Ha elfogulatlanul közelítünk a témához: a Fidesz-kormány mit tett az elmúlt 13 évben a oktatási rendszerért?
Iskolafenntartás, iskolaszerkezet: korábban az volt, hogy az iskolák alapvetően önkormányzati fenntartásban voltak, amit az állam normatív alapon finanszírozott. Ez a normatíva nem volt elég, ezért az önkormányzat kipótolta, a gazdagabb önkormányzat nyilván többel. Ez nem jó a szegényebb önkormányzatok gyerekeinek, de lehetett volna orvosolni azzal, hogy emeljük a normatívát, hogy az fedezze a valós költségeket. Helyette lett a KLIK. Ha megnézzük az Orbán-idézetekkel turbózott felújított csepeli iskolát, meg egy vidékit, ahol konténer-teremben tanulnak, látjuk, hogy a színvonal-kiegyenlítés nem igazán működik, de a fenntartó már nem viseli a szívén az iskolák színvonalát. (Az önkormányzatnál ha lehetőség nem is mindig volt, de igyekezet igen, most meg jönnek a cinikus leszólások, hogy "informatikai beszerzési stop van, oldjátok meg krétával")
Az egyházi iskolák szaporodásával az iskolarendszer még szétaprózottabbá vált, csökkent az átlagos osztályméret. Ez önmagában jó lenne, de a másik oldala, hogy túlterheltek és alulfizetettek a tanárok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!