nem rendelkező biciklisek, rolleresek akadályozzák az autós forgalmat.

Ezért ezt a 3 közlekedési kategóriát kénytelenek vagyunk 3 különböző, fizikailag elkülönített helyen vezetni. Az autókat az úton, a gyalogosokat a megemelt járdán, a bicikliseket az elzárt bicikliúton.

Ahhoz viszont, hogy bicikliutakat építs, el kell venni a másik kettőből. Sok helyen a széles járdát osztják fel biciklis és gyalogos félre, de ez egyrészt kevés helyen lehetséges az alapvetően keskeny járdák miatt, másrészt általában egy gyorsan kopó csík az elválasztó vonal, amit egyik fél sem szeret betartani. Így kénytelen a városvezetés (nem csak Budapesten) az utakból levágni a bicikliutaknak. Ez nem autósüldözés, egész egyszerűen fizikailag nincs honnan elvenni területet. Nem fognak az útszélesítés miatt több ezer házat lerombolni, hogy elférjen még 2 bicikliút :D

Elsősorban az autósoknak kellene megérteni azt, hogy a világ nem körülöttük forog. Az a legkényelmesebb, de egyre többen járnak gyalog, biciklivel, rollerrel, görkorcsolyával, gördeszkával, stb. akiknek egyre szűkebb és egyre kevésbé biztonságos az a hely, ami eddig a rendelkezésükre állt. Hiába érzik úgy az autósok, az utak nem valami szent és érinthetetlen vonalak, amiket csak építeni és adni lehet, elvenni már nem. Egyszerűen szükség van optimalizálásra, és egészségügyi szempontból is sokkal jobb, ha biciklisből és gyalogosból van több.

Nem csak büdösek az autók, de a zajszennyezés nagyjáért is felelősek, ami szintén károsítja az egészséget. Kevesebb autóval nem csak tisztább egy város, de halkabb is, ami fontos szempont a nagyvárosokban.

2023. szept. 15. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

#5 válaszához annyit tennék még hozzá, hogy dönteni kell agglomerációban és nagyon külső ketületekben vs a belvárosban lakók érdekei között.


Ami hát megint egy komplex kérdés, mert az agglomerációból rengeteg embernek tényleg nem opció a tömegközlekedés és sok olyan is van, akiknek opció lenne, de sokkal lassabb és jóóóval kényelmetlenebb. Tehát teljesen magukra hagyni nem lehet őket, mert nem csak nagyban rontaná sokak életszínvonalát, de lennének olyanok, akik egyszerűen nem tudnának értelmes idő alatt a városba jutni.


A nagyon külső kerületekben van lehetőség tömegközlekedésre, de ez sok esetben duplázhatja is a munkába járás idejét, ami nyílván nagyon rossz lenne nekik.


A belvárosiak meg egy teljesen ellentétes problémával rendelkeznek, ők gyorsan eljutnak bárhova, nekik pont a sok kocsi irritáló.


Na most itt kinek kellene kedvezni? Egyszerűen csak a belvárosnak nem lehet a fentebb leírt okok miatt, de az se normális, hogy nem is Budapesten élő emberek miatt adunk mindent a kocsisoknak amivel az itt élőket szivatjuk.


Budapest helyzetén metró hosszabbításokkal, M5 metró megépítésével, elővárosi vasút fejlesztésével és város széli P+R parkolók létesítésével lehetne csak segíteni. De ez rengeteg pénz és politikailag nem is éri meg a fidesznek, mert akkor ezt a hatalmas fejlesztést mindenki az ellenzékhez és Karácsonyhoz kötné, mert hiába semmi közük hozzá, a legtöbb ember sajnos/nem sajnos ennyie gyszerűen gondolkozik.

2023. szept. 15. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%
Előző: hiába hosszabbítanál metrót, nem használnák sokkal többen. A magyarok többségének az autó státusszimbólum. Az a vélekedés, hogy egyre inkább a prolik használják a tömegközlekedést, a sikeresebb középosztálybelieknek derogál azzal járni. Ezt lehet is látni, a buszokon, metrón egyre kevesebb van belőlük, valóban a tanulatlanabb, szegényebb réteg dominál rajta. 20-30 éve még nem így volt.
2023. szept. 17. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!