Nem lehetne feltámasztani a magyar teherautó- és buszgyártást (Csepel, Rába, Ikarus)?
"De én most komoly, gazdaságilag alátámasztott èrveléseket akarok"
Én is komolyan kérdeztem, hogy te milyen komparatív előnyökről tudsz. Az nem komoly érv, hogy 1995-ig tudzunk teherautót gyártani licencelt alkatrészekből...
Az Ikarus jó busz volt, nyugatra is exportáltak belőle.
A Csepel teherautót is kiemelkedőnek tartották, csak a tervgazdálkodás idején más prioritást határoztak meg, ezért visszaszorult a Csepel teherautó gyártása
Az Ikarusokból minimális számban exportáltak nyugatra és az Ikarusok műszaki tartalma javarészt nem magyar volt.
A Csepel teherautók osztrák és német licencek alapján készültek, azok sem magyar fejlesztések voltak. Kiemelkedöek sem voltak éd úgy 50 éve egyetlen egy tehersutót sem gyártottak. Szerinted egy feltámasztott Csepel gyár hogy szállna be a piacra mondjuk 2025-ben?
Te értelmes indokokat vársz, miközben a hamis mézes-mázas emlékekre alapozod a saját véleményed. Szerinted az a komparatív előnyünk a meglévő járműgyártó országokkal szemben, hogy semmink sincs de 50-60 éve tudtunk licenc alapján gyártani? Szetintem ez inkább hátrány.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!