Kellenek a biciklisávok Budapestre?
Igen.
Jó biciklis infrastruktúrával lehet a legjobban ösztönözni a kezdő bringásokat.
A bringázásnak pedig egy csomó előnye van: kevesebb lég- és zajszennyezés, kevesebb helyet foglal, egészségesebb és boldogabb embereket eredményez.
Én felemás vagyok ebben az ügyben. Nem vagyok ellene, mert elismerem, hogy városon belüli közlekedésre a bicikli praktikus és zöld megoldás. Az, hogy esztétikailag össze se lehet hasonlítani az autós sávokra sárga festékkel gyorsan ráfestett Karácsony-éle bicikliutakat egy amszterdami bicikliúttal, az most legyen mellékes.
De én, meg Budapest lakosságának nagy része a külvárosban él, és a többségünk nem fog hóban, sárban, kánikulában napi 20-30 km-t tekerni. Kettő opció van, vagy jó autós közlekedés, amit nem tudom hogy lehetne kivitelezni, mert a biciklisávok nélkül is kevés lenne a jutna a belváros útjain minden autónak. Vagy ami még jobb lenne, a mostaninál sokkal jobb, gyorsabb, sűrűbb, CSÖVESEK NÉLKÜLI tömegközlekedés!
Szerintem egy mondatban nem megválaszolható.
Kéne egy közlekedési stratégia, ami összehangolja a közlekedési módokat.
Kéne közbiztonság, hogy a város szélén hagyhassam az autómat, ne lopják el, ne rongálják meg.
Ha megvan a stratégia, akkor lehet arról beszélni, hogy mikor és hova kell kerékpárút. Az ötletszerű kijelölés nem megoldás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!