Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Nem lehetne feltámasztani a...

Nem lehetne feltámasztani a magyar teherautó- és buszgyártást (Csepel, Rába, Ikarus)?

Figyelt kérdés
Ezek régen igen jó gépek voltak

tegnapelőtt 07:38
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
69%
Nem, nincs rá pénz.
tegnapelőtt 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
81%
Jól mondod. Régen... Ami azt jelenti hogy ma már alkalmatlanok lennének a mai elvárásokhoz. Hadd ne kelljen felsorolni miben. Persze mondhatnánk hogy "oké akkor fejlesszünk újakat" de ez sem működik mert senki nem invesztálna bele elég pénzt és mivel semmilyen technológiánk nincsen így még a megfelelő anyagi források megtalálása után is évekbe telne míg egy épkézláb teherautót bárki is itt összerakna. És még az sem biztos hogy versenyképes lenne árban/tudásban a régóta ezzel foglalkozó gyártók termékeivel szemben, tehát még akkor is lehet hogy senki nem venné mert mart más jobbat gyárt olcsóbban.
tegnapelőtt 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
80%

Gyakorlatilag akkora meló lenne, mint a nulláról új márkát csinálni.


Az is elég beszédes, hogy az ikarus utolsó próbálkozásai mind felsültek.

tegnapelőtt 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 HakapiszikMatyi ***** válasza:
85%

Igazából a háromból kettő működik, és nem is rosszul…😏

Az Ikarusz, és a Rába elég jól megy, csak leginkább exportra gyártanak.

tegnapelőtt 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
Lehetni lehet, csak akarni kéne.
tegnapelőtt 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 Távvezérlésű nyakkendő kötőgép ***** válasza:

Az Ikarus nem működik (kínai buszokat címkéz át a tulajdonosa), de a Credo igen. Sőt, a Kravtex-Kühne nem is főleg a buszgyártásból él, hanem a mezőgazdasági gépekből. Aztán van még egy debreceni buszgyára a MOL-nak ami átcímkéző és készre szerelő üzem között van félúton.

A teherautó gyártással az a gebasz, hogy az Európában kartell rendszerben működik. Meg hogy mondjuk jelenleg rohadtul nincs igény teherautókra, mert dögrováson van a közúti fuvarozás. Vasúti szerelvényekre lenne, az a szolnoki szerencsétlenség van a MÁV tulajdonában, a helyett akarták megvenni a Talgo-t, de mivel oligarcháknak ment volna így a spanyolok mondták, hogy akkor inkább nem.

A Rába csődközeli állapotban van, gyakorlatilag a rendszerváltás óta a meglévő vagyona feléléséből és állami megrendelések teljesítéséből tartja fenn magát. Most adják el épp a győri ipartelepük jelentős részét.


Van viszont aiMotive, amit most vásárolt fel a Stellantis. Vagy NNG, aminek szintén elég jól megy.

tegnapelőtt 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
Ezek régen sem voltak jobb gépek, mint bármelyik más valamint ezek régen sem saját szellemi termékek voltak. Motorok,váltók,kasztnielemek,traktorok stb mind licencelt termékek voltak, azaz megvettük egy-egy adott termék gyártási jogát. Ez volt a magyar járműgyártás.
tegnapelőtt 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 A kérdező kommentje:

Nemzetközi gazdaságtanból azt tanultuk, hogy szakosodni kell z országoknak komparatív előny alapján.

Nekem úgy tűnik, hogy Magyarországnak a teherautógyártásban lenne komparatív előnye

tegnapelőtt 10:26
 9/16 anonim ***** válasza:
Milyen komparatív előnyünk lenne szerinted?
tegnapelőtt 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:

Mivel a teherautógyártás jól ment, gondolom az.


Vagy mi legyen? Törődjünk bele az összeszerelőüzem sorsba? Saját ipar kéne

tegnapelőtt 14:01
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!