Miért épít a kínai BYD Szegeden elektromos autógyárat?
Szijjártó jelentette be, hogy a 60 milliárdon túl még jelentős összegekkel fogja a kormány támogatni a gyár megépülését is, tehát nem csak a gyárat, de kb a munkások otthonait is az én adókból fogják kifizetni, de persze lesz számukra 10 év adómentesség is.
Főleg külföldiek fognak itt dolgozni, de lesz mutatóban egy-egy magyar is nyilván.
A legtöbb keleti tulajdonú gyárban ez itt így van,
A kínai cég a vámmentesség és alacsonyabb szállítási költség, piacszerzés miatt akar itt autógyárat építeni.
Az unió LEépíti az autóipart ami volt Európában és nem segít az autóipart fejleszteni, sem szinten tartani. Így nem tudtak a meglevő autógyárak megfelelő elektromos autó piaci részesedést még elérni. A kínai cég ide akar bejutni és ebben lenne gát ha vámot kellene fizetni a kint gyártott autóikra.
Az európai országok meg versengenek az új beruházásért éppen úgy, mint korábban a szlovákok versengtek az autógyárakért és ők nyertek. Akkor ment a bezzegszlovákiázás amiatt, hogy oda települtek a cégek és nem hozzánk, milyen jó is az nekik.
Szeged az ország déli határa közelében van, jó a közlekedés onnan közúton és vasúton is minden irányban. Könnyen tudnak beszállítani alapanyagot és eladásra vinni a termékeket. A város és a kormány kínálta fel ezek mellett a cégnek a legjobb feltételeket a többi beruházásra ácsingozó város közül, így Szeged lett a befutó.
Az elmúlt 13 évben folyamatosan ez ment. Az eredménye az, hogy ma már 1 millióval több legális munkahely van az országban és a munkanélküliség nem nőtt meg a covid meg az energiaválság hatására sem olyan mértékben, mint más országokban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!