A kormány miért nem bontja fel a Mávval kötött közszolgáltatási szerződést?
Igazából, az EU egész területén úgy lettek kialakítva a közlekedési közszolgáltatások,hogy felbonthatóak legyenek a szerződések, amennyiben nem teljesülnek a vállalt célok, nem megfelelő a szolgáltatás minősége.
A MÁV esetében bőven érik egy szerződésbontás.Helyére meg jöhetnének privát vállalatok szabad piaci alapon és megnéznénk,hogyan operálnak.
Talán mert nincs még egy olyan bolond cég, amelyik ezt a szolgáltatást ilyen áron megcsinálná.
Arra valóban jók lennének a privát cégek, hogy ráébresztenék az államot, hogy SENKI nem csinálja meg annyiért, amennyiért ők szeretnék. És szép lassan rászánnák magukat, hogy többet áldozzanak rá.
Az állam felbontaná a szolgáltatási szerződést egy állami céggel, mert az állami cég nem kapott elegendő forrást az államtól, hogy a feladatát ellássa.
Vicces szitu lenne :)
Mert nincs az a "privát" vállalat, aki elvállalná a mostani összegért a vasút rendbetételét és üzemeltetését.
Piaci alapon olyan ajánlatot küldenének, hogy az a holdról is látszana!
Szóval marad az összeomláshoz közeli állapot vagy nem lesz semmi. A szokásos fideszes 22-es csapdája.
2#
Van pénz a MÁV-nál, mint minden állami cég nem tud gazdálkodni.Plusz egy kádertemető az egész.Rengeteget lehetne spórolni.
Ugyanez a BKV,BKK ,Posta.
Szociból visszamaradt cégek, de a rendszerváltás előtt ragadtak.Ezért kellene teljesen felszámolni őket.
Közszolgáltatási díjat kapna egy magáncég is, plusz az államnak ki kellene pótolnia kedvezményes jegyeket (diákjegy pl) egészre.
De, annyi közszolgáltatási támogatásból, amit a MÁV kap, egy magáncég sokkal eredményesebben gazdálkodna.
És mennyi vonal maradna meg?
Pl. a most megszüntetett Lakitelek-Kunszentmárton vonalat mennyiért vállalná el egy magáncég, hogy üzemelteti?
Vagy jelentsük ki, hogy a vasút összeköti Bp-et a nagyobb városokkal és kész. A többi vonalon menjenek busszal, ha van, egyébként meg autóval, ahogyan mondjuk az Egyesült Királyságban.
Ja, hogy akkor egy 30 ezres város közelében is elkerülő utakat kell építeni, akkora lesz a forgalom? Hát, akkor majd idemegy az, amit a MÁV-ra is költhettek volna. És kiderül, hogy sokkal drágább és környezetszennyezőbb lett a végeredmény, mint előtte.
Kérdező
A személyszállítás sehol nem nyereséges Európában, azóta főleg nem, hogy az autós közlekedés helyett mindenkit próbálnak a tömegközlekedés felé tolni és ezért olcsó bérleteket lehet vásárolni.
A személyszállítás csak akkor működik ha abban van jelentős közösségi forrás, azaz állami vagy önkormányzati támogatás. Ráadásul a MÁV-ból a ballibek már eladták a nyereséges részt a MÁV CARGO-t az osztrákoknak. Ez legalább termelt valami nyereséget, amit a személyszállításba lehetett forgatni, de most ez sincsen már meg.
Ahogy már írták a privatizálás egy ilyen kötelező állami szolgáltatásnál nem működik, mert a magáncég tulajdonosai nyereséget akarnak belőle kivenni és nem fejleszteni meg olcsó bérleteket akarnak.
Most is van lehetőség privát cégeknek a belépésre, ezért van a GYESEV is a magyar vasúti szállításban benne. Más cég még nem jelentkezett. Nekik azért éri meg, mert a határ túloldalán is ott vannak és végzik a személyszállítást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!