Ez a 32%-os béremelés visszacsábítja a pedagógusokat, ahova valók az iskolába?
a 2016 os minimálbérből számolt fizuhoz adtak 32%-ot?
2017: 2,4%
2018: 2,8%
2019: 3,4%
2020: 3,3%
2021: 5,1%
2022: 14,5%
2023: 17,6%
JA ezek nem a béremelések hanem az infláció éves szinten ksh szerint. végül is ebbe a 8 évbe alig 50% os volt az infláció így el is érhetik a azt a reálbért amit 4 éve kaptak.......
Neked a 4 évvel ezelőtti fizud vonzó lenne jelenleg?
#21 Leírtam, konkrétan most, az előző hónaphoz képest 33%-kal emelkedett a fizetésem.
Előtte is volt fizetésemelés a pedagógusoknak minden évben, infláció felett - tavaly volt csak ennél kevesebb.
Engem nem csábít vissza. A fizetés csak egy nagyon kis szelete annak, amiért elhagytam a pályát. Azóta pedig, ahogy hallom, még sokkal rosszabb a helyzet. Sorra mondtak fel a kollégák, közvetlenül a béremelés előtt. Lehet, hogy ez most egy kicsit visszább vesz a felmondási hullámból, de hosszú távon kevés lesz. A kilépők helyére ment tanárok egy része azóta már felmondott, a maradék kritikán aluli színvonalat képvisel (a diákok, szülők és a kollégák szerint is). Sajnos a pedagógushiány azzal is jár, hogy bárkit felvesznek és hiába tudja mindenki, hogy alkalmatlan a pályára, kénytelenek alkalmazni, mert a tankerületek azt várják el, hogy minden státusz be legyen töltve. Hogy kivel, az mindegy. Ők nincsenek ott az iskolában, nem kell szembesülniük a következményekkel.
Ami miatt én elhagytam a pályát:
-a NAT illetve a tankönyvek színvonaltalansága
-kőkorszaki oktatási rendszer (főleg a mérés és értékelés terén)
-értelmetlen feladatok tömkelege, amik rengeteg túlmunkával járnak
-a rengeteg - sokszor teljesen felesleges - adminisztráció
-a tehetetlenség érzése.
#23 látom alkalmatlan vagy pedagógusnak, de butaságokat leírni, terjeszteni jól megy.
1. A NAT a legmodernebb követelményeknek felel meg. Lehet róla vitázni hogy sok vagy kevés, ilyen vagy olyan lenne jobb, de azt hazudni hogy színvonaltalan, csak azt mutatja hogy nem is ismered.
2. A tankönyvek jók, színvonalasak, egyik változatukat az nkp.hu oldalon mindenki maga is megnézheti. De mint tanár nem vagy hozzákötve abból és azt tanítasz amit akarsz. A kollégáim is vegyesen tanítanak a nekik jobban tetsző tankönyvekből, egyéb anyagokkal. Ahogy gyerekeimnek is kérte egyik tanára, hogy másik könyvük legyen, azt ő jobban szeretné, azt külön vette meg az osztály.
3.a mérés, értékelés a te dolgod. Ha rossz akkor te rosszul csinálod.
4. Milyen túlmunkád van ami nem volt feladata korábbanis a tanároknak?
5. Sokkal egyszerűbb, kevesebb az adminisztráció, mivel nincs ellenőrző, digitális napló van. Abba kell egyszer jól mindent beleírni. Most tized annyi idő sincs beírni a jegyeket pl.
1. Egy kolléganőm - nagyon találóan - úgy jellemezte a NAT-ot, hogy olyan, mintha a tananyagot felírták volna cetlikre, azt összerázták volna és utána random állították össze tananyaggá. Nem épül egymásra a tudásanyag, már ötödikben hivatkoznak olyan ismeretkre, amiket majd csak nyolcadikban fognak tanulni. Minden átdolgozásnál bekerül valami új, de ki nem vesznek semmit, így egyre több az egyébként felesleges lexikális tudás, miközben a kompetenciaméréseken egyre rosszabbul teljesítenek a diákok.
2. Tankönyvet rendeltetni tilos, ez szembemegy az ingyenes oktatás ígéretével. Azt kell használni, ami van. Egyik rosszabb mint a másik. Ráadásul ezeket a könyveket a jelek szerint senki nem lektorálta, ugyanis tele vannak hibákkal.
3. Ez csak részben igaz. Az, hogy évközben rendszeresen osztályozni kell, egy elavult módszer, már nagyon kevés országban csinálják így. Nálunk meg valamiért ragaszkodunk hozzá, hogy dolgozatokat kell íratni.
