Mik az okai annak, hogy Magyarországon már jó ideje nincs teherautó-gyártás (holott komoly hagyományai voltak), legalább a hazai piacra? Hogyan lehetséges ez, amikor az Orbán-kormány a 2010-es években meghirdette Magyarország újraiparosítását?
Ugye volt a Csepel Autógyár, amelyet sajnos hagytak kimúlni - [link] -, de a Rába sem gyárt már teherautókat: [link] | [link] .
Mindeközben azzal szembesülhetünk, hogy egyre több európai cég (köztük olyanok is, amelyeket csak néhány éve alapítottak) kínál már elektromos-, hidrogén- vagy dízel/elektromos meghajtású teherautókat, -nyergesvontatókat.
Amiért az olajkitermelést is visszafogják, annak ellenére, hogy akkora olajmezőt találtak, hogy duplázódhatna a magyar olaj:
"Úgy tűnik mindenesetre, hogy a termelés felfuttatása után ez a szinte ismeretlen cég válhat a legnagyobb magyarországi olajtermelővé."
" talán a területen kutató amerikai-magyar cégcsoport sem számított, hogy ekkora olajmezőre bukkannak.
Az elmúlt harminc évben nem találtak ilyen mezőt"
Szerintem hagyjuk azt a ötletet, hogy a magyarok bámit is gyártsanak!
Utoljára a zseblámba égő / 60 wattos villanykörte sikerült igazán, a többiről inkább ne is beszéljünk!
Nem csak az autógyártás. Mindent hagynak kimúlni. Olyan helyzetekben amikor előnyünk lenne!
Példának ott az elektroncső válság a világon. 3 gyár gyártott elektroncsövet az egész világnak. Ebből egy az ukrán háború miatt "kiesett", tehát nagy hiány és drágulás következett. A Tungsram képes lenne elektroncső gyártásra. Mit csinál? Kihasználja a helyzetet? Nem, elküld embereket és leépít. Ez csak egy példa arra az inkompetenciára ami az ország gazdaságában fellelhető.
2010-ben már régen késő lett volna bármiféle iparosítás is. Ez csak kacsa, amolyan szlogen...
A rendszerváltásig kell visszamenni, onnan kezdődött az ipar lerombolása. Ami jó volt azt is elhanyagolták, hagyták veszendőbe menni. Egy részét külföldiek felvásárolták folyamatosan. Pl. a Rába gyár is ilyen, ahol ma futóműveket gyártanak, németek megvették folyamatosan, több részletben, így most BPW lett a neve.
Arra leszek kíváncsi, a Dunai Vasmű sorsa mi lesz, mert országos és nemzetközi érdek a vasgyártás, amely a közjót is szolgálja, tehát elherdálni semmiképp nem szabadna.
Az alapprobléma meg az, hogy hazánkban már szinte semmi saját nem maradt. Összeszerelő üzemek vannak, az is külföldi kézben és az olcsó munkaerő miatt, hogy a külföldiek, a multik tovább gazdagodjanak, kizsákmányolva a dolgozókat.
Sajnos így működik a kapitalizmus, hogy a nagy és gazdag országok élősködnek a kisebbeken, a szegényebbeken, ezáltal gusztustalanul óriási profitokat bezsebelve. Emiatt változás sem lesz, az átlagmagyar gondolataiban létező önellátóság, nyugati bérek, nyugati szinvonal örökre egy beteljesületlen álom marad. A gazdagok és a befektetők csak a saját érdekeiket nézik, globálisan nem tudnak gondolkodni, a pénzbőség, a pénzözön kimosta az agyukat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!