Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi az akadálya annak, hogy...

Mi az akadálya annak, hogy Budapest belvárosából kitiltsák az autókat?

Figyelt kérdés
Nem vagyok Kari Geri párti, de abban azért egyetértek, hogy Budapesten problémás az autós közlekedés. A Kossuth Lajos utca, Erzsébet híd kész autópálya. Gyalog a hídon és az utcán alig hallom mellettem lévőt. Holott ez a szakasz pont a belváros ahol a legkevesebb autónam kéne lennie. Ferenciek tere, Blaha Lujza tér stb. Ez a kérdés nem a pártok hibáztatásáról szól, sem személyekről, szimplán kíváncsi vagyok, hogy más történelmi fővárosban (is) megtudták oldani. Bécs, Prága, Róma stb. Magára az okára lennék kíváncsi. PL. Túl kevés Budapesten a metro. Ilyenekre. Maga az akadálya micsoda, hogy egyszerűen nem tudják kivitelezni az autó nélküli belvárost? Mert tényleg az van, hogy sok helyen szinte kiabálni kell a mellettem sétálóval, hogy értsük egymást. Mégegyszer mondom a kérdés nem támadó jellegű! Szimplán kíváncsi vagyok.

jan. 2. 15:38
1 2
 1/15 A kérdező kommentje:
Legkevesebb autónaK*** elírtam, bocsi.
jan. 2. 15:40
 2/15 anonim ***** válasza:
95%
A politikai akarat hiánya.
jan. 2. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
91%

Egyszerűen úgy építették fel a várost, hogy a történelmi belvárosa - ami túl nagy - kikerülhetetlen.

Amikor lehetőség lett volna arra, hogy változtassanak a városszerkezeten, nem éltek vele.

Másfelől minden építményhez úgy ragaszkodunk, mintha az életünk múlna rajta, még akkor is, ha a funkciójának már rég nem felel meg.

jan. 2. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:
Pedig pont a háború előtti épületek a legszebbek. Azok határozzák meg Budapest városképét.
jan. 2. 15:50
 5/15 anonim ***** válasza:
84%

az emberiség evolúciója. A Kossuth Lajos utcában nincs parkolóhely, a Rákóczi úton szintén, és ha arra járnál látnád a bebukott üzletek tucatjait..


Az ember egyszer él, szeretné ezt viszonylag jómódban tenni, élni. A konyhai hokedlin ülve, csak kérdezi a lehetetlent, könnyű...nevezd meg azt a hat helyet a Kossuth, és Rákóci vonalában, ahol többszintes, sok autót befogadó mélygarázsra látsz lehetőséget..nos? Ugye nincs?.. Naugye

jan. 2. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
23%
Au a pármillió ember aki ott lakik.
jan. 2. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
86%

#4


Ja erre hivatkozik mindenki. Csak amikor a városszerkezet kialakult, motorizáció a fasorban sem volt, vagyis pl. kétszer egy sávos híd bőven megfelelt, hogy a lovaskocsi forgalmat elbírja.

Itt egy cikk a magyar autókereskedelemről. A statisztikai adatok egész Magarországra és nem csak Budapestre vonatkoznak, de azért nyilvánvaló, hogy közel sem voltak olyan közlekedési kihívások mint ma.

[link]

jan. 2. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
49%
Semmi.
jan. 2. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
100%

A legnagyobb akadálya: a politikai akarat. A magyarok többsége autóban gondolkodik, ha kitiltod őket biztosan bukod a következő választást. Szomorú de ez a valóság.


A technikai akadálya: nagyon rosszul állunk elővárosi tömegközlekedéssel ami azért fontos, mivel Budapestre több százezer autós ( néhány forrás szerint 700 000+ ) ingázik. Az M0 nincs végig készen, az M0 és a fontosabb bevezető autópályák mentén nincs normális tömegközlekedési lehetőség és P+R parkolók. Az elsődleges szerepet a vasútnak kellene betöltenie, de a vasúti infra leragadt 50 évvel ez előtt, nincs elegendő pályakapacitás ( és jármű ) hogy 10-15 percenkénti ütemben járjanak a behordó vonatok. Az M4-es meg kellett volna építeni elejétől a végéig, akkor Budaőrsön és Újpalotán ez is P+R végállomás lehetne, az M3 szintén ilyen lehetne Dunakeszinél... Amíg ezek a tömegközlekedési elővárosi kapcsolatok hiányoznak addig maradnak az autós ingázók, amik a budapesti forgalom negyedét adják.


Ezeket leszámítva Budapest gyorsforgalmi úthálózatának kialakításánál elvétettek egy hatalmas hibát: spóroltak. Az autópályákat össze kellett volna kötni, nem pedig bevezetni őket a belvárosba és utána csodálkozni, hogy dugó van. Nyilván ez rettenetesen sokba került volna mivel a felszínen ennek megépítésére nem volt hely, viszont mentesítette volna a felszínt a forgalom egy jelentős része alól. Egy M1-M3 összekötő alagút drága lenne, de három híd forgalmát el tudná vezetni a föld alatt, két kihajtóval a Duna két oldalán és eggyel a Teréz körúton simán mentesítené a belvárost. Ha ez megvan akkor a Nagykörúton belülre mehet is a behajtási korlátozás. Persze ott az M0, csak ott egy Szerencs utca - Dél Buda táv a 11km helyett rögtön laza 86km lesz.


A legfőbb oka a kitáltás eddigi elmaradásának a felszíni infrastruktúra elmaradottsága. Persze ennek feljetése nélkül is simán ki lehet tiltani az autókat, csak az nem lesz megoldás. Ez máshol és máshogy fog problémát generálni.

jan. 2. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
100%

"A Kossuth Lajos utcában nincs parkolóhely, a Rákóczi úton szintén, és ha arra járnál látnád a bebukott üzletek tucatjait.."


A Ráküczin akkor bukott be minden üzlet, amikor átadták az M2-t és megszűntették a villamosközlekedést a felszínen. Persze azóta a világ jelentősen átalakult, ma már amikor bármilyen fogyasztási cikket meg tudsz rendelni online nem feltétlen jó ötlet azon agyalni, hogy miért nincs az üzletekhez parkoló a Rákóczin... Azok a helyek a mai üzleti helyzetben már csak arra lennének alkalmasak, hogy a környéken élőket kiszolgálják.

jan. 2. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!