Egyetértenél ilyen pedagógus bérrendszerrel?
Én alapvetően több lépcsős bérrendszer híve vagyok, ami jutalmazza a szolgálatot, lojalitást is, de a teljesítményt is.
Lenne egy alapbér minden tanárnak.Mondjuk Br 600e.
Erre mennének pótlékok.
-Lojalitási pótlék, ami az évekkel, szolgálati évekkel függ össze.Évenként növekedne, 10 év után lehetne br 140e forint.
-Ha van neki osztálya, arra is pótlék
-Illetve, amiért prüszkölnek a tanárok, teljesítmény bér.Ez pedig attól függene,hogy a szülők (közvetett módon a diákok) mennyire vannak vele megelégedve.Illetve, az intézmény vezetése is.
És nem a versenyek számítanának.
Én dolgoztam IT üzemeltetésben pályakezdő diplomásként (akkoriban nem volt máshol hely).Nagyon szigorúan mérték a szolgáltatásunk minőségét, komoly mutatószámokkal.Azelőtt el sem tudtam volna ilyesmit képzelni.
A teljesítménybér ellen azok harcolnak, akik rosszul dolgoznak és nem akarják,hogy kiderüljön.
Pont miattuk kell ilyen bérrendszer, hogy legyen rajtuk egy kis nyomás, kényszer.
"Ez pedig attól függene,hogy a szülők (közvetett módon a diákok) mennyire vannak vele megelégedve."
A szülők, és közvetett módon a diákok azzal elégedettek, akik keveset követelnek.
Szerintem nem jó ötlet a magánszektor logikáját a tanárokra alkalmazni. Nem azért megy valaki tanárnak, mert versenyezni akar, küzdeni akar, hajszolni akarja magát.
De ha mégis beépítjük a rendszerbe a teljesítmény mérését, miért pont az elégedettség számítson? Ha megbuktatja a hülyegyereket, akkor elégedetlen lesz a hülyegyerek, és lepontozza a tanárát.
Kérlek mesélj, mégis hogy mérnéd egy pedagógus "teljesítményét"?
Nem csak oktat, jó esetben legalábbis nevel is. Amit szinte lehetetlen mérni. De az oktatása színvonalát is borzasztó nehéz. A tanított gyerekek átlaga? Majd ad mindenkinek ötöst. Teszt? Kompetencia tesztet gyengébb iskolákban az osztály a tábláról másolva tölti ki. Nem mellesleg, aki egy elit gimiben tanít, ott ha a tanár be se megy az órára akkor is jobb lesz az eredmény, mint a "gyűjtő iskolákban" ahova azok mennek, akiket máshova nem vetek fel.
Van egy-két "apró" ellentmondás a felvetésedben - kérdező!
Szerintem nem lehetséges teljesítményt - hitelesen - mérni egy olyan rendszerben, amely meghatározott tanmenetet követve van működtetve. -Folyamatában legalábbis nem!
Mást is szemléltek neked kérdező!
Engem nem érdekel, hogy egy nagy múltú együttes mire volt képes 1960-ban egy stúdióban, ha 2024. július 45-ére vettem - horror árban - jegyet a fellépésükre! Ez azt jelenti, hogy a tanárként eltöltött évek száma nem szégyen, ill. nem dicsőség, - sokkal inkább egy állapot! Semmit nem érek azzal, hogy a tatárjárás óta tanít valaki, ha még mindig az abakusszal hadonászva tart matematika órát egy katedrán. Egy újabb aspektusa pedig az ennek az egésznek, hogy ha valaki felkészül egy olimpiára, kijut, második lesz valamiben és ezért az egyszeri teljesítményéért egy életen át kitartatják a társadalommal! -Ennek az elvnek a követése mentén már a leszármazottjaim is több életre be lehetnének anyagilag biztosítva, még sincs így! Továbbá az sem egyértelmű, hogy kinek mi a lojalitás, - ugyanis ez a szimpla (un)szimpátiával kezdődően a rendszeres, következetes seggnyaláson, önzetlen túlóra vállalásán keresztül az igazgató felé hűséget színlelve dohányzó, beszélgető partnerig bármi is lehet ebben az országban.
