Mi az akadálya annak, hogy Budapest belvárosából kitiltsák az autókat?
Egyszerűen úgy építették fel a várost, hogy a történelmi belvárosa - ami túl nagy - kikerülhetetlen.
Amikor lehetőség lett volna arra, hogy változtassanak a városszerkezeten, nem éltek vele.
Másfelől minden építményhez úgy ragaszkodunk, mintha az életünk múlna rajta, még akkor is, ha a funkciójának már rég nem felel meg.
az emberiség evolúciója. A Kossuth Lajos utcában nincs parkolóhely, a Rákóczi úton szintén, és ha arra járnál látnád a bebukott üzletek tucatjait..
Az ember egyszer él, szeretné ezt viszonylag jómódban tenni, élni. A konyhai hokedlin ülve, csak kérdezi a lehetetlent, könnyű...nevezd meg azt a hat helyet a Kossuth, és Rákóci vonalában, ahol többszintes, sok autót befogadó mélygarázsra látsz lehetőséget..nos? Ugye nincs?.. Naugye
#4
Ja erre hivatkozik mindenki. Csak amikor a városszerkezet kialakult, motorizáció a fasorban sem volt, vagyis pl. kétszer egy sávos híd bőven megfelelt, hogy a lovaskocsi forgalmat elbírja.
Itt egy cikk a magyar autókereskedelemről. A statisztikai adatok egész Magarországra és nem csak Budapestre vonatkoznak, de azért nyilvánvaló, hogy közel sem voltak olyan közlekedési kihívások mint ma.
A legnagyobb akadálya: a politikai akarat. A magyarok többsége autóban gondolkodik, ha kitiltod őket biztosan bukod a következő választást. Szomorú de ez a valóság.
A technikai akadálya: nagyon rosszul állunk elővárosi tömegközlekedéssel ami azért fontos, mivel Budapestre több százezer autós ( néhány forrás szerint 700 000+ ) ingázik. Az M0 nincs végig készen, az M0 és a fontosabb bevezető autópályák mentén nincs normális tömegközlekedési lehetőség és P+R parkolók. Az elsődleges szerepet a vasútnak kellene betöltenie, de a vasúti infra leragadt 50 évvel ez előtt, nincs elegendő pályakapacitás ( és jármű ) hogy 10-15 percenkénti ütemben járjanak a behordó vonatok. Az M4-es meg kellett volna építeni elejétől a végéig, akkor Budaőrsön és Újpalotán ez is P+R végállomás lehetne, az M3 szintén ilyen lehetne Dunakeszinél... Amíg ezek a tömegközlekedési elővárosi kapcsolatok hiányoznak addig maradnak az autós ingázók, amik a budapesti forgalom negyedét adják.
Ezeket leszámítva Budapest gyorsforgalmi úthálózatának kialakításánál elvétettek egy hatalmas hibát: spóroltak. Az autópályákat össze kellett volna kötni, nem pedig bevezetni őket a belvárosba és utána csodálkozni, hogy dugó van. Nyilván ez rettenetesen sokba került volna mivel a felszínen ennek megépítésére nem volt hely, viszont mentesítette volna a felszínt a forgalom egy jelentős része alól. Egy M1-M3 összekötő alagút drága lenne, de három híd forgalmát el tudná vezetni a föld alatt, két kihajtóval a Duna két oldalán és eggyel a Teréz körúton simán mentesítené a belvárost. Ha ez megvan akkor a Nagykörúton belülre mehet is a behajtási korlátozás. Persze ott az M0, csak ott egy Szerencs utca - Dél Buda táv a 11km helyett rögtön laza 86km lesz.
A legfőbb oka a kitáltás eddigi elmaradásának a felszíni infrastruktúra elmaradottsága. Persze ennek feljetése nélkül is simán ki lehet tiltani az autókat, csak az nem lesz megoldás. Ez máshol és máshogy fog problémát generálni.
"A Kossuth Lajos utcában nincs parkolóhely, a Rákóczi úton szintén, és ha arra járnál látnád a bebukott üzletek tucatjait.."
A Ráküczin akkor bukott be minden üzlet, amikor átadták az M2-t és megszűntették a villamosközlekedést a felszínen. Persze azóta a világ jelentősen átalakult, ma már amikor bármilyen fogyasztási cikket meg tudsz rendelni online nem feltétlen jó ötlet azon agyalni, hogy miért nincs az üzletekhez parkoló a Rákóczin... Azok a helyek a mai üzleti helyzetben már csak arra lennének alkalmasak, hogy a környéken élőket kiszolgálják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!