Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A kormány miért nem bontja...

A kormány miért nem bontja fel a Mávval kötött közszolgáltatási szerződést?

Figyelt kérdés

Igazából, az EU egész területén úgy lettek kialakítva a közlekedési közszolgáltatások,hogy felbonthatóak legyenek a szerződések, amennyiben nem teljesülnek a vállalt célok, nem megfelelő a szolgáltatás minősége.


A MÁV esetében bőven érik egy szerződésbontás.Helyére meg jöhetnének privát vállalatok szabad piaci alapon és megnéznénk,hogyan operálnak.


2023. szept. 27. 12:40
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Talán mert nincs még egy olyan bolond cég, amelyik ezt a szolgáltatást ilyen áron megcsinálná.

Arra valóban jók lennének a privát cégek, hogy ráébresztenék az államot, hogy SENKI nem csinálja meg annyiért, amennyiért ők szeretnék. És szép lassan rászánnák magukat, hogy többet áldozzanak rá.

2023. szept. 27. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Az állam felbontaná a szolgáltatási szerződést egy állami céggel, mert az állami cég nem kapott elegendő forrást az államtól, hogy a feladatát ellássa.


Vicces szitu lenne :)

2023. szept. 27. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Mert nincs az a "privát" vállalat, aki elvállalná a mostani összegért a vasút rendbetételét és üzemeltetését.

Piaci alapon olyan ajánlatot küldenének, hogy az a holdról is látszana!

Szóval marad az összeomláshoz közeli állapot vagy nem lesz semmi. A szokásos fideszes 22-es csapdája.

2023. szept. 27. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

2#


Van pénz a MÁV-nál, mint minden állami cég nem tud gazdálkodni.Plusz egy kádertemető az egész.Rengeteget lehetne spórolni.

Ugyanez a BKV,BKK ,Posta.


Szociból visszamaradt cégek, de a rendszerváltás előtt ragadtak.Ezért kellene teljesen felszámolni őket.



Közszolgáltatási díjat kapna egy magáncég is, plusz az államnak ki kellene pótolnia kedvezményes jegyeket (diákjegy pl) egészre.

De, annyi közszolgáltatási támogatásból, amit a MÁV kap, egy magáncég sokkal eredményesebben gazdálkodna.

2023. szept. 27. 13:25
 5/8 anonim ***** válasza:

És mennyi vonal maradna meg?

Pl. a most megszüntetett Lakitelek-Kunszentmárton vonalat mennyiért vállalná el egy magáncég, hogy üzemelteti?


Vagy jelentsük ki, hogy a vasút összeköti Bp-et a nagyobb városokkal és kész. A többi vonalon menjenek busszal, ha van, egyébként meg autóval, ahogyan mondjuk az Egyesült Királyságban.

Ja, hogy akkor egy 30 ezres város közelében is elkerülő utakat kell építeni, akkora lesz a forgalom? Hát, akkor majd idemegy az, amit a MÁV-ra is költhettek volna. És kiderül, hogy sokkal drágább és környezetszennyezőbb lett a végeredmény, mint előtte.

2023. szept. 27. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
58%
A vasútprivatizáció mindenhol a vasút halála. Ha a mainál rosszabb körülményeket akarsz, akkor nyugodtan privatizálhatod a vasutat, csak ne csodálkozz utána, hogy marad kb. 5 vonal, Budapest-Szeged, Budapest-Győr, Budapest-Balaton, Budapest-Debrecen, meg Budapest-Miskolc.
2023. szept. 27. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Kérdező

A személyszállítás sehol nem nyereséges Európában, azóta főleg nem, hogy az autós közlekedés helyett mindenkit próbálnak a tömegközlekedés felé tolni és ezért olcsó bérleteket lehet vásárolni.

A személyszállítás csak akkor működik ha abban van jelentős közösségi forrás, azaz állami vagy önkormányzati támogatás. Ráadásul a MÁV-ból a ballibek már eladták a nyereséges részt a MÁV CARGO-t az osztrákoknak. Ez legalább termelt valami nyereséget, amit a személyszállításba lehetett forgatni, de most ez sincsen már meg.

Ahogy már írták a privatizálás egy ilyen kötelező állami szolgáltatásnál nem működik, mert a magáncég tulajdonosai nyereséget akarnak belőle kivenni és nem fejleszteni meg olcsó bérleteket akarnak.

Most is van lehetőség privát cégeknek a belépésre, ezért van a GYESEV is a magyar vasúti szállításban benne. Más cég még nem jelentkezett. Nekik azért éri meg, mert a határ túloldalán is ott vannak és végzik a személyszállítást.

2023. szept. 27. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
38%
Szerintem a tömegközlekedési kedvezmények miatt kivitelezhetetlen...Melyik magàncég vàllalnà,hogy minden 65 év felettit ingyen szàllìt plusz még egyéb kedvezmények is vannak. Egyébként a GYSEV se magàncég klasszikus értelemben,annak is többségi tulajdonosa a magyar àllam
2023. szept. 27. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!