Talán azt a részletet lehetne górcső alá venni, hogy a sikeresen tanulmányokat elvégző osztályok vizsgaeredményeinek átlagából képeznek egy hányadost, - de mint tudjuk, Magyarországon még a matematikai képletek sem úgy működnek, mint bármelyik más országban, mert itt az egyik legfontosabb faktor, hogy kinek és mit számolnak ki! Hiteles érték esetén ez egy eléggé komoly mutatója lehetne annak, hogy mennyire hatékony a tanár a munkavégzésben, - mert nem a haverjainak hangulata adja a hányadosokat, hanem olyan emberek értékelései, amelyekkel normál esetben nincs napi kapcsolatban. Az összeférhetetlenség részletei is eléggé fontosak ezen a vonalon, de tulajdonképp mindegy is ez itt és most, mert elméletről van szó! Az sem mindegy, hogy hány osztályt oktat ugyanaz a tanár - és emellett milyen a hatékonysági rátája!
Osztályfőnöki pótlék alapból jár, ha van osztályod. Ez olyan nettó 30E Ft.
Egyébként tanárként egyetértek veled, hogy kellene egy olyan rendszer, ami ötvözi az életpályamodellt és a teljesítmény alapú értékelést is. Azaz fixen növekvő bérek + ha valami feladatot vállalsz vagy eredményeket érsz el, akkor az legyen jutalmazva.
Sajnos a mostani rendszert mi úgy látjuk, hogy nagyon nincs kitalálva és ki vagyunk téve a fenntartó és/vagy intézményvezetők kényének-kedvének, szubjektív (pofára) értékítéletének. Tele van olyan szempontokkal, mint mondjuk az etikus viselkedés (magyarán nem kell sztrájkolni, meg szerveződni), öltözködés (LOL), stb.
Nálunk az a szerencse, hogy jó igazgatónk van, de sokszor még ő sem tud mit tenni a rendszer ellen.
Plusz egy munkaközösségen belül túl nagy ellentétek is adódhatnak... Az oktatás-nevelés egy csapatmunkának kellene lennie, ahol a tudást megosztjuk egymással, segítjük egymást a diákok érdekei szerint. Na nálunk már most mocorognak a népek, ha ez tényleg beélesedik, hogy valaki mondjuk kap pluszban mondjuk 100E Ft-ot, a másik meg semmit, az elég balhés lesz. Magyarán majd ott tesznek keresztbe egymásnak a tanárok, ahol csak tudnak, jó magyaros mentalitásban. :D A mostani értékelés nem egy-egy teljesítménycél elérését díjazza, hanem rengeteg szempont szerint kapunk egy százalékos értékelést, és csak 80% felett lehet(!) indokolt a fizetés-eltérítés pozitív irányba. Adható! Nem pedig tuti, hogy fogsz kapni. És konkrét pénzösszegetkről egyelőre semmi hír sincs...
8
A sztrájk alapjog minden állampolgár számára. Neked is jogod van sztrájkolni, ha elégedetlen vagy a munkakörülményeiddel. Ez az egyik mód arra, hogy kifejezd azt, hogy valami nem működik, nem jól működik, nem jó irányba mennek a dolgok. Sajnos itthon ennek egyáltalán nincs meg a kultúrája.
A tanárok sztrájkjogát gyakorlatilag megnyirbálták, így sajnos szinte lehetetlen a jogszerű érdekérvényesítés. Emiatt történtek a polgári engedetlenségi mozgalmak.
8
De lassan nem lesz majd, aki kifejezi az elégedetlenséget. És olyan se, aki tanítja a gyerekeket, unokákat. Ez már tény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!