4. Például az osztályom egyharmada volt BTMN ill. SNI státuszú, velük kapcsolatban rengeteg ügyintézés volt, felülvizsgálatok, stb. Félévente kötelező 8-10 oldalas jelentések az összes osztályról, ahol tanítottam. Az elmúlt tanévben országosan bevezetett mérések év elején és év végén. Lázár Ervin program. Egyéb iskolán kívüli kötelező programok, amikkel kapcsolatban sok az adminisztráció, jelentések, stb.
5. Ld. az előző válaszom. 2000-ben kezdtem a pályát. Tizedennyi adminisztrációs feladatom volt. Nem a jegyek beírása a sok, hanem a rengeteg egyéb teendő. Ugyanakkor a bizonyítványt még mindig kézzel írjuk, miközben simán lehetne digitálisan nyomtatni. Ez egy 30 fős osztálynál két teljes napnyi koncentrált munka.
"A 360 ezer annyira vonzó?"
Egy gyári munkásnak vonzó a sokkal kevesebb?? Aki termelésben van, annak vonzóbb a kevesebb?? Mit képzeltek ti egyáltalán??
Ha nem tetszik el kell menni kekszet kapálni, vagy eperfát metszeni!! Van lehetőség!!
Ma már sajnos annyi pénz, amire emeltek ugyanolyan kevés, mint az előző volt.
Ez a hivatás pedig nagyon nehéz, és fárasztó. Nincs megfizetve.
Szóval nem vonz olyanokat, akiket kellene. Max. azokat, akik máshova nem kellettek, vagy máshova nem vették fel őket.
27-es 360 rugója igaz. Miért pontoztátok le?!??
Látszik, hogy nem próbáltátok a tanári pályát. Javaslom nevezzetek be! Eztán pontozzatok!, 😆
#27
Mi az, hogy mit képzelünk?
Egy tanárnak felsőfokú végzettsége van, mások gyerekeivel foglalkozik és felelősségteljes munkája van.
Gyári munkásnak meg az életképtelen, mindenre is alkalmatlan, síkhülye emberek mennek, mert ott el lehet lenni a soron százhuszadik agyhalottként. Majdnem ugyanaz a kettő, ugye? Dolgoztam gyári munkát, annó pár hónapig diákként, egy életre elég volt. Pontosan láttam milyen emberek mennek gyári munkásnak, szóval igen, vonzó nekik a kevesebb, cigire meg piára így is futja nekik, sokkal többre meg nem vágynak.
#29
"Mi az, hogy mit képzelünk?"
Igen! Mit képzeltek? Mennyit szeretnézek keresni, annyit mint egy agysebész?
"Egy tanárnak felsőfokú végzettsége van"
Nem mondod! Azért van különbség egy tanár felsőfokú végzettsége, és egy orvos, ügyvéd, mérnök, stb...
A gyerekek, meg mehetnek magántanárhoz, sokpénzért óránként, mert ti tökéletesek vagytok!!
"mások gyerekeivel foglalkozik és felelősségteljes munkája van."
Senki nem kért rá, hogy legyél tanár!! Még rengeteg diplomás lehetőség van!! Rajta, mert neked felsőfokú végzettséged van!!
"mindenre is alkalmatlan"
Látod? Ez a baj!! Viszont lehet szidni az oktatást!! Ugye?
"Gyári munkásnak meg az életképtelen, síkhülye emberek mennek, mert ott el lehet lenni a soron százhuszadik agyhalottként."
Na ez szép volt!! Grat!!
Tanárnak meg büfészakon végzett semmihez nem értők mennek, az ingyenpénzért! Természetesen tisztelet a kivételnek!!!!
Fogalmad sincs, mi az a gyári munkás!! Kiváncsi lennék, ha téged odaállítanának egy 5 tengelyes CNC megmunkáló központhoz, (ami annyit ér forintosítva, mint a fél iskolád), hogy ott milyen agyhalottak dolgoznak!!!
Csak néznél, mint a vettmalac, hogy ilyen létezik!!!
"Majdnem ugyanaz a kettő, ugye?"
Ne legyél nevetséges!! Amikor én iskolába jártam senkinek nem volt felsőfokú végzettsége a tanárok között, de normálisan leadták az anyagot, és ha valaki 3x megkérdezte, mert nem érti, akkor elmagyarázta a tanár!!
"Dolgoztam gyári munkát, annó pár hónapig diákként, egy életre elég volt."
Gondolom almát vagy szőlőt szedtetek!! Mást nem bíznék rátok!!
"Pontosan láttam milyen emberek mennek gyári munkásnak, szóval igen, vonzó nekik a kevesebb, cigire meg piára így is futja nekik, sokkal többre meg nem vágynak."
Tényleg felsőfokú végzettséged van, ha így nyilatkozol! Figyi! Ha neked Ferrari kell, dolgozz meg érte, és ne mástól várd, hogy betolja a garázsodba!! Szerintem garázsod sincs!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!